Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ondanks dat de hele rekensom zo objectief is als maar kan, vond ik het wel een ok programma. Ik ben al lang blij dat ze niet op een miljard uitkwamen, zoals de stichting staakt het vuren zo mooi had laten berekenen in 2009.
Jammer was wel de laatste opmerking over het duurder maken en dat er illegaal vuurwerk bij betrokken werdt (het bord). Enige nuance zou wel op zijn plek zijn
Het mooiste van de aflevering vond ik wel de ringtone van de chinees :tounge:
Wel sympathiek van Lesli dat ze non-profit werken. Productiekosten pus vervoers- en opslagkosten was €12,50 en dat was weer de inkoopprijs van de detailhandel.
De opslagkosten van de detaillist bedragen een euro of zeven, tweederde van de kosten van het vervoer en de opslag van China tot zijn winkel. Na personeelskosten is hij de enige die er wat aan verdient, ongeveer 10% van de verkoopprijs voor consumenten. Ik vraag me af hoe wij dan 25-50% korting kunnen krijgen.
Ik zeg niet dat vuurwerkhandelaren zakkenvullers zijn. Dat geloof ik echt niet. Maar deze rekensom klopt ook niet. Ik zou niet beginnen aan zo'n risicovolle handel voor 10% marge.
Jammer. Ik was heel benieuwd, maar de verwachtingen worden niet waargemaakt. Niet wat betreft wat vuurwerk oplevert, en ook wat betreft de kosten van de schade maken ze zich er slordig en makkelijk vanaf. Ik weet weer waarom ik mijn informatie niet uit televisieprogramma's haal.
De kosten die een winkelier doorberekend voor veiligheid houden toch eens op ga ik vanuit, of blijven deze standaard een vast percentage?
Immers de bunker investering is toch ooit afbetaald?
Voor de rest wel leuk om die fabriek te zien, en best wel weg zitten kwijlen bij die waaier die in rapid fire aan zijn linker kant en aan zijn rechterkant in Z-Shape aan het schieten was. Het midden van de cake werd niet geschoten, wat een bijzonder effect gaf.
Ik ga er van uit dat ome Toon deze als zeer goed heeft bestempeld en wij hem volgend jaar in de schappen zien...?