Betonnen eindstoppen in cakes

Wizz

Registered User
Het viel me gisteren bij het opruimen op dat er een aantal betonnen "kurken" op mn oprit lagen. Ik moet er niet aan denken dat dit op mij of een van mijn omstanders was gekomen. Welke cakes hebben dit dan kunnen we deze volgend jaar mijden!!

Tony

Administrator
Medewerker
Wij zien ze ook te vaak voorbij komen.
Deze bezorgen ook deuken in auto's. Als je dat op je kop krijgt is de kans groot dat je even gaat zitten want ze komen wel van een meter of 30 naar beneden.

Fireworks_rene

Registered User
Ik heb er last van gehad bij de final edition van de Delicious Thunder.
Stuk beton of iets anders wat uit de lucht kwam, net boven me oog.
gescheurde wenkbrauw en een dik oog is nu het gevolg ben er echt goed mee weg gekomen

Slomo

Banned
Ik heb er last van gehad bij de final edition van de Delicious Thunder.
Stuk beton of iets anders wat uit de lucht kwam, net boven me oog.
gescheurde wenkbrauw en een dik oog is nu het gevolg ben er echt goed mee weg gekomen

Ik vind niet dat je er goed mee bent weggekomen, ik zou Rubro toch echt even aanspreken!

Slomo

Banned
Lijkt me wel handig ja, en dan maar hopen dat ze er wat mee doen! Di kan ongevallen veroorzaken endat is natuurlijk niet het doel achter vuurwerk.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Smilli, welke soorten vuurwerk had je?
Het ene merk heeft er veel meer last van dan de ander...

maartenvincent

Registered User
Hier ook hoor: Hardix, Katan, Rubro, Zena en nog wat overig.
Waar het uitkomt kan ik niet zeggen, maar als ik moet gokken zou ik cakes met fluiteffect zeggen!

Plum Bloom

Registered User
Had er zaterdagavond erg veel last van bij twee Zena Powercakes. Op Oudjaarsdag de resterende Powercakes ingeleverd en omgeruild.

USRRobiwan

Registered User
bij secret salute kwamen een soort mini kurken naar beneden vallen. Dat waren echte kurk achtige materialen. Voelde zacht aan.

smilli

FPM Filmer
Smilli, welke soorten vuurwerk had je?
Het ene merk heeft er veel meer last van dan de ander...

Ik had broekhoff, rubro, gbv, royal, zena be, vuurwerkvisie, schuurmans en waarschijnlijk nog wel meer maar die me nu niet te boven komen.
Welke de boosdoeners zijn zou ik niet weten, wel viel me op dat de gipsproppen erg breed waren, zo'n 27 mm grotendeels.

Freddy

Registered User
Bij de demo van zena in delft ook een eindstop onder mijn oog gekregen, gevolg: een dikke blauwe bult. was pijnlijk!!!

Koetje

Registered User
Liggen er hier ook een aantal in mijn tuin en op straat. Beste stukken beton, erg slechte zaak wat mij betreft, moet je buiten je hoofd ook zeker niet op je auto hebben..

gizmo75

Registered User
Ik herken het zeker weten, kijk hier maar eens:

20130123_102757_klein.jpg

20130123_102806_klein.jpg

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Vooral verkeerd gedaan door de Chinezen.
Samengeperste klei en/of bentoniet is op een of andere manier uitgehard met bakken en/of bindmiddelen. 't moet genoeg zijn om dit droog samen te persen, maar dit kan gewoon echt niet.
Er zijn dus meerdere fabrieken die dit grondbeginsel niet onder knie (willen) hebben.

Zeer slechte zaak, want dit zou nooit in consumentenvuurwerk bombette's mogen zitten.
Afgelopen jaar vooral tegengekomen in producten van Bon, maar ook in enkele artikelen van Wolff (6-19) en Zena NL.

Ik heb het in December gemeld bij de BPN, en naast gevolgbestrijding (vuurwerkbrillen) wat ze goed doen, kreeg ik nog niet het idee dat het op de agenda staat van de BPN als zodanig, al gaven ze wel aan dat (quote):
"Wij kunnen u verzekeren dat wij als belangenvereniging een breed scala aan onderwerpen behartigen."

Ik denk ook serieus dat dit een bepaald percentage oogslachtoffers veroorzaakt, wat dus vrij makkelijk voorkomen kan worden.
Hier ligt een schone taak voor de BPN en Nederlandse importeurs.

waar zou dit aan liggen? te kort gedroogd, te lang gedroogd of verkeerde verhoudingen in het gips mengsel?

Bovenaan