Leuk programma, al vond ik de berekeningen een beetje natte vingerwerk. Een verkoper geeft aan 3 euro nog wat te verdienen aan een pakket vuurpijlen van 27 euro. Dan vraag ik me af waarom verkopers mij 30% tot 40% korting kunnen geven.
Beetje jammer dat ze schade aan de straat door kerstbomen brand,bij vuurwerkschade optellen.
Was gelijk het grootse gedeelte.
Ook zo lekker objectief aan het eind. Duurder maken dat scheelt wat ledematen. Stemmingsmakerij ten top. Leuke poging hoor maar ook de KRO faalt keihard. Dit programma was bijna net zo erg als 3onderzoekt!
Enige wat dit programma beter maakte was die mooie vrouw en die mannen die te weinig tijd hadden om het vuurwerk te beoordelen!
Ook vond ik dat Toon zijn rol heel goed speelde. Niet van echt te onderscheiden en misschien wint hij de gouden televisiering nog wel! :hehe!:
Een mooie vrouw heb ik thuis dus ik heb dat in China niet nodig.
Ik heb 20 seconden de tijd om een product te beoordelen en ik ben een liefhebber en dan laat je geen enkele kans onbenut om te zien wat er de lucht in gaat. Ik kan me op zo een moment niet met andere dingen bezig houden hoor. Stelletje smeerpijpen.
Wel sympathiek van Lesli dat ze non-profit werken. Productiekosten pus vervoers- en opslagkosten was €12,50 en dat was weer de inkoopprijs van de detailhandel.
De opslagkosten van de detaillist bedragen een euro of zeven, tweederde van de kosten van het vervoer en de opslag van China tot zijn winkel. Na personeelskosten is hij de enige die er wat aan verdient, ongeveer 10% van de verkoopprijs voor consumenten. Ik vraag me af hoe wij dan 25-50% korting kunnen krijgen.
Ik zeg niet dat vuurwerkhandelaren zakkenvullers zijn. Dat geloof ik echt niet. Maar deze rekensom klopt ook niet. Ik zou niet beginnen aan zo'n risicovolle handel voor 10% marge.
Jammer. Ik was heel benieuwd, maar de verwachtingen worden niet waargemaakt. Niet wat betreft wat vuurwerk oplevert, en ook wat betreft de kosten van de schade maken ze zich er slordig en makkelijk vanaf. Ik weet weer waarom ik mijn informatie niet uit televisieprogramma's haal.