MOVIE Flutsjah's oud & nieuw film topic

flutsjah

Bronzen Member

Ik had dit jaar zowel de 100 shots, 300 shots en 400 shots van Magnum (de 200 erbij halen leek me overbodig haha). Ik vond de 300 shots de beste van het stel, de 400 is zeker erg goed waarbij je merkt dat het kaliber van de 300 net even groter is. Ik had deze later geschoten en tussen de grotere bakken gaat deze echt prima mee! Zeker aan te raden.

flutsjah

Bronzen Member

Wat een ongekend goede bak de Extreme fireworks show van Magnum! Zonder kooi, maar dat merk je totaal niet in de burst. Echt een knoepert, had hem eigenlijk te vroeg in de avond afgestoken. Is weinig wat deze kan overtreffen, balen dat ik de gok niet heb genomen en er twee had gehaald (was een vervanger bij breda vuurwerk).

flutsjah

Bronzen Member

Wat een heerlijke bak is dit zeg, de opvolger van de Estallar, maar dan met twee keer zoveel shots. Ginne goedkope bak, maar ik vond het een goede opener van de avond! Hij gaat lang door en heeft echt een heerlijke combinatie van effecten. Prima opvolger wat mij betreft.

flutsjah

Bronzen Member

De buren kwamen met deze aanzetten, voor op het einde. Ze hadden zelf veel afgestoken maar wilde deze samen afsteken. Mooi man, mede-freaks met elkaar! Vorig jaar hadden we allebei de oude batch Noi-Z, dit jaar ook nog eens de nieuwe batch in de straat. Hij blijft goed! Reepje minder erin, maar nog steeds een lekkere finale en goede strobes. Machtig apparaat, had daarna afgesloten met 3x de Cairo crackling, goede opvolging.

flutsjah

Bronzen Member

Ondanks een buikgriep in de nacht ervoor (wanne timing), niet al te lekker weer met soms wat buien en wind is het toch gelukt een mooie vuurwerk compilatie te maken. Wat minder kunnen stoken dan ik eigenlijk wilde, heb rond half 10 even binnen gestaan en na half 2 viel er teveel regen. Daarnaast voor het eerst geen tent geregeld, want het zou droog blijven en hij werd eigenlijk nooit gebruikt, had ik hem dus toch nodig. Meeste vrienden die komen kijken zijn niet zo gek als ikzelf op vuurwerk dus in de kou en regen was het toch een lange zit. Daarnaast had ik zelf wel last van flinke moeheid gezien ik die nacht al om 3:30 wakker was en totaal niet fit. Wel erg blij met de nieuwe camera, mooie beelden van het vuurwerk al zeg ik het zelf. Wil volgend jaar kijken of ik nog wat andere beelden kan schieten, misschien minder op het statief zodat de compilatie wat meer beweging heeft. In ieder geval weer een mooie start van het nieuwe jaar zo! Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. En als je nog dingen mist hoor ik dat graag!

flutsjah

Bronzen Member
Ok ik ben geen fan van Lesli, maar deze cake was erg goedkoop mee te pakken vorig jaar en ik moet eerlijk zeggen dat hij goed is bevallen in de straat. Goed uitgewerkt effect, niet de hardste burst maar dat kan ook niet goed bij dit effect. Zie hem inderdaad niet vaak terug in cakes.

Vond hem opzich niks tegenvallen, had volgens mij een 1+1 deal van deze. Simpel effect, maar het einde is zeker leuk.

flutsjah

Bronzen Member
Ik zag in de productfilm al dat ie rap was, hoopte dat ie in de straat net wat rustiger ging maar niet het geval. Zonde, want hij is echt mooi in de effecten met erg felle kleuren. Het sierlijke wat de Marïo gold zou kunnen hebben wordt zo teniet gedaan. Daarnaast een te dure cake, maar goed wilde hem 1x hebben voor in de straat. Helaas ook een druppel op de lens, zo'n mooi weer was het niet afgelopen oud&nieuw.

flutsjah

Bronzen Member
Leuke potjes, had er meer dan twee dozen van en is tof stookvoer. Camera had er wat moeite mee om scherp te stellen, maar alsnog redelijk op film. Mooie kleuren sowieso van deze dingen.

flutsjah

Bronzen Member
De Zena red banger heeft een vrij uniek lont, waardoor ie vooraf al rood brand. Nu is volgens mij alleen nog de zena green banger op voorraad maar dat zal qua knal niet veel uitmaken. Vond hem goed gelukt, toen ie eenmaal ging iig! Voor 0,2 gram vind ik ze echt niet verkeerd klappen en het rode effect zo op de grond heeft wel iets.

flutsjah

Bronzen Member
Hij heeft niet veel schoten en is daardoor per schot redelijk aan de prijs, maar vond deze verrassend goede spinners hebben. Dat zie ik niet vaak meer, helemaal niet in losse cakes. De effecten zelf zijn ok, dus niet een heel bijzondere cakes maar als je van spinners houdt zeker erbij nemen. Vortex wel een goed gekozen naam dus, alsdus ook mijn maat die stond te filmen.

De finale van de cake red hem, die kleuren vond ik wel erg sterk. Effecten zijn wat mager en simpel maar toch is deze Liebefunkeln blijven hangen als een leuke cake. Verwachtingen waren laag, en aan het begin van de avond geschoten maar toch. Prima voor erbij!

Of het nu een meerwaarde had om de hummingbird per twee te schieten twijfel ik aan, mogelijk beter achter elkaar. Jaste er snel doorheen zo, maar het effect blijf ik fantastisch vinden. Helaas weinig hummer cakes te krijgen, en deze is vrij fors qua prijs. Maar toch erg tof om in de straat te hebben. Las wat klachten over slechte hummers, is mij niet bijgebleven in de straat en op film vind ik het prima overkomen

flutsjah

Bronzen Member
Kleine potjes van Rubro maar knallen er lekker op. Veel schoten, niet super bijzonder qua effect maar wel lekkere burst. Ik mis nog een beetje een TI-salute ertussendoor maar dat zal wel met regels enzo te maken hebben. Prima nieuw jasje voor de heavy legend series.

flutsjah

Bronzen Member
Eigenlijk een dubbel zo groot potje als de meeste pearl potjes, 192 shots zoals de naam doet vermoeden. Zit nog best wat power achter, beter dan dat ze bijna uit het potje komen vallen. En leuk zo'n knetter einde. Prima spul zo in de straat, zeker met kleine kinderen. Lesli heeft wel eens een positieve uitschieter met hun vuurwerk.

De El Padrino valt in het rijtje met nieuwe floppers van GBV-Weco waarin echt veel te weinig burst is toegepast. Ik zie wel wat van de dragon tails terug maar verder vond ik het echt een te dure cake met te weinig effect. Dikke afrader, vooruit hij gaat wel lang door.

flutsjah

Bronzen Member
Echt heerlijk mooie cake (ok compoundje) dit! Redelijk snel voorbij, maar echt zo sierlijk. Fantastisch als je dit in je straat hebt staan, wel redelijk de afstand nemen (ik sta op 25 meter). Die gouden staarten, echt zo tof. Onderdeel geweest van een projectje, daarom die 3x mega mine erachteraan. Sowieso heeft Broekhoff een aantal mooie waaiercakes in deze lijn.

Katan bestaat niet meer, en deze is afgekeurd voor de nederlandse markt. Maar in duitsland nog voldoende te verkrijgen volgens mij. Ik dacht een leuk project te maken van een doosje van deze dingen, maar te weinig tijd daarvoor genomen. Voetjes zijn van karton, dingen wegen niks dus binnen de kortste keren viel alles om. Gelukkig niemand op straat, en voor de volgende keer gewoon de tijd ervoor nemen en met een lijmpistool vastzetten.

Alle dierencakes zijn top van China Red, laten we dat voorop stellen. Deze hebben ook een goede burst, maar vind de boeketten toch iets kleiner dan de anderen. De spinner is goed uitgewerkt bij de Rat, maar vind deze toch een van de minste van de serie. Maar goed, de lat ligt hoog in deze lijn natuurlijk. Toch wel leuk dat ik deze nog per twee heb kunnen schieten.

flutsjah

Bronzen Member
De Pig is de beste uit de dierenserie van China Red wat mij betreft, hij is me in ieder geval het beste bijgebleven. Sowieso vind ik het goud echt goed uitgewerkt hier, en heerlijk felle kleuren. Echt een top combinatie ook in 1 cake, heel fijn. En dan die vaste heerlijke burst natuurlijk weer.

De kleuren zijn mij echt blijven hangen bij deze, en de ontzettend heerlijke burst. Wat een dingen joh, en helemaal in tweevoud. Lucht heerlijk gevuld, machtige cakes.

flutsjah

Bronzen Member
Wat een bazendingen zijn dit joh! Heerlijk spul, helaas alweer uit de handel maar had er voldoende om een leuk project van te maken. Lekkere salutes zitten hierin, verwacht je niet uit zo'n mini potje. Vind ze nog beter dan de corsair thunder, al hebben die natuurlijk een mooi kleurenboeket. Hopelijk inderdaad een vierkante versie hiervan terug op de markt.

Bovenaan