HET WEER 31-12-2012

siebren

Registered User
Ik denk dat de knmi ons gewoon aan het dissen is.. Alle dagen valt het weer wel mee behalve...die ene dag!
Anders stellen wij oud en nieuw toch gewoon een dagje uit?

dagje uitstellen ?? heb geen goesting om de politie aan mijn deur te hebben. de buren zouden zo al de politie bellen. en hier zijn ze streng op. en dinsdag geven ze ook veel regen. we zien wel, voorlopig gewoon slecht. en zou me niet verbazen als er iets tussen zit, voor de vuurwerk verkoop te minderen. maar tog ze geven slecht overdag niet maar wel middernacht veel regen zeiden ze net op tv

boozebelly

Registered User
Ach, op zich lijkt het mij ook niet zo'n ramp als het wat later in de avond begint te regenen. Dan steek ik alles gewoon tussen 18:00 en 20:00 af en kan ik ook een keer op tijd beginnen te zuipen met oud & nieuw. Ook wel eens leuk in plaats van altijd maar die inhaalslag moeten maken vanaf 02:00 uur.

p-aart-y

FPM Hangouderen
dagje uitstellen ?? heb geen goesting om de politie aan mijn deur te hebben. de buren zouden zo al de politie bellen. en hier zijn ze streng op. en dinsdag geven ze ook veel regen. we zien wel, voorlopig gewoon slecht. en zou me niet verbazen als er iets tussen zit, voor de vuurwerk verkoop te minderen. maar tog ze geven slecht overdag niet maar wel middernacht veel regen zeiden ze net op tv

Vind je het erg als ik hier geen touw aan vast kan knopen??

Bij mijn woonplaats worden de vooruitzichten ook steeds slechter. Dat wordt dus weer gewoon met de partytent voor de deur stoken. Mijn lol zal er niet veel minder om worden.

PyroPlop32

Registered User
ach een beetje regen heeft ook wel wat voordelen, minder last van de rook die blijft hangen, geen mist.
gewoon lekker stoken in de regen !

helaas kan je toch niks doen aan het weer.

siebren

Registered User
Vind je het erg als ik hier geen touw aan vast kan knopen??

Bij mijn woonplaats worden de vooruitzichten ook steeds slechter. Dat wordt dus weer gewoon met de partytent voor de deur stoken. Mijn lol zal er niet veel minder om worden.

mijn partytent zou ik nog eens niet durven zetten of die is vliegen. ik zit niks in met die regen. maar wel met die felle wind

danny21

Registered User
http://www.weer.nl/weerkaarten/gfs-popup/archiv/BeNeLux/wind10m/2012122612/nothumb/on/132/ch/1c2d3b0a77a647a19a7b31ddf2f56e67.html

http://www.weer.nl/weerkaarten/gfs-popup/archiv/BeNeLux/pcp/2012122612/nothumb/on/132/ch/9ae84af9d5292bfead348a6c0889c500.html

Bovenste kaart is de wind voor middernacht, onderste kaart is de neerslag voor middernacht. Zit weer iets meer richting het ZO met de neerslag vergeleken met vanochtend.

Vandaag staat er dat er veel regen komt, en morgen kan het al weer heel anders zijn.
Tot nu toe is de verwachting dat het in de avond begint te regenen en het pas in de loop van nieuwjaars ochtend droger wordt.
Het kan net zo goed zijn dat de regen een paar uur eerder of een paar uur later komt en dat het met oud en nieuw dus beter eruit ziet. Meeste wind schijnt er tijdens de regen te zijn. In de komende 4 dagen tot oudejaarsdag kan er nog veel veranderen.

De koers van de regen zal nog veel veranderen denk ik. Met meer dan windkracht 5 wordt het denk ik geen goed weer voor oud en nieuw.

We gaan het wel zien.

Laatst bewerkt:

Robin84

Registered User
Het weer in Gouda is volgens Weeronline.nl ietsjes verbeterd. 31 december en 1 januari 1 regendruppel, met bij zondag ook een zonnetje achter de wolken (met 80% en 75% regen). Vanochtend waren het nog 2 regendruppels.

In augustus ging ik naar een festival. Ze gaven aan het begin van die week regen op. Uiteindelijk is het het warmste weekend en ook warmste festival van het jaar geworden met op zondag 35 graden, zonder 1 spat regen.

Dus, wie weet wat er nog kan veranderen.

danny21

Registered User
Het gemiddeld aantal mm dat zou gaan vallen is ook al weer bijgesteld. Zal met de dag nog wel veranderen, maar wie weet is het toch rond middernacht droger. Hopelijk ook met de wind die niet te hard moet zijn.

http://www.yr.no/sted/Nederland/S%C3%B8r-Holland/Zoetermeer/langtidsvarsel.html

Hier kan je je eigen plaats invoeren en kijken wat het weer wordt.
Regelmatig kijk ik zelf hier ook op en ze hebben het meestal behoorlijk goed.
Je kan het per dag voor zoveel uur bekijken, voor de komende 48 uur aan neerslag, en voor een aantal dagen vooruit.

siebren

Registered User
Het gemiddeld aantal mm dat zou gaan vallen is ook al weer bijgesteld. Zal met de dag nog wel veranderen, maar wie weet is het toch rond middernacht droger. Hopelijk ook met de wind die niet te hard moet zijn.

http://www.yr.no/sted/Nederland/S%C3%B8r-Holland/Zoetermeer/langtidsvarsel.html

Hier kan je je eigen plaats invoeren en kijken wat het weer wordt.
Regelmatig kijk ik zelf hier ook op en ze hebben het meestal behoorlijk goed.
Je kan het per dag voor zoveel uur bekijken, voor de komende 48 uur aan neerslag, en voor een aantal dagen vooruit.

leuke site. ze geven voor hier 2 mm maandag avond en nacht. overigs ziet het er op die site niet zoslecht uit voor maandag. buiten de wind dan..

USRRobiwan

Registered User
Echt geen touw aan vast te knopen tot nu toe. Dan weer regen dan weer wind dan weer zon dan weer 1mm dan weer 20mm dan weer sneeuw. Het hele begrip voorspellingen kan mij gestolen worden. Ik zie het op de dag zelf wel.

Bovenaan