MOVIE Flutsjah's oud & nieuw film topic

flutsjah

Bronzen Member
De cameraman zat nog wat te slapen in het begin, maar gelukkig herstelde die zich. De cake is niet zo bijzonder, had er ook niet veel van verwacht gezien je deze gratis bij je bestelling kreeg. Opzich een prima tempo, en wat afwisseling in de boeketjes maar er is zoveel mooiers op de markt. Is me niet bijgebleven. Op het moment zelf best enthousiast, ook omdat ik hem vroeg in de avond geschoten heb. Voor een gratis doos prima!

flutsjah

Bronzen Member
We klagen als liefhebbers al een hele tijd dat de wondertollen minder van kwaliteit worden, maar ik las over de tapas van st8ment al een tijdje goede verhalen. Al heb ik het nieuwe topic niet doorgelezen zie ik haha. Maar ik wilde ze graag zelf uitproberen, en ik vind ze erg goed. Vooral de kleuren komen goed uit en zijn anders dan andere grondbloemen. Toffe dingen voor tussendoor en de kleintjes. Hoop dat ik dit jaar de kleine zover krijg om er zelf wat af te steken.

flutsjah

Bronzen Member
De swat team heeft wat sierlijks en rustigs, en toch vond ik hem toch wat tegenvallen. Mogelijk omdat de kleuren snel weg zijn, het goud blijft wel lang hangen. Ik had hem vrij vroeg op de avond geschoten maar alsnog geen heel blijvende indruk achtergelaten. Wel goede burst en spreiding, maar zou hem niet nog eens halen.

flutsjah

Bronzen Member
Als je het over goede wondertollen hebt, dit zijn ze! Heerlijk zoemend geluid komt hier vanaf als ze het goed doen. Helaas heb ik niet echt een gladde straat voor de stooklocatie, dus mogelijk nog eens een losse film maken op glad asfalt. Goede tijdsduur, mooie kleuren en echt stevige spin. Ze zijn zeker niet goedkoop, maar dan haal je wel wat moois in huis.

flutsjah

Bronzen Member
Een lekker project al zeg ik het zelf, wilde hem eigenlijk iets groters aanpakken met meer rode cakes als thema maar uiteindelijk werd ik ingehaald door de beschikbare tijd om voor te bereiden. Ging bijna precies zoals ik bedacht had, altijd wat zoeken qua timing van lonten, maar wilde ook eerst dat de salutes afgingen. Het rood vulde elkaar mooi aan, de splitting red had net iets eerder afgelopen mogen zijn of een kleine finale geven dan was het perfect geweest.

Ik had iets meer verwacht van deze cakes, geen idee waarom eigenlijk want had vooraf de video's al gezien. Mogelijk hou ik gewoon onvoldoende van blink, net wat te saai. Wel voor een goede prijs te koop geweest vorig jaar, mogelijk dit jaar nog wat restvoorraad beschikbaar. Opzich prima dingen, maar niet mijn smaak. Gevalletje goedkoop kunnen kopen maar niet per se nodig.

flutsjah

Bronzen Member
Blijven toppertjes dit, de splitting stars heeft een nieuw jasje maar nog steeds dezelfde cakes als destijds bij het evolution uiterlijk. Helaas uitloop gebleken. Mogelijk net iets te hoog i.p.v. breed, hoewel er natuurlijk nauwelijks kans is dat deze omvallen. Ik vind de crosette in combinatie met de magnesiumstaart echt goed!

Echt een bijzondere cake deze, ik denk alleen dat de bombettes beter gevuld konden worden. Het effect van de fluiters in een shot is gaaf, maar mogelijk dat het kaliber net te klein is om dit goed uit te werken. Vind de cake net niet goed eigenlijk, los dat ie wel bijzonder is. Omdat het uitloop was nog even meegepakt voor in de straat te ervaren.

flutsjah

Bronzen Member
Wat een pareltjes zitten er in deze lijn zeg, heerlijk de pyroshow lijn. Wordt niet voor niets vaak gebruikt voor shows, heel heldere kleuren (al vind ik deze iets meer paars soms dan per se blauw). Heerlijk tempo, goede break en veel schoten. Erg mooi zo in de straat.

flutsjah

Bronzen Member
Een prachtige waaier deze Chinook van China Red, hij is wel stevig aan de prijs zeker gezien een vergelijkbare Obsessed bijvoorbeeld. Op het einde van de avond afgeschoten met de camera in de hand, dus wat ander beeld dan je gewend bent. Hij is gaaf, maar voor deze prijs zijn er zeker betere compounds te vinden. Meeste vuurwerk van China Red vond ik echt top, deze stond niet in de top 10 daarvan.

Nee hij knalt zeker niet het hardste van de salute cakes in NL, maar voor erbij/tussendoor prima cake. Lekker veel schoten, ok burst. Ok prijs an sich, al zou ik eerder voor de Las Fallas gaan voor 5 euro meer.

flutsjah

Bronzen Member
Wat is er beter dan 1 dierencake van china red? 2 stuks achter elkaar. Ik had van beide maar 1 stuk, en wilde toch een leuk projectje maken dus dan maar aan elkaar geknoopt. Kon wat beter qua timing, verder gewoon prachtig vuurwerk. Heel de dierenlijn is sterk, deze passen er beide prima tussen. Bull heeft ook een heerlijk tempo, heel die lucht vol knallen.

flutsjah

Bronzen Member
Als de booster doet wat ie moet doen is het echt een mooie compound, afwisselend goud en blauw gekleurde tips. Erg indrukwekkend in de straat, en ook bij de demo's. Helaas was mijn tweede cake een flopper met veel pufjes i.p.v. burst. Het publiek deert het niet zo en vindt het mooi, ik vond het vooral pijnlijk om te zien voor wat eigenlijk zo'n topper had moeten zijn.

flutsjah

Bronzen Member
Helaas maar 1 jaar te koop geweest, maar wel erg mooie dingen. De kleine van 5 vond ze ook erg tof. Moeilijk op beeld te krijgen, had ze ook redelijk dichtbij staan. Nog 1 pakje over voor komend jaar, mogelijk vergelijken met andere soorten mines. Goede effecten in deze in ieder geval.

Ik kon ze voor een mooi uitloopprijsje krijgen, koopdrang krijgt dan soms de overhand haha. Daarom per 3 geschoten, mooi tempo zo! Het ti-salute wolkje maakt in mijn hoofd de burst al harder. Leuke cakes! Simpel, maar in de straat per 3 zeker een genot. Net jammer dat ze niet alle drie tegelijk liepen.

Voor de prijs vind ik het een prima budgetcake, wat simpele effecten maar toch wat variatie erin. Prima tempo, leuke einde waardoor je in de straat een goed gevoel eraan overhoudt. Had minder ervan verwacht, zeker gezien Wolff te koop loopt met de goedkoopste 500 gram cake.

flutsjah

Bronzen Member
Een prachtige doos deze, maar ik zou hem niet snel nog eens kopen. De crosette is erg klein, en doordat ze zo hoog gaan kun je deze ook bijna niet zien. Hij is echt duur en daarmee vindt ik de prijs-kwaliteit gewoon niet zo goed. Ik vond het echt gaaf om hem eens in de straat te hebben, en het concept is ook erg leuk bedacht.

Heerlijk kleine cake dit, kost niet zoveel en zitten veel schoten in met goed gevuld effect. Crackling an sich is niet zo bijzonder, maar het TI boeketje erbij maakt hem erg leuk. Heeft ook een goede burst zoals je dat van vroeger gewend bent van rubro cakes. Ik zou deze zeker weer kopen (ben hem nog aan het zoeken voor een goede prijs)

Ze waren in de uitverkoop en wilde voor de kleine wat fonteinen erbij hebben dus heb ze erbij gehaald. Vond het ok voor de prijs, goed in de vooravond om erbij te hebben. De wind waaide de crackling wat dicht bij het bezoek...

Helaas hoor je niet zoveer meer van het merk Eurostar en heb ik deze thunderstorm met wat broertjes kunnen opvissen uit de bunkers van vuurwerk breda. Heerlijk rappe salute waaier met een kleine mine, dit jaar ook nog de crackling variant klaarstaan.

flutsjah

Bronzen Member
All at once gaat deze The Scream, ontzettend gaaf in de straat maar wel fijn om in een projectje te zetten. Anders is ie wel heel kort, hij was bedoelt om in een rood project te schieten maar had helaas te weinig tijd om deze goed door te lonten. Komend jaar weer een poging. Als je veel geld hebt kun je deze in meervoud schieten in je finale, weer eens wat anders dan crackling. Mooi uniek product van Wolff vuurwerk.

flutsjah

Bronzen Member
Vrij dikke compound die ik laat heb opgemerkt daarom op het laatst deze toch nog meegepakt. Veel enthousiaste verhalen erover, ikzelf vond het niet de grootste topper. Geen idee waarom, maar hij is me niet zo bijgebleven. Misschien te laat op de avond, te moe of gewoon al teveel gezien.

flutsjah

Bronzen Member
Het is een nieuwe compound van vuurwerkmania, en deze moet het vooral hebben van de tempo wisselingen en verschillende schietrichtingen. Ik heb nog niet vaak gezien dat er een soort V-shape in de compound zelf al zit, best origineel. De effecten zijn wat klein, maar het dubbel goud blijf ik mooi vinden. Leuk einde zo, prima product. De naam maakt de verwachtingen alleen wel iets hoger.

joszie

Zilveren Member
Leuk om de filmpjes zo te zien. Fijn al die beoordelingen. Daar kunnen andere freaks iets mee.
Heb even weer een hele rits filmpjes gekeken. Dank!
Keep them coming

Laatst bewerkt:

flutsjah

Bronzen Member
Wat een prachtig geweld is deze cake zeg! Vorig jaar de push it to the limit geschoten maar deze gaat daar nog zeker overheen. Echt heel de lucht maximaal gevuld, heel mooie effecten met goede blinkers en mine. Ik vond dit echt een topper, en zeker voor de prijs waar die voor aangeboden wordt. Is uitloop dus snel nog meepakken!

flutsjah

Bronzen Member
Het is me een duur blokkie maar wel erg gaaf, rode strobe naar lekkere salute. Ik vond het tof, zou hem eerlijk gezegd niet nog eens kopen wegens de prijs maar wel een erg leuke salute cake. Ik zou dan liever voor een finale fate ofzo gaan, die had nog meer het wow-effect. Alsnog blij dat ik deze eens heb mogen schieten, ik zie hem niet super veel voorbij komen in de vuurwerk winkels. Dit hoewel Wolff vuurwerk toch goed vertegenwoordigd is door heel het land.

flutsjah

Bronzen Member
Klasse bak voor elk vuurwerkproject, dit is zo mooi in de straat. Snel voorbij wel, maar als je iets van een project doet kan deze eigenlijk niet missen. Kleine compound maar er komt echt heel sierlijk vuurwerk uit. Het tempo en afvuurgeluid alleen al zijn zo fijn, lekker strak getimed. Dit jaar zeker weer erbij in de collectie.

flutsjah

Bronzen Member
Ik wist het eigenlijk al toen ik hem kocht, maar toch tegen beter weten in deze aangeschaft. Prima tempo, veel variatie in de effecten maar gewoon veel te weinig burst. Hier betaal je niet de premium prijs voor die je bij evolution gewend bent, en het is ook niet de kwaliteit die je gewend bent. Er wordt verteld dat de nieuwe batches, waaronder die van de double whammy, betere burst hebben maar dat wil ik eerst maar eens zien op straatfilms voordat ik deze lijn ooit nog eens koop. Zoveel beter vuurwerk te koop voor je geld dat dit.

Bovenaan