Nou ik heb vorig jaar eens in de winkels in Duitsland gekeken..(supermarkten)
Als ik dan de prijzen vergelijk van potten met die van hier wordt ik al ziek.
en ergste is dat zelfs sommige potten ook met ander label hier te kopen zijn.
alleen 3 keer duurder.
en van mijn part zit er in sommige dingen minder effecten of kruid, mij gaat het om de diversiteit van dingen die ik de lucht in kan zien gaan, wat heb ik eraan als ik straks nog maar 1 pot kan kopen met 1 effect voor 40 euro.
dan liever 4 potten met diverse effecten ook al is het iets minder.
en laat ons zeggen dat Duits vuurwerk is nog veiliger dan hier, potten hebben dubbele lonten, extra grote uitklapbare vloerplaatjes, en is alles super verpakt.en een goede keuring hebben ze daar ook.
Waarom kan het daar wel en hier niet zo.
Als de bepaalde producten hier eens goedkoper werden zouden er veel meer gekocht worden. Maar dan klagen hier die plaatselijke verkopers omdat ze dan te veel opslag nodig hebben die ze niet hebben of dat het te duur wordt, dus dan maar de prijs omhoog ???
Astronauten verkopen ze voor bijna niks, terwijl wat mensen graag willen zijn vreselijk duur.
Ik snap niet dat dit zo lang al geaccepteerd word hier.
Wordt tijd dat er eens een stichting of een of ander clubje hier tegenop gaat.
De consument, die jaarlijks miljoenen weg geeft, mag toch ook eens wat eisen.
Dan snap ik het al helemaal niet in Duitsland, daar ligt de zooi zomaar in de winkels in de rekken, mag wel maar op plaatsen max. 4 van elk soort, maar dat wordt non-stop bijgevuld. verkoop onder de 18 mag niet of de ouders moeten erbij zijn.
Veiligheid ok, ben ik 100% voor.
maar ga dan niet mortiertjes ,144 losse pijltjes, 200 astronauten voor kleine bedragen verkopen, want daar word mee gespeeld door de jeugd dagen van te voren, ;-) alleen al door de verveling en omdat ze dit toch met oud en nieuw niet op krijgen of omdat een enkele knal niet voldoet, dan maar aanelkaar knopen of zo. sorry voor de jeugd hier op dit forum.
Van mij mag die hele werkwijze van Duitsland hier heen komen..
Trouwens daar worden de winkeliers gewoon dagelijks beleverd met een standaard pakket die ze van de producent kopen. dus hoe het daar met opslag en zo werkt ??? want daar zit hem de kneep hier volgens mij, dure bunkers heb ik daar nog niet zien staan. en toch gebeuren daar erg weinig ongelukken.
vooruit bestellen... dat kan daar zelfs via internet..
Ik ga even niet met België vergelijken, daar weet ik te weinig van, maar als het goed gaat komen er Europese normen straks, dus dan maakt het niet uit of je in duitsland,belgie,frankrijk,enzv. koopt. moet allemaal aan dezelfde eisen voldoen is er ergens iets goedkoper ga je toch naar die winkel. dus hopelijk nemen ze niet alleen de veiligheid eisen in acht van diverse landen, maar ook een beetje de prijzen, nou goed dan moeten de firma's broekhof,leslie,proline,ext. ook maar eens een redelijke prijs maken, als ik al zie dat op een Duitse forum gesproken werd over vuurpijlen voor 0,49 cent per stuk, dan vraag ik me af waarom hier 25 euro voor 4-8-10 pijlen, veel meer zit er in sommige pijlen ook niet meer.
Dus duitsland mischien iets meer kruid,Nederland redelijke prijzen en zelfde veilige producten, als duitsland, Belgie vooral de veiligheid.
En in duitsland vliegen de producten de winkel uit zodat de laaste dagen veel dingen al uitverkocht zijn, Weco,Keller en al die merken werken dag in en dag uit om de jaarlijkste oud en nieuw spullen klaar te hebben, dus verdien er genoeg mee, en die maken tevens voor Profesionals de spullen.
Zo even zeggen wat ik ervan denk, o ja niet vergeten heb het over legaal vuurwerk. en sorry voor de type fouten. ***
EDIT: er staat er geen één meer in . ;-).***
hier nog een linkje naar de BAM , daar staat een stukje over de europeese wet waar ze mee bezig zijn, BAM werk er grooten deels in mee omdat ze al tig jaren ervaring mee hebben.
http://www.bam.de/presse/pressemitteilungen/pm2005/pm_19_05.htm