Alle Koninginnedag Vuurwerken

PatjuH

Registered User
Er staat vandaag ook nog eens een aardig windje, ik denk dat dit ook nadelig is ivm de droogte die er is.

ik hoop maar dat de shows doorgaan, en dat alles gewoon goed gaat.

Mattenfreak

Registered User
Toevallig iemand die zeker weet of er een show in Huizen is vanavond?
http://www.freakpyromaniacs.com/forum/showthread.php?t=11588

Daar staat het wel aangegeven, die info komt naar mijn weten van een kermissite, maar ik kan er verder nergens wat over vinden i.t.t. vorig jaar. :wacko:
San Quinton geeft aan wat er geschoten zal worden, maar dit is maanden geleden en misschien is het dus niet doorgegaan.

Nouja, als iemand meer weet, graag. :rolleyes:

Arjan

Registered User
Voor de info:

De show in Harskamp gaat NIET door!!

Ook hier is na veel gedoe en overleg met de betrokken partijen een code "rood" afgegeven en dan mag er totaal niets meer worden afgeschoten.

Check hier: http://www.freakpyromaniacs.com/forum/showthread.php?t=12887

Ik weet nu al dat vele shows vanavond niet door gaan vanwege de droogte, dus het is te hopen dat het nog wat word.....

Groet,
Arjan

Bonbridge

Registered User
In Den Bosch werd er geschoten bij de vestingwerken aan de waterkant .
Er werd een soort vuurspuwende draak verdreven met muziek en vuurwerk .
Luchthuilers , zilverstaarten , peony's , salutes , geen grote shells , wel leuk om gezien te hebben . :smile1:

shinji

Moderator
Medewerker
Heb vanavond 2 showtjes bezocht. Eerst pijnacker, waar Dream fireworks een mooie show schoot met traditiegetrouw weer veel ringbommen, maar ook mooie kamuro's en waterfalls, alleen jammer dat er nooit een echte finale inzit. Daarna met de fam naar Honselersdijk gereden, waar Wagenvoort weer een ouderwetse "schiet maar raak voor een knaak" consumenten show schoot. Al moet ik zeggen dat de oranje singles en het knaleffect op het laatst erg origineel waren.

Arjan

Registered User
Even wezen kijken in Vianen, was niet heel spectaculair. Een leuk showtje van +- 15 minuten ongeveer.

Patrick

Registered User
Amsterdam

01.jpg

Amsterdam was dit jaar erg kort, maar ook erg goed. Er was duidelijk een krapper budget kijkende naar de opstelling op de pontons, maar Wagenvoort had er een veel betere show van gemaakt. Snel, veel meer in salvo's geschoten en zoals vroeger ook weer gebruik van enkele flowerbeds en candles. Naar mijn mening wel de moeite waard. Alleen jammer van de wind, de effekten op de foto's zijn daardoor nogal uitgewaaierd :sad:

http://www.vuurwerkfan.nl/frset_foto/albums/koningin07/index.html

5pyroman5

Registered User
In Den Bosch werd er geschoten bij de vestingwerken aan de waterkant .
Er werd een soort vuurspuwende draak verdreven met muziek en vuurwerk .
Luchthuilers , zilverstaarten , peony's , salutes , geen grote shells , wel leuk om gezien te hebben . :smile1:

Idd was toch een zeer leuke show vond ik! Alleen de échte finale was niet super vond ik maja dat halverwege was wel kicke!
Al met al een leuke show vondt ik :)

thunderboy

Registered User
in Tilburg was echt ruk,

alleen maar klein consumenten vuurwerk, meer niet!

Zoals ik al verwacht had.......Het was ook raar dat er nergens iets is aangekondigd, zelfs op tilburg.com stond er niks over. Ik ben gistermiddag even op de schietlokatie gaan kijken, en er stonden wel borden: Parkeren Verboden tussen 19.00-07.00 i.v.m. vuurwerk. Ik kwam er al snel achter, dat het budget dit jaar zeer schraal was, terwijl vorig jaar het budget zeer ruim was. Wat later ben ik nog een keer teruggeweest, en ik kon al zien aan de hoeveelheid, dat het niet veel zou worden, en aangezien mijn vriendin ook nog eens ziek was, ben ik dit jaar voor de 1e keer niet gegaan.
Volgens mij heb ik niks gemist zo te horen,

TB

Cameo

Registered User
Heemstede

Samen met VWM-ers Marty en Roel ben ik naar de show in Heemstede geweest. Deze viel wederom zeker niet tegen. Iets minder Z-shapes dit jaar, maar wel een mooi gecombineerd gebruik van blokken en shells (max 3"). De show begon rustig, met een "tails to peony" blok en werd al snel gevolgd door de eerste V- en W-shape effecten. Opvallend was dit jaar het gebruik van pittige flash-salutes tijdens de show. Deze zelfde salutes maakte onderdeel uit van de finale. Verder waren er prachtige Crossettes in verschillende kleuren te bewonderen en vond ik de witte lange tails, die in V-shape waren geplaatst, zeer mooi.

Op een aantal momenten werd een flinke verzameling shells tegelijkertijd omhoog gejaagd om de hemel goed te vullen. De gekozen shells waren van verschillende types, waarbij ik vooral de wat langer hangende Brocade effecten erg mooi vond.

Als enige minpunt moet ik aantekenen dat af en toe, tussen het geweld in, de show even stokte en het publiek dacht dat het klaar was. Maar dat zie je wel vaker gebeuren in soortgelijke shows. Daarentegen duurde de show ongeveer 18 minuten, waarbij ik mij geen moment heb verveeld.

--> Azuma fireworks: hierbij onze complimenten voor deze prima show!

Een en ander is uiteraard weer vastgelegd op video en zal ik binnenkort uploaden.

Groetjes,
Cameo

Pyroben

Registered User
Idd was toch een zeer leuke show vond ik! Alleen de échte finale was niet super vond ik maja dat halverwege was wel kicke!
Al met al een leuke show vondt ik :)

Helaas was dit ook niet zoals wij het normaal doen, maar dit was een idee van de opdrachtgever.
Zij hebben het concept gemaakt en uitgewerkt.
En als finale wilden zij alleen maar een beetje gekleurd vuur.
Van te voren moest het max 7 minuten knallen, korte pauze, en dan nogmaals 3 minuten maximaal.

Hier werd gebruik gemaakt van consumenten tot 2", en prof, kaarsen tot 2"
Helaas hadden wij niet meer afstand.

Bovenaan