Je vraag/topic maakt wat los Fred...
Hier ook heel herkenbaar. Toen ik nog bij mn ouders woonde, was mn budget weliswaar wat kleiner, maar omdat ik ook toen al met projectjes bezig was, kreeg ik toch een "naam", vooral bij de struinende (kwa)jongens uit de buurt. Zodra die merkten dat er weer een rek naar buiten gedragen werd, riepen die door de hele buurt de anderen er steevast bij (ook te horen op mn filmpjes). Maar ook met de cakes die ik toen als "finale" bewaarde (tijd van de 200-grammers die hun intrede deden), had ik erg dankbaar publiek en dus regelmatig gejoel en applaus in de straat. Nu geniet ik toch wel van mn vuurwerk, maar waardering als toetje, maakt de beleving toch net ff wat intenser. Toch stookte ik op een gegeven moment niet lekker meer daar; teveel onnozelen die (steeds zwaarder) vuurwerk om je oren gooit, waardoor je niet lekker op je gemak bij je eigen vuurwerk staat/knielt, omdat je niet weet wat er achter je rug gebeurt.
Mede daardoor de laatste jaren O&N bij mn "schoonouders" gevierd. Daar moest mn "schoonmoeder" wel ff voor slikken, voor die de enorme hopen vuurwerk in haar huis toeliet... De lokatie is daar een stuk prettiger/rustiger, er steekt weliswaar verder niemand wat af, maar aan publiek geen gebrek. Een hoop neven en nichten van mn vriendin (en wat vrienden en vriendinnen) weten dat ze een lekker showtje voorgeschoteld krijgen en die komen dus ook al jaren daar naartoe om (gratis) mee te genieten. Ik overweeg dit jaar als wijze van "grap" een schoteltje en bordje neer te zetten, voor kijk-en-luistergeld