Het Weer 31-12-2013

myrmidon

Registered User
Het is nog maar 2 weken weg, de eerste weermodellen hebben 31-12 er weer tussen staan. Post hier jouw bevindingen!

blackpowder

Registered User
Het vervelende is dat er op dit moment nog geen zinnig woord over te zeggen is.
Dat komt doordat wij ( Nederland ) in een westcirculatie zitten. Dat housd in veelal westerlijke winden met depressies en storingen die over ons land trekken.
Deze zijn zo grillig dat er pas medio 3 dagen vooruit iets over te zeggen valt.
Als op de weerkaarten een blokkade / hogedrukinvloed komt kan de verwachtingstermijn langer worden.

MVG blackpowder

joszie

Zilveren Member
Wel, het zal in NL in ieder geval geen 30 graden zijn, dat is het enige zinnige wat ik er over zeggen kan.

chromeeh

Registered User
Let wel, onderstaande is een verwachting, als de wind iets draait, de luchtvochtigheid iets verandert, dan klopt onderstaande uiteraard niet:
Neerslag:
chart.ashx

Temp:
chart.ashx

Dus an sich ziet de pluim er niet heel slecht uit... Maar ja, zoals hierboven ook al gepost; het blijft speculeren tot 2 ~ 3 dagen van te voren...

myrmidon

Registered User
Het komt zoals het komt en gaat zoals het gaat, niks aan te doen.

We willen allemaal hetzelfde dus slotje :hehe!:

Wil dat zeggen dat het niet bij oud en nieuw hoort?? Ook dit is een beleving. daarom kansloos om om een slotje te vragen toch? staat trouwens jaarlijks op FPM

Pancake77

Registered User
Wil dat zeggen dat het niet bij oud en nieuw hoort?? Ook dit is een beleving. daarom kansloos om om een slotje te vragen toch? staat trouwens jaarlijks op FPM

Ja is ook jaarlijks het enige wat je niet in de hand hebt ;-)

Maar je mag gerust serieus op mijn post reageren......

p-aart-y

FPM Hangouderen
Vorig jaar veel regen gehad maar had een partytent opgezet om toch droog te staan. Dit jaar staat hij gewoon weer de hele dag opgesteld. Liever voor niets opgezet dan tijdens het stoken dat ding op bouwen.

Robin84

Registered User
De voorspellingentopic is er weer! Ik zat al een paar dagen te wachten wanneer deze weer zou verschijnen en dacht er zelfs aan deze zelf te starten om als eerste te zijn in 2013 ;-). Ook wel eens leuk.

Laten we lekker wachten met speculeren tot een week voor oud en nieuw. Dat is zelfs erg vroeg. Je kunt er inderdaad nog geen zinnig woord over zeggen en zorgt alleen maar voor vaak dwangmatig bezoeken van weersites. Zeker als het ogenschijnlijk negatief blijkt uit te pakken.

En als het regent, ik sta onder een carport. Net als vorig jaar.

Greets,

Robin

Laatst bewerkt:

Robin84

Registered User
Gun die amateurmeteorologen hier ook hun pleziertje ;-)

Ook ik heb me negatief uitgelaten over het speculeren over het weer. Misschien dat ik daardoor amateurmeteorologen wel heb belemmerd te posten en dus hun heb belemmerd hun hobby uit te oefenen, het voorspellen van weer... Wat ben ik een egoïst! Ik denk alleen aan mezelf... Daarvoor dus mijn welgemeende excuses aan iedereen!

Ik zeg, meteorologen: vooral gaan posten allemaal! De mensen die daar last van hebben hoeven deze topic niet te openen, toch?!

Groetjes,

Robin

Laatst bewerkt:

USRRobiwan

Registered User
Ik vindt het weer topic altijd een leuk terugkerend fenomeen. Het blijft een voorspelling, je kan dat ook omschrijven als een uitspraak die een waarzegger, nostradamus, hororscoop, ziener, handlezer, paragnost doet. Als het bij toeval klopt dan hebben ze gelijk gehad.

Ik heb zoals elk jaar nooit goede hoop op het weer op de 31 december dus kan het alleen maar meevallen als ik ongelijk heb.

krommenek

Registered User
Van het weer trek ik me niet zoveel van aan. Gewoon tussen de buien door stoken. Bij de projectjes even een dekkleed erover. En bij storm gaat er niets de lucht in, veel te gevaarlijk. Jammer dan.

sprinkhaan

Registered User
voorlopig is het klote weer. te zacht, winderig en grote kans dat dit aanhoud. En over drie dagen hebben we weer een andere lange termijns voorspelling. :tounge:

Ghasper

Registered User
Ach, ook ik kijk iedere dag op Accuweather naar de voorspelling op de 31e, ook al weet ik dat dat nergens op slaat. Vandaag storm en regen, morgen lichtbewolkt en een zacht briesje.
Ook al heb je er geen fluit aan, toch kriebelt het richting die dag. Ik hou wel van voorspellingen en sommige weten weer meer dan een ander. Uiteindelijk weet je door dit topic altijd meer dan dat je aleen naar Piet Paulusma blijft kijken!

Bovenaan