Buurt geniet (gratis) mee. Herkenbaar?

GMP82

Zilveren Member
Zo dat is geweldig! Buren zeggen hier ook altijd dat ze volgend jaar gaan meedoen. Alleen zeggen ze dit nu al een jaar of 4! Ook dit jaar gaan ze het weer zeggen denk ik!

Ook die is HEEL ERG herkenbaar.... de oom en enkele neven van mn vriendin zeggen vanalles, maar dóen is wat anders....

De eerstvolgende keer dat iemand wat zegt; mag de boter bij de vis :p

myrmidon

Registered User
ik ga bewust al jaren ergens anders heen. omdat de familie grats mee geniet en gaat zeuren als het te lang duurt voordat er weer een volgende cake wordt afgestoken....

GMP82

Zilveren Member
Is ook zo, ik koop het toch wel, maar houd dan je mond.... Ja zeggen en Nee doen, daar houd ik niet van.

smilli

FPM Filmer
Exact jou verhaal meegemaakt Fred:hehe!: Of ik dit jaar weer zo ging uitpakken want er kwam visite uit frankrijk die het zo bijzonder vond dat ik mijn fortuin spendeerde.
Ik vind het prachtig als andere ook van mijn vuurwerk kunnen genieten, een applaus na een geslaagd project kan mijn jaarwisseling weer goed maken!

Koetje

Registered User
I don´t care, ik ben wat dat betreft vrij egoistisch en doe het puur en alleen voor mezelf. Familie en vrienden genieten er ook van, dat is sowieso wel ok. En de buren, ach, hoe meer zielen hoe meer vreugd. Geld hoef ik er zeker niet voor te hebben.

Fearwind

Registered User
ik ga bewust al jaren ergens anders heen. omdat de familie grats mee geniet en gaat zeuren als het te lang duurt voordat er weer een volgende cake wordt afgestoken....

Wat een opmerking zeg, wel ff lekker gratis meegenieten van een showtje, zelf niet het geld eraan willen geven, en dan ook nog wat te klagen hebben... Kan me voorstellen dat je dan van stookplek bent verandert.

KruitFreak

Registered User
Mixed feelings uit de buurt!
Er zijn mensen in de straat die blij zijn als ik op Oudjaarsdag ergens anders ben zodat ze rustig televisie kunnen kijken. Uiteraard geen liefhebbers van vuurwerk maar ze waarderen het wel dat ik de volgende ochtend alles netjes opruim.

Gelukkig zijn er ook mensen die het te gek vinden en inderdaad gratis meegenieten. Ik zit daar verder niet mee want ik maak die keuze en steek het zelf af. Bovendien geniet ik zelf het meest!

Irritant vind ik wel dat tijdens de jaarwisseling straat bewoners soms zo veel gedronken hebben dat ze hinderlijk in de weg lopen en soms voor gevaarlijke situaties zorgt.

golden eye

Registered User
Allemaal heel herkenbaar.
Ik heb de afgelopen 15 jaar zelden thuis oud op nieuw gevierd. Meestal ga ik naar vrienden, wat altijd heel gezellig is. Er zit wel een nadeel aan, men weet gewoon dat ik altijd ruim voldoende en mooi vuurwerk heb. De gasten die vroeger wel redelijk stookte laten het wat betreft vuurwerk voor gezien. De complimenten zijn er niet minder op geworden en ooit heb ik € 150.- gekregen van een maat. Wou het niet aannemen maar die maat zei, ik vind het geweldig en super mooi, zelf kijk ik liever dan dat ik afsteek (wat hij vroeger wel deed overigens). Ik gaf nogmaals aan het niet aan te willen nemen, maar hij bleef doordrammen, dus toch maar gedaan. Jij hebt mooi spul en die andere 10 gasten kopen niks, ik vond het het geld waard zei hij!

Dit jaar sinds langen tijd vier ik het thuis, met totaal 17 personen. Van die 17 zijn er misschien 3 die vuurwerk afsteken incl. mezelf.
Er kwamen al wel reacties van, zullen we jou tegemoet komen, waarop ik heb gezegd. Nee! Ik vind het afsteken zelf veel te leuk, en heb geen zin dat andere met "mijn"spullen gaan lopen. Als je iets wilt doen, haal dan met wat personen extra vuurwerk, vind ik net zo leuk!
Moet wel zeggen dat het alle jaren veel oehs en ahhhhhhhhhhhs oplevert, en dat vind ik een mooi compliment!

Afgelopen jaren ook altijd gezegd, geniet er maar van, volgend jaar zal het minder zijn. Dit jaar is het inderdaad minder ipv €1000 is het €650. En volgend jaar word het nog minder ivm een kleine die opkomst is.

Dit jaar lekker genieten en de buren ook denk, tis de eerste keer in deze straat:embarrased:

Golden Eye

white thunder

Registered User
Golden Eye,als de mensen jou tegemoet willen komen,gewoon aanpakken, en dan geniet je nog langer van meer cakes, en missc hien ook meer oooohhss en aaahhs :hehe!:.In ieder geval veel plezier op de dag zelf

Firewebs

kalender beheerder / fotograaf
Zeer herkenbaar:)

Mijn recentste ervaring dat de buurt gratis meegeniet was 2 jaar geleden, of zelfs verleden jaar.

Ik steek meestal af, dichtbij me huis. Genoeg ruimte, zicht. Maar ook omgeven door aardig wat flats. Dus veel kijkers.

Dus ik steek rond 7 uur in de avond meerdere Dragon Line (Breeschoten) cakes af. Ineens zie ik mensen na buiten komen.

Vervolgens na de 2de cake of zo. Staande ovatie. En de vraag heeft u nog meer...Tuurlijk:D

En zo, ongeveer 5 a 10 cakes afgestoken en elke keer weer geklap en gejuich:D

Man wat voelt dat geweldig:D

PyroPlop32

Registered User
Met meerdere freaks vieren is de oplossing heb ik de afgelopen jaren wel gemerkt, met een paar man +/- 1000 euro ( en sommige een paar 100 maar dat maakt niet uit ) inleggen en daardoor kan je al het mooie spul aanschaffen, buurt (meestal) blij, freaks blij
en altijd een leuke sfeer etc etc

Jie

Registered User
Haha overal hetzelfde verhaal, leuk. Mensen gaan hier al om 00:10 voor de deur liggen en elk jaar wil ik het vorige jaar weer overtreffen. Soms denk ik weleens het wordt te gek. En daarmee bedoel ik dat als je hele straat vol staat met mensen, je andere voorzorgsmaatregelen moet gaan treffen. Brilletjes uitdelen links en rechts, hekken plaatsen die dicht worden gemaakt zodat in geval van calamiteiten het vuurwerk tussen de hekken blijft en niet de straat in schiet etc etc. Dus eigenlijk is het geen hobby meer, maar gewoon werk hahahaha..

white thunder

Registered User
Zo errug is het bij mij nog niet :hehe!:,want zijn veel mensen weg meestal.En woon hier nog nietzo lang,verleden jaar merkte wel een paar mensen op,dat ik dat jaar daarvoor ook al aardig wat stond af te steken.Dus volgende vraag was,of ik dat dus elk jaar wel doe,uiteraard zei ik :hehe!:.En dr waren ook meer mensen thuis gebleven en bij mij blijven staan,nadat het vw beetje af genomen was,dus ik vermoed wel,dat het dit jaar iets drukker zal zijn,want ja kreeg wel die vraag van verschillende mensen,koop u altijd zoveel? :smiling:Ik heb dr geen moeite mee,als meer mensen dr van genieten,dat geef mij eerlijk gezegd ook wel een hartelijk gevoel :happy:

Thuur

Registered User
Zeer herkenbaar!

Bij mij in de straat blijven zelfs mensen speciaal thuis, buren nodigen van heinde en ver mensen uit om naar mijn vuurwerk te kijken. Er komen zelfs mensen uit de wijk en uit andere straten naar mij kijken.
Ik krijg iedere jaar applaus vanwege het mooie vuurwerk en vragen waar ik het allemaal vandaan haal, men denkt dat het illegaal vuurwerk is, terwijl het gewoon nederlands consumenten vuurwerk is. Ze willen alles van je weten waar ik het koopt wat ik eraan uitgeeft. Er zijn een aantal buren in de straat die in het begin altijd vuurwerk kochten, maar sinds dat ik in de straat woon kopen ze niks meer. Wel jammer is toch leuk als je met een aantal man staat te stoken! Er is 1 persoon geweest in de straat die eraan wou meebetalen, maar dat is nooit van de grond gekomen. Overal waar ik heb gewoond kreeg ik naderhand altijd applaus en complimenteerde ze mij dat ik mooi vuurwerk heb.
Dit jaar ben ik voor het eerst niet niet thuis met oud en nieuw er zijn nu al buren die hiervan balen.

spanischcracker

Registered User
Toen ik dit topic een week geleden ongeveer doorlas dacht ik van bij mij valt het reuze mee.. Elk jaar komen er wel meer mensen kijken maar niet dat mensen echt komen vragen of we het dit jaar weer gaan doen o.i.d. Tot afgelopen vrijdag!

Stond samen met mijn broertje de sneeuw voor de deur op te ruimen zodat voetgangers er normaal langs konden. En er was een groepje buurmannen de kerstverlichting is de straat aan het ophangen. Na het opruimen van de sneeuw naar ze toe gegaan voor een praatje en gevraagd of ze nog hulp konden gebruiken. Begonnen ze vrijwel meteen over vuurwerk en oud en nieuw. 'Zijn jullie al naar belgie geweest?' 'Hebben jullie weer zo'n voorraad als vorig jaar?' 'Hebben jullie weer van die grote dozen die bam bam bam alles achterelkaar schieten en 3 minuten doorgaan?'

Na een leuk praatje over de bestellingen die wij al geplaatst hebben bij valk en RWVH en de mededeling dat belgie niet meer de moeite waard is tegenwoordig kwam de mooiste vraag! 'Vieren jullie het wel thuis? Anders ga ik wel ergens anders heen!'

Had dit nog nooit meegemaakt. Maar het is leuk om te horen dat mensen het waarderen en er zelfs voor thuis willen blijven! Ben benieuwd naar de reacties op 1 Januari!

Bovenaan