De Rekenkamer - Wat kost vuurwerk (19dec)

ifeelfine

Registered User
2 januari is brandpunt reporter over hoe veel doden er gaan (zijn) vallen de komende jaarwisseling (nou ja ogen handen etc...)

nu ontopic toon naast 1 van de leukste milfs van nederland top

postvoordennis

Registered User
Leuk programma, al vond ik de berekeningen een beetje natte vingerwerk. Een verkoper geeft aan 3 euro nog wat te verdienen aan een pakket vuurpijlen van 27 euro. Dan vraag ik me af waarom verkopers mij 30% tot 40% korting kunnen geven.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Goed overzicht. Gedegen stukje rekenwerk en onderzoek. Wie nu nog zegt dat het rijk er veel aan verdiend is niet wijs.

Wizz

Registered User
Leuk programma, al vond ik de berekeningen een beetje natte vingerwerk. Een verkoper geeft aan 3 euro nog wat te verdienen aan een pakket vuurpijlen van 27 euro. Dan vraag ik me af waarom verkopers mij 30% tot 40% korting kunnen geven.

Hij kocht het in voor minder dan de helft.

zone

Registered User
Beetje jammer dat ze schade aan de straat door kerstbomen brand,bij vuurwerkschade optellen.
Was gelijk het grootse gedeelte.

RedBaron

Registered User
Mooi stukje TV, alleen vond ik het stuk met het verkeersbord de indruk wekken aan de gemiddelde kijker alsof die vernieling aangericht was door legaal vuurwerk. Daar had men wel beter kunnen vermelden dat die schade aangericht wordt door verboden vuurwerk. Verder leuk rekenwerk, en Toon kijk eens wat minder ernstig joh! :hehe!:

bonbridge1

Registered User
Lekker suggestief weer. Legaal en illegaal door elkaar . En als je de kosten laat zien moet je dan ook niet de baten laten zien? Doen ze bij andere onderwerpen wel. Nu roept heel twitter weer, vuurwerk kost de burger 20 miljoen. Alleen al dik 10 miljoen aan btw en dan nog eens alle werkgelegenheid. Vuurwerk kost de gemeenschap dus geen geld.

stefantvs

Administrator
Medewerker
Leuk stukkie over vuurwerk !!

Maar toen ze met een gesloopt verkeersboord binnen kwamen lopen, en toen vertelde wat het kost als het in de handen van een liefhebber komt.... toen heb ik het filmpje maar uit gezet

painkiller

Registered User
Precies, toen het verkeersbord om de hoek kwam werd het meteen een stuk minder. Zeg dan ook even erbij dat je een verkeersbord er niet af blaast met nl consumentenspul.

Er had ook veel meer ingezeten als je het mij vraagt. Waarom begonnen ze bij het stukje over oogletsel niet even over de vuurwerkbril en dat daar het grootste gedeelte mee voorkomen kan worden. Waarom lacherig doen over de "lanceerinstalatie"?

Leuk dat Lesli hun medewerking verleent maar nu weten we nog niks, behalve dat de productie erg goedkoop is.
Natuurlijk verteld Lesli niet precies wat er op verdient word en de winkelier (ook Lesli) laat ook niet het achterste van hun tong zien. Ik stond wel echt versteld van de transportkosten, had niet verwacht dat het zo duur was in verhouding tot andere artikelen uit china.

Het mooiste van de aflevering vond ik wel de ringtone van de chinees :tounge:

Driessen010

Registered User
Leuke aflevering. Maar idd dat over de kosten voor de gemeente.... is idd waar geloof ik gelijk maar dat komt niet door de turbonauten bij de plaatselijke dealer vandaan. En voor tony je keek wel een beetje boos. Je had best een beetje verliefd kunnen kijken naar die hele mooie mevrouw naast je. Met der mooie oranje lippenstift. Haha

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

Shenanigan

Registered User
Wel sympathiek van Lesli dat ze non-profit werken. Productiekosten pus vervoers- en opslagkosten was €12,50 en dat was weer de inkoopprijs van de detailhandel.

De opslagkosten van de detaillist bedragen een euro of zeven, tweederde van de kosten van het vervoer en de opslag van China tot zijn winkel. Na personeelskosten is hij de enige die er wat aan verdient, ongeveer 10% van de verkoopprijs voor consumenten. Ik vraag me af hoe wij dan 25-50% korting kunnen krijgen.

Ik zeg niet dat vuurwerkhandelaren zakkenvullers zijn. Dat geloof ik echt niet. Maar deze rekensom klopt ook niet. Ik zou niet beginnen aan zo'n risicovolle handel voor 10% marge.

Jammer. Ik was heel benieuwd, maar de verwachtingen worden niet waargemaakt. Niet wat betreft wat vuurwerk oplevert, en ook wat betreft de kosten van de schade maken ze zich er slordig en makkelijk vanaf. Ik weet weer waarom ik mijn informatie niet uit televisieprogramma's haal.

D

Deleted member 17038

Guest
Ook zo lekker objectief aan het eind. Duurder maken dat scheelt wat ledematen. Stemmingsmakerij ten top. Leuke poging hoor maar ook de KRO faalt keihard. Dit programma was bijna net zo erg als 3onderzoekt!
Enige wat dit programma beter maakte was die mooie vrouw en die mannen die te weinig tijd hadden om het vuurwerk te beoordelen!
Ook vond ik dat Toon zijn rol heel goed speelde. Niet van echt te onderscheiden en misschien wint hij de gouden televisiering nog wel! :hehe!:

Tony

Administrator
Medewerker
Ook zo lekker objectief aan het eind. Duurder maken dat scheelt wat ledematen. Stemmingsmakerij ten top. Leuke poging hoor maar ook de KRO faalt keihard. Dit programma was bijna net zo erg als 3onderzoekt!
Enige wat dit programma beter maakte was die mooie vrouw en die mannen die te weinig tijd hadden om het vuurwerk te beoordelen!
Ook vond ik dat Toon zijn rol heel goed speelde. Niet van echt te onderscheiden en misschien wint hij de gouden televisiering nog wel! :hehe!:

Een mooie vrouw heb ik thuis dus ik heb dat in China niet nodig.
Ik heb 20 seconden de tijd om een product te beoordelen en ik ben een liefhebber en dan laat je geen enkele kans onbenut om te zien wat er de lucht in gaat. Ik kan me op zo een moment niet met andere dingen bezig houden hoor. Stelletje smeerpijpen.

joszie

Zilveren Member
Ondanks dat de hele rekensom zo objectief is als maar kan, vond ik het wel een ok programma. Ik ben al lang blij dat ze niet op een miljard uitkwamen, zoals de stichting staakt het vuren zo mooi had laten berekenen in 2009.
Jammer was wel de laatste opmerking over het duurder maken en dat er illegaal vuurwerk bij betrokken werdt (het bord). Enige nuance zou wel op zijn plek zijn

joszie

Zilveren Member
Een mooie vrouw heb ik thuis dus ik heb dat in China niet nodig.
Ik heb 20 seconden de tijd om een product te beoordelen en ik ben een liefhebber en dan laat je geen enkele kans onbenut om te zien wat er de lucht in gaat. Ik kan me op zo een moment niet met andere dingen bezig houden hoor. Stelletje smeerpijpen.

En terecht! Vuurwerk gaat voor op een tv programma. En zo mooi vond ik deze vrouw helemaal niet.

Driessen010

Registered User
Sorry toon ook ik heb er 1 thuis zitten hehe maar geef de ogen graag de kost. Dus dan ben ik graag een smeerpijp! Haha

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

kingmokum

Banned
Wel sympathiek van Lesli dat ze non-profit werken. Productiekosten pus vervoers- en opslagkosten was €12,50 en dat was weer de inkoopprijs van de detailhandel.

De opslagkosten van de detaillist bedragen een euro of zeven, tweederde van de kosten van het vervoer en de opslag van China tot zijn winkel. Na personeelskosten is hij de enige die er wat aan verdient, ongeveer 10% van de verkoopprijs voor consumenten. Ik vraag me af hoe wij dan 25-50% korting kunnen krijgen.

Ik zeg niet dat vuurwerkhandelaren zakkenvullers zijn. Dat geloof ik echt niet. Maar deze rekensom klopt ook niet. Ik zou niet beginnen aan zo'n risicovolle handel voor 10% marge.

Jammer. Ik was heel benieuwd, maar de verwachtingen worden niet waargemaakt. Niet wat betreft wat vuurwerk oplevert, en ook wat betreft de kosten van de schade maken ze zich er slordig en makkelijk vanaf. Ik weet weer waarom ik mijn informatie niet uit televisieprogramma's haal.

Jammer dat men vertrouwde op de blauwe ogen van de importeur en de winkelier.

Op bepaalde importeurs heb ik dit jaar wel 65 % korting, straks gaan die nog failliet... ik voel mij bijna ongemakkelijk nu ik weet dat deze op mijn bestelling zoveel verlies lijden.

:crying:

Bovenaan