Inkoopprijs

Beekje

Registered User
Berry19 zei:
Idd, als het de mensen niet zint, en het zoveel tijd kost, en zo weinig opbrengt, kap er dan mee..

Die 80 uur werken, moet je zien als Hobby en niet als werken, kan je dat niet dan geef ik je 1 tip.

Werk 40 uur per week, en laat het varen dat vuurwerk

Kijk het is niet bij iedereen 80 u/pwk en je hebt gelijk om te zeggen laat het dan maar gaan en ga niet zeiken dat het hard werken is maar geloof me als je het al 20 jaar doet dan wil je dat echt niet kwijt en ja dan gaat het zekers om de omzetten maar daar leven we toch allemaal voor, in alle sectors zwart en witte handel! We willen toch geld verdienen en als dat dan ook nog eens je hobby is wat wil je nog meer?

En nogmaals dan is het weg uit Nederland en dan hoeven er ook geen fora's meer te zijn. Wil ja dat dan?

Groetjes

rocketeer

Registered User
het gaat hier niet alleen over 80 uur p/week met het vuurwerk, maar zo'n 49 weken per jaar. heb je hé met een eigen zaak en wil wel 40 uur gaan werken maar dan zal ik toch de zaak moeten sluiten en personeel moeten ontslaan.

PoundeR

Registered User
Tuurlijk is 't hard werken een eigen bedrijf, geeft ook veel stress, kan ik me voorstellen. Maar klagen, nee dat gaat er bij niet in, sorry. Dan moet je er gewoon mee stoppen en je focussen op minder intensieve dingen, je core business om 't zomaar te zeggen :)

Tja dan de investeringen die een bedrijf heeft gedaan om vuurwerk te mogen verkopen, 3/4 jaar geleden was 't ook duur nederlands vuurwerk. Toen waren de regels wat soepeler, maar alsnog ging 't vuurwerk zwaar over de kop.

De vergelijking:
De beste NL pot die je kan bedenken, 'k denk +35 pleuro. Misschien 35 tops.

Een willekeurig 250 grams potje in belgie, 15 eurotjes ofzo, goedkoper kan ook. Zie je 't verschil een beetje ;-)

rocketeer

Registered User
tja is niet vreemd, veel belgiese bedrijven importeren het spul zelf en wij zijn verplicht om het bij een groot handel te kopen hier in nederland dient alles via de groot handel te gaan dus 1 man meer er tussen dus 1 keer extra verdienen dus is alles duurder en de belasting maar lacheu.
wij kopen het vaak niet eens in voor de prijs waar jullie het in belgië voor kunnen kopen.
het is dat ik het niet mag maar anders zou ik de prijslijst van een paar groothandels op het forum zetten dan kunnen jullie zien dat het voor ons allemaal wel mee valt
wat denk je van bijv. de kanonslagen verkoop 2.25 euri incl
inkoop 2.17 incl
dit geld ook voor o.a wondertol, babypijlen jumping jack enz
alleen op de collecties word verdient.

Gorgel

Registered User
...

Het scheelt ook dat het in Belgie goedkoper is omdat ze met een ander belastingstelsel zitten en ook veel meer afnemen van groothandels (want plusminus 70% van de Belgische verkooppunten importeren niet zelf maar kopen het ook via importeurs in). Omdat er in Belgie het hele jaar door vuurwerk verkocht mag worden en het in Nederland in 3 dagen verdiend moet worden maakt ook dat de prijs in Belgie lager is dan hier.

Berry19

Registered User
Begrijp me niet verkeerd, ik zei het misschien zoiets van 'kort door de bocht' maar helaas moet je concluderen dat het gewoon ophoud voor mensen die al jaren in het vak zitten en voor mensen die misschien een vuurwerkverkooppunt (Mooi woord) willen beginnen. De investering is te groot, en 0,08 cent die je op een slof astro's verdient is gewoon veel en veelste weinig.

Voor jullie ondernemers hoop ik dus ook echt dat het systeem in Belgie aangepast gaat worden, en het vervoeren van vuurwerk uit belgie bemoeilijkt wordt, en daar de prijzen stevig opgetrokken gaan worden, zodat jullie nog jaren hopelijk met veel plezier kunnen werken met vuurwerk,en er lang van op vakantie kunnen gaan ($$$$$$$).

3307

Registered User
Berry19 zei:

Voor jullie ondernemers hoop ik dus ook echt dat het systeem in Belgie aangepast gaat worden, en het vervoeren van vuurwerk uit belgie bemoeilijkt wordt, en daar de prijzen stevig opgetrokken gaan worden, zodat jullie nog jaren hopelijk met veel plezier kunnen werken met vuurwerk,en er lang van op vakantie kunnen gaan ($$$$$$$).

Omdat winkels hier in nederland graag vuurwerk willen verkopen met oud en nieuw maar door de hoge kosten en verkoopprijzen veel geld mislopen omdat veel kiezen voor het goedkopere belgie met als gevolg dat de nederlandse vuurwerkverkopers minder verdienen.. Moet het vervoeren van vuurwerk uit belgie nog extra bemoeilijkt worden en de belgische vuurwerkwet streng aangepast worden?
Ik heb hier maar 1 ding op te zeggen; dan moet je als nederlandse winkelier maar geen vuuurwerk gaan verkopen wanneer je met al deze problemen hoge kosten en beperkingen te maken krijgt.

Van mijn part verkoopt dan niemand meer vuurwerk in nederland. We zijn hoe dan ook toch beter af. Zwaarder en mooier vuurwerk voor een veel goedkopere prijs, uit belgie. (bij wijze van spreken)

Met jou idee zijn wij straks belachelijk veel geld kwijt voor een pot dat nog maar net 'redelijk' is, en een ander keus hebben we niet meer.

Nederland is een land dat bepaalde verantwoordelijkheden 'Beschermen van de burgers' te serieus neemt. In combinatie met belachelijke economische regels en wetten krijg je dus de situatie zoals nu
Vuurwerkwetgeving in Nederland moet soepeler, en niet de vuurwerkwetgeving in Belgie strenger.

Om het nog wat duidelijker te maken.
Artiesten zeuren over het downloaden van mp3`tjes. Ze geven tonnen aan geld uit om ervoor te zorgen dat de handel van muziek via internet word stopgezet, waar geen eind aan lijkt te komen. Terwijl zij infeite alleen de prijs van een cd`tje omlaag hoeven te brengen, want laat dat nou net de reden zijn waarom mensen illegaal muziek downloaden.

Laatst bewerkt:

skupje

Registered User
sorry ik weet dat thread is, maar wil toch wel even reageren op de post van rocketeer. Ik heb zelf legaal vuurwerk verkocht dus weet wel een beetje hoe het werkt! Je verteld dat je op de kanonslagen een verschil inkoop/ verkoop hebt van €00.8, maar het kleine spul is toch om de klanten over de streep te trekken om samen met pa al het vuurwerk bij jouw te kopen, wij verkochten toendertijd b.v de astronauten voor 25 cent dit was ook onze inkoop prijs.
was altijd wel zwaar werk met die astro's en nix verdienen dr op maar mijn hoorde en hoor je niet klagen.Was een trekker van jewelste heeft het altijd super gedaan zulke aanbiedingen, kwam altijd weer ruimschoots goed met de verkoop van het andere vuurwerk, dus niet klagen wat dat betreft.
skupje:p

casdeman

Registered User
interessant topic! Ik ben van mening dat het voor het gros van de verkooppunten/handelaren gewoon een hobby is, ze zullen er heus aardig op verdienen, maar dat is niet het enige doel. De vuurwerkverkoop is niet hetgeen dat de zaak de rest van het jaar draaiende houd, zeker niet met de investeringen van afgelopen jaar waardoor de winsten flink af zijn genomen. Ik heb respect voor de ondernemers die er ieder jaar zoveel werk in stoppen, maar op het moment dat er alleen nog maar geklaagd wordt denk ik ook van: kap er dan gewoon mee.

Tony

Administrator
Medewerker
Ik denk dat je er een beetje naast zit.
Het vuurwerk houd 80% van de winkels juist wel op de been.
Natuurlijk moeten ze hun investeringen terug verdienen maar ze moeten ook niet zielig gaan lopen doen. Want als ik een winkel zou hebben en mijn investering is €60.000 en ik verdien er maar 10 terug denk je nou echt dat ik dat die investering doet ?? En zo jah dan ben je een hele slechte zakenman en wens ik je veel succes met falliet gaan. Er wordt genoeg verdiend in die branche en we hoeven de verkopers helemaal niet zielig.

Ik vind wel dat met zijn allen in protest moeten gaan tegen de hoogte van de prijzen want die slaan echt nergens op. :+

casdeman

Registered User
Ik bedoel: leeft een tuincentrum, fietsenwinkel of videotheek van de vuurwerkverkoop eens in het jaar? Is dát hetgeen wat die zaak uit de rode cijfers haalt? Is het niet gewoon een extra'tje? Ik snap dat ze hun investeringen terug moeten verdienen, maar als ze die investeringen niet hadden gemaakt en geen vuurwerk zijn gaan verkopen, hadden ze het dan niet gered? Ik zie het als een vrije keuze en hobby om vuurwerk te gaan verkopen, of is het (volgens jouw, Tony) echt een noodzaak? :) Waarom zouden anders zoveel zaken gestopt zijn de afgelopen jaren...

Rene

Registered User
Nou ik heb vorig jaar eens in de winkels in Duitsland gekeken..(supermarkten)
Als ik dan de prijzen vergelijk van potten met die van hier wordt ik al ziek.
en ergste is dat zelfs sommige potten ook met ander label hier te kopen zijn.
alleen 3 keer duurder.

en van mijn part zit er in sommige dingen minder effecten of kruid, mij gaat het om de diversiteit van dingen die ik de lucht in kan zien gaan, wat heb ik eraan als ik straks nog maar 1 pot kan kopen met 1 effect voor 40 euro.
dan liever 4 potten met diverse effecten ook al is het iets minder.
en laat ons zeggen dat Duits vuurwerk is nog veiliger dan hier, potten hebben dubbele lonten, extra grote uitklapbare vloerplaatjes, en is alles super verpakt.en een goede keuring hebben ze daar ook.

Waarom kan het daar wel en hier niet zo.

Als de bepaalde producten hier eens goedkoper werden zouden er veel meer gekocht worden. Maar dan klagen hier die plaatselijke verkopers omdat ze dan te veel opslag nodig hebben die ze niet hebben of dat het te duur wordt, dus dan maar de prijs omhoog ???
Astronauten verkopen ze voor bijna niks, terwijl wat mensen graag willen zijn vreselijk duur.

Ik snap niet dat dit zo lang al geaccepteerd word hier.
Wordt tijd dat er eens een stichting of een of ander clubje hier tegenop gaat.
De consument, die jaarlijks miljoenen weg geeft, mag toch ook eens wat eisen.

Dan snap ik het al helemaal niet in Duitsland, daar ligt de zooi zomaar in de winkels in de rekken, mag wel maar op plaatsen max. 4 van elk soort, maar dat wordt non-stop bijgevuld. verkoop onder de 18 mag niet of de ouders moeten erbij zijn.

Veiligheid ok, ben ik 100% voor.

maar ga dan niet mortiertjes ,144 losse pijltjes, 200 astronauten voor kleine bedragen verkopen, want daar word mee gespeeld door de jeugd dagen van te voren, ;-) alleen al door de verveling en omdat ze dit toch met oud en nieuw niet op krijgen of omdat een enkele knal niet voldoet, dan maar aanelkaar knopen of zo. sorry voor de jeugd hier op dit forum.

Van mij mag die hele werkwijze van Duitsland hier heen komen..

Trouwens daar worden de winkeliers gewoon dagelijks beleverd met een standaard pakket die ze van de producent kopen. dus hoe het daar met opslag en zo werkt ??? want daar zit hem de kneep hier volgens mij, dure bunkers heb ik daar nog niet zien staan. en toch gebeuren daar erg weinig ongelukken.
vooruit bestellen... dat kan daar zelfs via internet..

Ik ga even niet met België vergelijken, daar weet ik te weinig van, maar als het goed gaat komen er Europese normen straks, dus dan maakt het niet uit of je in duitsland,belgie,frankrijk,enzv. koopt. moet allemaal aan dezelfde eisen voldoen is er ergens iets goedkoper ga je toch naar die winkel. dus hopelijk nemen ze niet alleen de veiligheid eisen in acht van diverse landen, maar ook een beetje de prijzen, nou goed dan moeten de firma's broekhof,leslie,proline,ext. ook maar eens een redelijke prijs maken, als ik al zie dat op een Duitse forum gesproken werd over vuurpijlen voor 0,49 cent per stuk, dan vraag ik me af waarom hier 25 euro voor 4-8-10 pijlen, veel meer zit er in sommige pijlen ook niet meer.
Dus duitsland mischien iets meer kruid,Nederland redelijke prijzen en zelfde veilige producten, als duitsland, Belgie vooral de veiligheid.
En in duitsland vliegen de producten de winkel uit zodat de laaste dagen veel dingen al uitverkocht zijn, Weco,Keller en al die merken werken dag in en dag uit om de jaarlijkste oud en nieuw spullen klaar te hebben, dus verdien er genoeg mee, en die maken tevens voor Profesionals de spullen.

Zo even zeggen wat ik ervan denk, o ja niet vergeten heb het over legaal vuurwerk. en sorry voor de type fouten. *** EDIT: er staat er geen één meer in . ;-).***

hier nog een linkje naar de BAM , daar staat een stukje over de europeese wet waar ze mee bezig zijn, BAM werk er grooten deels in mee omdat ze al tig jaren ervaring mee hebben.
http://www.bam.de/presse/pressemitteilungen/pm2005/pm_19_05.htm

Laatst bewerkt:

Pick

Registered User
Als ik het zo lees zijn hier veel mensen die sommige dingen over het hoofd zien. Hebben jullie enig idee, wat het door regelgeving kost om vuurwerk te importeren? Ten eerste, moet het vuurwerk dat naar Nederland komt verpakt zijn in ijzeren kooien. €€€€ Ten tweede, de import kosten, 1 container over laten komen zit in de duizenden euro's. €€€€ Ten derde, de opslag €€€€

Als ik zie wat voor regels er gesteld zijn in Nederland voor het opslaan van vuurwerk. Pffff belachelijk, kijk dat het veilig opgeslagen moet worden dat snap ik. Maar als ik kijk naar bijvoorbeeld de importeurs die moeten gigantische water instalaties aanleggen. En nee niet één, want dan komt een knakker van de brandweer en die zegt "en als die ene het nou niet doet" Moet er ook nog een tweede komen €€€€ TNO die een aantal keren komt kijken. En dan blijkt er ineens in één potje een miligrammetje teveel kruid in te zitten. Mag je het produkt niet verkopen, dus derving. Dan het laten drukken van folders, websites, filmpjes etc. En daarbij moet een groothandel bestaan van de handel in 3 dagen.

Dan de winkel, die moeten ook nog eens aan 1000 en 1 eisen voldoen. Gigantische investeringen in opslag. Die liegen er echt niet om. En zoals het dan gaat als je met commercie bezig bent, ja dan wil je ook wel eens wat verdienen. Tuurlijk is het een keuze van een winkelier om wel of niet vuurwerk te verkopen. Maar de prijs is zoveel meer dan hetgeen je ziet gebeuren in een winkel.

Daarom ben ik van mening dat ze in nederland eens moeten kijken naar de regelgeving en daar wat soepeler mee om gaan. En veilig is veilig klaar.

harrieboem

Registered User
Noem mij eens iets buiten vuurwerk om wat dan niet absurd duur is geworden sinds de euro er is.
En om het vuurwerk in de toekomst goedkoper te krijgen moet je met klagen toch echt bij de overheid beginnen of gewoon hier niets meer kopen maar in het buitenland.
Even voor de klagers, als je het hier in nl te duur vindt dan laat het liggen en koop ergens anders.
Verdiep je eens echt in de kosten die een verkooppunt hier in nl moet maken en geef dan je mening. Die zal dan heel anders zijn.

Tony

Administrator
Medewerker
Noem mij eens iets buiten vuurwerk om wat dan niet absurd duur is geworden sinds de euro er is.
En om het vuurwerk in de toekomst goedkoper te krijgen moet je met klagen toch echt bij de overheid beginnen of gewoon hier niets meer kopen maar in het buitenland.
Even voor de klagers, als je het hier in nl te duur vindt dan laat het liggen en koop ergens anders.
Verdiep je eens echt in de kosten die een verkooppunt hier in nl moet maken en geef dan je mening. Die zal dan heel anders zijn.

Maar nogmaals Harrie er wordt genoeg op vuurwerk verdient meer dan genoeg zelfs. Maar dit zal altijd een discussie blijven tussen de consument en de vuurwerker. Aan de andere kant is het ook niet erg zolang er maar kwaliteit geleverd wordt.

harrieboem

Registered User
Oke Tony dit ben ik ook onmiddelijk met je eens.

En dat ik hier ook problemen mee heb kan ik ook niet ontkennen.
Maar het gaat nu eenmaal zo.

bewonderaar

Registered User
Een wijze les,

De kosten die de vuurwerkverkooppunten (mooi scrable woord) moeten maken zijn gigantisch en elk jaar is er wel weer iets (ene jaar wel goed, jaar erna moet de muur 10 cm langer zijn, jaar erna zegt de inspecteur dat het niet nodig was). Maar in een vrije markt economie wordt er echt niets verkocht als er geen winst op gemaakt kan worden. Dus het klagen dat er geen winst gemaakt kan worden door de hoge kosten is onzin, het zal dan eerder aan je bedrijfsvoering leggen.

Een ander punt dat speelt is de wel degelijk monopolistische positie van de groothandelaren. Uit eigen ervaring weet ik dat de prijzen kunstmatig hoog worden gehouden. Als een dealer niet de adviesverkoopprijzen hanteert of te veel informatie geeft over het product (denk aan kruitinhoud en werkelijk gewicht) wordt hij op zn vingers getikt door de importeurs.

Er mag best gestunt worden met het kleine vuurwerk maar er mag niet getoornd worden met de collecties.

Dit is ook een reden waarom de prijs zo hoog blijft. Een soort van herenakkoord tussen de dealers.

En zolang het nog goed gaat geef ik ze groot gelijk,

gr een bewonderaar

nismo

Registered User
Die gene die vuurwerk verkopen zeggen wel dat ze een kleinen marge hebben en hij zal ook wel kleiner zijn dan wij denken , daar geef ik jullie het voordeel van de twijfel over. Maar jullie vertellen niet wat jullie opgeven aan de belasting voor jullie investeringen en dat jullie zoveel uren werken is leuk en dat je nu meer aan de belasting moet betalen is ook zo maar dat er straks een deel van terug komt hoor ik ook niet.
Het is net als Tony zegt als het niet zou lonen zouden jullie het ook niet doen.Ik wil best een miljoen per jaar aan de belasting betalen . want dan heb ik ook genoeg verdient. (yes)

Tony

Administrator
Medewerker
Een wijze les,

De kosten die de vuurwerkverkooppunten (mooi scrable woord) moeten maken zijn gigantisch en elk jaar is er wel weer iets (ene jaar wel goed, jaar erna moet de muur 10 cm langer zijn, jaar erna zegt de inspecteur dat het niet nodig was). Maar in een vrije markt economie wordt er echt niets verkocht als er geen winst op gemaakt kan worden. Dus het klagen dat er geen winst gemaakt kan worden door de hoge kosten is onzin, het zal dan eerder aan je bedrijfsvoering leggen.

Een ander punt dat speelt is de wel degelijk monopolistische positie van de groothandelaren. Uit eigen ervaring weet ik dat de prijzen kunstmatig hoog worden gehouden. Als een dealer niet de adviesverkoopprijzen hanteert of te veel informatie geeft over het product (denk aan kruitinhoud en werkelijk gewicht) wordt hij op zn vingers getikt door de importeurs.

Er mag best gestunt worden met het kleine vuurwerk maar er mag niet getoornd worden met de collecties.

Dit is ook een reden waarom de prijs zo hoog blijft. Een soort van herenakkoord tussen de dealers.

En zolang het nog goed gaat geef ik ze groot gelijk,

gr een bewonderaar

Dit kan over een jaar of 2 afgelopen zijn.
Nu ze van plan zijn om in Europa de wetgeving zo goed als gelijk te trekken en om een Europees Keurmerk te gaan gebruiken kan het zomaar ineens gebeuren dat er ook buitenlandse importeurs met uiteraard europees goed gekeurd vuurwerk naar Nederland komen. En in mijn oor is er al wat gefluisterd uit het buitenland.

Als dit daadwerkelijk allemaal gebeurt dan moeten de Nederlandse importeurs hun prijzen wel gaan aanpassen of ze moeten met top kwaliteit komen anders zie ik een slechte toekomst tegenmoet voor de Nederlandse importeurs.

Bovenaan