Inkoopprijs

appiehappie

Registered User
Laat ik nou vandaag een vuurwerkfolder tegen komen waar Duits vuurwerk en Nederlands vuurwerk tegen de Duitse prijzen aangeboden wordt.

Importeur in Duitsland is Keller Feuerwerk en Laser Fireworks (Hayo Wolff).
Verkoopadressen in Arnhem, Nijmegen, Zevenaar en kopen en afhalen in Elten, Emmerich en Wyler (D).
Volstrekt legaal, als ik de folder mag geloven.
Zal hem wel eens een keer scannen.

Kijk anders op:
http://www.vuurwerkkrant.nl
en
http://www.fireworks.nl

Webshop open vanaf 6 december

USRRobiwan

Registered User
Eh naar mijn weten mag je nog steeds geen vuurwerk importen vanuit het buitenland, dus ook niet 100meter over de grens bij duitsland..

Maar dat kartelvorming en prijsafspraken begint steeds meer naar voren te komen. Bijna elke dealer aka groothandel, van elk merk, heeft de prijzen van de nieuwe 500grams potten prakties gelijk getrokken...

Afijn ik ben maar 8 potjes rijker en 397 euro lichter. Zelfs voor de diehard freak is het legaal niet meer te doen. Ik ben de eerste die naar duitsland zal afreizen als daarvoor de grensen worden opengesteld. Het ook wel heel vreemd. Je kan je hele tank vol gooien met benzine, je tv, je dvd, je witgoed, je muziekinstrumenten, je auto, je bankstel, je koffie, je rc autotje, je tickets, je dagelijkse boodschappen, noem het maar op. Kun je en mag je over de grens halen. Maar 1keertje in het jaar een tas vol vuurwerk halen en je wordt behandeld alsof je binladen zelf bent...

Laatst bewerkt:

Rene

Registered User
Ow Was deze topic al helemaal vergeten.

Tja leuke prijzen tegenwoordig. 60-100 euro voor een potje.(no)
eens ff kijken 500 gram zijn z'n 3 200 grams potjes.
Wacht nog wel tot de 200 gram klasse tegen de 10 euro kost.(laugh)

er zijn gewoon ook nog mensen die niet meer dan 100 euro uit geven
voor z'n feest. ( zelfs nog minder ).

Ik kan aleen maar zeggen zolang als die prijzen zo hoog zijn blijft illigaal vuurwerk er ook ( niet voor de knal of effect ).
steek liever 3 redelijke potjes af dan 1 duur exemplaar, dan heb ik nog wat te doen.
maar die kleine troep mogen ze houden.

laat de profesionals maar met dat duur spul hun gang gaan.

Fijne feestdagen.

Laatst bewerkt door een moderator:

Detonator

Registered User
.......... Dan het laten drukken van folders, websites, filmpjes etc.

klaar.
Nou ik vind het anders maar slecht gesteld met de folders, wat een geweldige informatie krijg je ook: efect: harde knal. Ja dus??? Of een mooie sier pot: "Deze sierpot moet je gezien hebben !" JA dus?! Lekker duidelijk. En dan die filmpjes, heel kort, of je word genept omdat ze 3 potten tegelijk afsteken, koop je zo pot heb je dus 3 keer minder effect dan zo filmpje... Wij vuurwerkfreaks moeten telkens weer zelf uitzoeken wat de effecten nou echt zijn, jammer dat leveranciers zo weinig informatie geven met echte waarde voor ons. Een goed voorbeeld vind ik ook de nieuwe wetgeving van de verhoogde DB's, vrijwel niemand weet niet of we dalijk genept zullen worden met 'de extreme bangs kanon slagen'. Komt op mij over van, koop het en als het je niet bevalt heb je het toch gekocht... (Volgens mij is dat ook de bedoeling als het maar verkoopt????) Edit: niet iedereen kan of wil reizen door NL om een demo te zien... ik vind dat men gewoon beter geinformeerd kan worden. Anyway laten we niet verder offtopic gaan.

Laatst bewerkt:

Denendo

Registered User
Nou ik vind het anders maar slecht gesteld met de folders, wat een geweldige informatie krijg je ook: efect: harde knal. Ja dus??? Of een mooie sier pot: "Deze sierpot moet je gezien hebben !" JA dus?! Lekker duidelijk. En dan die filmpjes, heel kort, of je word genept omdat ze 3 potten tegelijk afsteken, koop je zo pot heb je dus 3 keer minder effect dan zo filmpje... Wij vuurwerkfreaks moeten telkens weer zelf uitzoeken wat de effecten nou echt zijn, jammer dat leveranciers zo weinig informatie geven met echte waarde voor ons. Een goed voorbeeld vind ik ook de nieuwe wetgeving van de verhoogde DB's, vrijwel niemand weet niet of we dalijk genept zullen worden met 'de extreme bangs kanon slagen'. Komt op mij over van, koop het en als het je niet bevalt heb je het toch gekocht... (Volgens mij is dat ook de bedoeling als het maar verkoopt????)

Kijk, en daar zijn nou de demoavonden voor !!..
Met wat moeite van de "vuurwerkfreak" zelf, kan je zelf al het vuurwerk in actie zien, en had je waarschijnlijk nu alle uitwerkingen kunnen weten van het huidige aanbod van het siervuurwerk in Nederland..(tong)

Back ontopic !!

Denendo

Laatst bewerkt:

Moontan

Moderator
Medewerker
Kijk, en daar zijn nou de demoavonden voor !!..
Met wat moeite van de "vuurwerkfreak" zelf, kan je zelf al het vuurwerk in actie zien, en had je waarschijnlijk nu alle uitwerkingen kunnen weten van het huidige aanbod van het siervuurwerk in Nederland..(tong)

Back ontopic !!

Denendo

Denendo, je hebt gelijk alleen er zijn ook merken die niet gedemonstreerd worden. voorbeeld: Black label.
Ja en als je oog valt op een bepaald merk, maar je moet daar 200 km voor reizen heeft ook niet iedereen zin in.
En niet iedereen heeft een auto.
Maar de meeste importeurs en groothandel doen tegenwoordig gelukkig veel aan klantinformatie.
(yes)

Bovenaan