Allemaal heel herkenbaar.
Ik heb de afgelopen 15 jaar zelden thuis oud op nieuw gevierd. Meestal ga ik naar vrienden, wat altijd heel gezellig is. Er zit wel een nadeel aan, men weet gewoon dat ik altijd ruim voldoende en mooi vuurwerk heb. De gasten die vroeger wel redelijk stookte laten het wat betreft vuurwerk voor gezien. De complimenten zijn er niet minder op geworden en ooit heb ik € 150.- gekregen van een maat. Wou het niet aannemen maar die maat zei, ik vind het geweldig en super mooi, zelf kijk ik liever dan dat ik afsteek (wat hij vroeger wel deed overigens). Ik gaf nogmaals aan het niet aan te willen nemen, maar hij bleef doordrammen, dus toch maar gedaan. Jij hebt mooi spul en die andere 10 gasten kopen niks, ik vond het het geld waard zei hij!
Dit jaar sinds langen tijd vier ik het thuis, met totaal 17 personen. Van die 17 zijn er misschien 3 die vuurwerk afsteken incl. mezelf.
Er kwamen al wel reacties van, zullen we jou tegemoet komen, waarop ik heb gezegd. Nee! Ik vind het afsteken zelf veel te leuk, en heb geen zin dat andere met "mijn"spullen gaan lopen. Als je iets wilt doen, haal dan met wat personen extra vuurwerk, vind ik net zo leuk!
Moet wel zeggen dat het alle jaren veel oehs en ahhhhhhhhhhhs oplevert, en dat vind ik een mooi compliment!
Afgelopen jaren ook altijd gezegd, geniet er maar van, volgend jaar zal het minder zijn. Dit jaar is het inderdaad minder ipv €1000 is het €650. En volgend jaar word het nog minder ivm een kleine die opkomst is.
Dit jaar lekker genieten en de buren ook denk, tis de eerste keer in deze straat:embarrased:
Golden Eye