Ik mag op gesprek komen bij GroenLinks

wimkramer

Registered User
ja veel succes dat wel , maar of het wat uit haalt weet ik niet die gast is niet te vermurveren, ( moeilijk mens zeg maar ) ik heb even dat stukje op geen stijl bekeken en hij heeft een missie en die missie is nederland zonder vuurwerk , en wat jij ook voor argumenten aan draagt hij zal je nooit je gelijk geven. ik ben al eens met hem wezen mailen op een nette gewone manier maar hij was erg erg moeilijk van zijn standpunt af te brengen. ik had punten genoeg , ik schreef hem dat als het VW in nederland verboden word dat je dan helemaal een zootje krijgt met illegaal VW omdat dan de mensen het gewoon per post uit buitenland gaan bestellen , met als gevolg nog meer ongelukken en nog meer overlast door zwaar illegaal vuurwerk . dit alles was volgens de heer de Bont allemaal onzin , de politie zou er strenger op toe gaan zien dat de nieuwe wet na geleefd zou worden. waarop ik hem vroeg op welke manier ze dat gingen doen , daar er een veel groter probleem of problemen aan de gang zijn in nederland. waarop ik weer een lading afwijkende onzin antwoorden kreeg van deze meneer. ik wens je nogmaals heel veel succes , zorg dat je goed beschreven en voorbereid het slachtveld betreed want het is een welbespraakte man. bereid je voor en schrijf op wat je wil gaan zeggen .

Sweet Laker

Registered User
Laat hem geen trucjes toepassen die jou het bloed onder je nagels vandaan haalt. Het is jouw passie om vuurwerk af te steken en je gaat met iemand in gesprek die hier 100% tegen is en hoogstwaarschijnlijk (lees 99,9999999999999%) zeker niet om te praten is / voor rede vatbaar is.
Wat er mogelijk kan gebeuren is dat hij zaken zo formuleert; hetzij uit zichzelf, hetzij in reactie op jouw argumenten, die zo subtiel onwaar zijn dat je in defensieve reacties terecht komt. Dit is het moment dat uitspraken ontnomen kunnen worden middels jou die weer in zijn straatje passen. En wat de volgende dag dan inderdaad weer uitgemeten zal gaan worden via de media.

Buiten dat wens ik je het beste toe!

GMP82

Zilveren Member
Wat GMP zegt: een wolf verliest wel zijn haren, nooit zijn streken.

*offtopic*
Dat was een vos ;-) De wolf was die trafo in schaapskleren ;-)
*ontopic*

En bijna vergeten om je inderdaad veel succes te wensen Rob, begrijp me niet verkeerd, ik waardeer je inzet enorm, maar ik wil je gewoon waarschuwen, dat je niet in dezelfde trucjes stinkt als anderen die je voor zijn gegaan.

Laatst bewerkt:

Marco_clappers

Registered User
geweldig! ik wens je veel succes, word een erg lastige opgave om hem verstand in te praten. En ik hoop dat je een aantal welbespraakte mensen kunt vinden.

Dahustla

Registered User
Heel veel succes Ron! Knap dat je het zo voor elkaar krijgt!

Ik denk alleen wel dat je echt hulp nodig hebt tijdens je gesprek. Als ik zo je radio optreden beluister, denk ik dat je door deze vaklui wordt ondergesneeuwd als je alleen gaat. Neem mensen mee die echt de materie goed kennen en mensen die goed kunnen onderhandelen cq onderbouwen. Het zou zonde zijn als je dadelijk voor aap wordt gezet in de landelijke media, want dit is waarschijnlijk wat ze willen bereiken met dit gesprek. Zij gaan dit gesprek echt niet aan om een compromis met jou te sluiten. Daarvoor ben je echt een lichtgewicht.

In ieder geval heel veel succes en houd ons op de hoogte!

Robin84

Registered User
Veel succes!! Inderdaad, het is wel een advies om je vooral goed voor te bereiden op een stevig gesprek en de mogelijke te stellen vragen vanuit GroenLinks alvast voor jezelf te beantwoorden. En misschien kun je inderdaad een ander meenemen.

SQUEAK!

Registered User
Probeer in elk geval van tevoren al zoveel mogelijk onderbouwing voor je standpunten te verzamelen. Het helpt als je een bewering als "een verbod werkt het gebruik van illegaal vuurwerk in de hand" kunt onderbouwen met harde cijfers uit, bijvoorbeeld, andere Europese landen.

Dit gesprek is denk ik ook een heel goede aanleiding om zelf naar de media te stappen en de andere kant van het verhaal te laten horen (voor zover je dat al niet doet natuurlijk....)

Tony

Administrator
Medewerker
heel veel succes. Ik kan me niet voorstellen dat Bonte echt naar je gaat luisteren. Maar wie weet is hij wat zachter geworden en snapt hij na 5 jaar strijden dat hij wat milder moet worden.

Andere kant kan ik me prima voorstellen dat dit op 1 of andere manier gebruikt gaat worden in zijn eigen campagne.
Ik ieder geval veel sterkte en ik ben erg benieuwd.

Laat je niet onder tafel l#llen

Daarom zou ik het persoonlijk niet doen.
Ik waardeer echt wat deze kerel voor de traditie wilt doen maar ik denk dat de tijd nog niet rijp is. Je moet daar echt met een stapel feiten aan tafel gaan zitten plus je moet tegen hun kunnen praten en dat werkt vaak anders dan je zou denken. Vraag dat maar aan Nick van het VuurwerMuseum.

Marco_clappers

Registered User
al met al is door de grote inzet, toch het doel bereikt wat bijna onmogelijk leek te zijn. nu nog de uitslag van het gesprek, hij zal dingen vertellen die je aan jezelf laat twijfelen. ik heb zo een hekel aan politiek, nooit recht door zee maar altijd hun eigen dingen willen doen, ook al is het niet waar of niet rechtvaardig

Tony

Administrator
Medewerker
al met al is door de grote inzet, toch het doel bereikt wat bijna onmogelijk leek te zijn. nu nog de uitslag van het gesprek, hij zal dingen vertellen die je aan jezelf laat twijfelen. ik heb zo een hekel aan politiek, nooit recht door zee maar altijd hun eigen dingen willen doen, ook al is het niet waar of niet rechtvaardig

Ook al heb je gelijk en heb je alle feiten bij je...Je wint het gewoon niet van deze kerel.

vincer

Registered User
@rwbrink: Wat is eigenlijk je doel van het gesprek en hoe ga je dit bewerkstelligen?

Ik ben benieuwd hoe je er zelf tegen aan kijkt, wil je dit met ons delen?

vonk

FPM Moderator
Medewerker
@rwbrink: Wat is eigenlijk je doel van het gesprek en hoe ga je dit bewerkstelligen?

Ik ben benieuwd hoe je er zelf tegen aan kijkt, wil je dit met ons delen?

hier ben ik ook benieuwd naar. Het lijkt mij voor jou erg handig om van tevoren goed af te spreken waar erover gesproken gaat worden. In jouw geval in de oplossende sfeer. Als je dat van tevoren duidelijk maakt kan het gesprek anders verlopen.

Als jij aangeeft tegen groenlinks het niet ziet zitten om alleen maar over een verbod te praten je afziet van je afspraak. Wat zij willen is nu wel duidelijk.

san quinton

Registered User
Ook al heb je gelijk en heb je alle feiten bij je...Je wint het gewoon niet van deze kerel.

Tenzij je met de eerste zin de angel uit het gesprek haalt.
Een mooie opening is: Laten we bij deze vast stellen dat we niets van elkaar te winnen hebben, maar vooral geintersseerd zijn in elkaars onderbouwde redenen waarom de vuurwerktraditie zoals ie is moet blijven of moet worden afgeschaft.Dit zijn voorwaarden die je vooraf moet vastleggen.

Verder vind ik het persoonlijk een vreemd gegeven dat je op thuisterrein van de tegenpartij gaat praten. Zie een dergelijk gesprek als een mediationgesprek met je werkgever, die geef je ook niet het thuisvoordeel.
Let wel, zij willen met jou in gesprek, blijkbaar hebben/zien ze daar een belang bij/in. Dan mag je ook randvoorwaarden creeren toch?

Mijns inziens is het goed om een of enkele personen die rechtstreeks uit de vuurwerkwereld komen, zo ver te krijgen dat ze meegaan.
Denk hierbij aan een vertegenwoordiger uit de winkel/importeurs en professionele schietbedrijven tak.

In ieder geval veel succes!!!!

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Tenzij je met de eerste zin de angel uit het gesprek haalt.
Een mooie opening is: Laten we bij deze vast stellen dat we niets van elkaar te winnen hebben, maar vooral geintersseerd zijn in elkaars onderbouwde redenen waarom de vuurwerktraditie zoals ie is moet blijven of moet worden afgeschaft.Dit zijn voorwaarden die je vooraf moet vastleggen.

Verder vind ik het persoonlijk een vreemd gegeven dat je op thuisterrein van de tegenpartij gaat praten. Zie een dergelijk gesprek als een mediationgesprek met je werkgever, die geef je ook niet het thuisvoordeel.
Let wel, zij willen met jou in gesprek, blijkbaar hebben/zien ze daar een belang bij/in. Dan mag je ook randvoorwaarden creeren toch?

Mijns inziens is het goed om een of enkele personen die rechtstreeks uit de vuurwerkwereld komen, zo ver te krijgen dat ze meegaan.
Denk hierbij aan een vertegenwoordiger uit de winkel/importeurs en professionele schietbedrijven tak.

In ieder geval veel succes!!!!

Dat is juist het probleem.
Het filmpje van geenstijl zegt genoeg over de persoon. Hij vind vuurwerk niet leuk, het stinkt en maakt lawaai. Gewoon een pure vuurwerk hater. Wat kan je daar nou bij winnen?

SQUEAK!

Registered User

@Ron Ik had eigenlijk begrepen dat jij Groen Links om een gesprek verzocht had, maar ik begrijp nu dat ze jou zelf direct hebben uitgenodigd?

san quinton

Registered User
Dat is juist het probleem.
Het filmpje van geenstijl zegt genoeg over de persoon. Hij vind vuurwerk niet leuk, het stinkt en maakt lawaai. Gewoon een pure vuurwerk hater. Wat kan je daar nou bij winnen?

Toon tuurlijk heb je in de essentie gelijk. Arno de Bonte houdt niet van vuurwerk. Juist dan is het belangrijk om voorwaarden te creeren waarop je zo'n dergelijk gesprek hebt met elkaar.
Gaat de beste man en aanhang vervelend doen, dan is het simpelweg herbenoemen van de voorwaarden voldoende. Zo niet dan heb je eigenlijk direct een stok om mee te slaan en zoek je met die uitkomsten de media op.
LET WEL: Dit kan je maar één keer doen, het in de media treden en dan moet je zorgen voor een goed verhaal. Niet 80% maar 110% geven anders ben je geen interessant mediapersoon en bergen ze je op, op de 3de plank drie achter en zenden ze je niet uit, of om 02.45 s'nachts, wanneer niemand kijkt.

Laat de beste meneer de Bonte maar uitleggen welke directe link er volgens hem is met de knaloverlast en het consumentverkoop gebeuren.
Net als wij, zal hij die link niet goed kunnen onderbouwen. Uiteraard zijn het politieke hufters, dat zijn ze geworden doordat ze hun belachelijke ideeen altijd aan het verdedigen zijn. Dat is dan ook de reden dat ze zo gevaarlijk kunnen zijn in een gesprek.

Hierbij is het mijns inziens zaak dat je het geduld behoudt om terug te vallen op de fatsoenlijke etiquette van gespreksvoering, namelijk: elkaar uit laten praten.
Verder is het belangrijk om aantekekeningen te maken van de aannames en foute beweringen die er in een dergelijk gesprek worden gemaakt, waarna je deze, op een moment dat jij aan het woord bent, hem om de oren slingert. Met gerichte en onderbouwde kritiek op dergelijke aannames en beweringen, zodat je de mogelijkheid creert om met een overwinningsrede de media nadien te woord te staan. :happy:

Mocht het zo ver komen dat RWbrinkman samen met een ander dit gesprek aan wil gaan, dan wil ik mijzelf best ter beschikking stellen.
Uiteraard moeten we dan wel iets doen aan die tijd, want ik snap dat die geitenwollensokken nooit werken maar de gewone man is dan zijn brood aan het verdienen. In mijn geval: sta ik dan voor de klas.

Mvg.

Frank

Laatst bewerkt:
Bovenaan