500 Grams potten in NL !

AWG

Registered User
klopt helemaal.

maar vergis je niet als er eenmaal oke is gegeven, dan hebben ze de blueprints voor eventuele cakes al klaarliggen hoor. (dat kun je ook zien aan diamond collection die hebben nu al de namen bedacht)
vaak is het doorvoeren van zo,n nieuwe wet al een aantal jarenplan.
en hebben de fabrikanten/leveranciers al het 1 en ander aan ideeen klaarliggen.
en in china is het een piece of cake om cakes net iets anders te bouwen,
wat ik zag op discovery channel in die 10 minuten was dat er iedere dag nieuw kruit word aangemaakt, lijkt mij dus, dat zodra het oke is dat er gelijk aangemaakt gaat worden en grotere cakes gemaakt gaan worden, de 15 pts blijft hetzelfde dus. kwestie van extra buisjes toevoegen en de labels groter afprinten en hopla ze hebben een cake.

Cameo

Registered User
poziloc zei:
betekend dat, duitsland en belgie ook andere regels gaat krijgen?
Officieel heb ik niets kunnen vinden, maar via enkele contacten die ik op feuerwerk-forum.de onderhoud heb ik begrepen dat er in Duitsland in elk geval nog niks op de agenda staat. Onze Duitse vuurwerkvrienden komen er dus voorlopig bekaaid af. Je zou toch zeggen dat de initiele bedoeling om te nivelleren binnen Europa dan toch zeker voor een groot land als Duitsland zou moeten gelden? De vuurwerkfans zijn op dit moment behoorlijk zuur en sommige "freaks" overwegen meer dan ooit om de weg naar Belgie en Nederland te gaan bewandelen. Ik geef ze groot gelijk!

Cameo

Tony

Administrator
Medewerker
[adminbreak] Het gezeik over en met member 500 gram werd ons iets te veel en we vonden het zelfs vervelend worden. Ook werd er tegen onze zin teveel (sluip) reklame gemaakt en om deze 2 redenen hebben we de laatste 2 paginas opgeruimd. Want zoals wel vaker gezegd wordt opgeruimd staat netjes. We gaan nu weer lekker gezellig discussieren zonder dat daar ruzie bij gemaakt wordt.[/adminbreak]

Laatst bewerkt door een moderator:

Pyrodoc

Registered User
Tony zei:
[adminbreak] Het gezeik over en met member 500 gram werd ons iets te veel en we vonden het zelfs vervelend worden. Ook werd er tegen onze zin teveel (sluip) reklame gemaakt en om deze 2 redenen hebben we de laatste 2 paginas opgeruimd. Want zoals wel vaker gezegd wordt opgeruimd staat netjes. We gaan nu weer lekker gezellig discussieren zonder dat daar ruzie bij gemaakt wordt.[/adminbreak]

klachten gehad?

AWG

Registered User
die 10 kg regel zal heus wel aangepast worden hoor, die vuurwerkmakers en leveranciers hebben heus wel gemeld dat er dan meer karton en stopklei moet worden gebruikt en dat het daardoor zwaarder word dan normaal.
en mensen laten we allen wel wezen, iedere mafkees hier heeft meer dan 10 kilo vuurwerk per jaar hoor, als je 12 broden rotjes koopt zit je er al aan, en daar blijft het dan toch ook niet bij?? nee dan kopen ze nog romeinse kaarsen een sierpakketje, grondbloemen enzovoorts. bijna elke jongere zit er al boven.
laat staan de fervente volwassenliefhebber met zijn grote pakketten.
ik had vorig jaar 50 pakken romeinse kaarsen, die wogen al 5 kilo bij elkaar
en dan was ik nog niet eens klaar, toen moesten mijn gewone paketten nog komen. maargoed we wachten maar af.;)

shell freak

Registered User
ik heb net op de site van lesli gekeken en ik kan geen filmpjes vinden van deze nieuwe produchten

iemand mischien enig idee waar ze wel staan

Laatst bewerkt door een moderator:

BMW-freaky

Registered User
AWG zei:
en mensen laten we allen wel wezen, iedere mafkees hier heeft meer dan 10 kilo vuurwerk per jaar hoor, als je 12 broden rotjes koopt zit je er al aan, en daar blijft het dan toch ook niet bij?? nee dan kopen ze nog romeinse kaarsen een sierpakketje, grondbloemen enzovoorts. bijna elke jongere zit er al boven.
laat staan de fervente volwassenliefhebber met zijn grote pakketten.
Iedereen rijdt ook wel eens te hard, dat wil toch ook nog niet zeggen dat het mag? Hier in de winkel werd vorig jaar streng gecontroleerd op de 10 Kg regel. Iemand die alleen was en een bestelling van 12 Kg had? Simpel, bel je ouders of een vriend maar, of neem alvast de helft mee naar huis en kom straks terug voor de andere helft.

En of die regel aangepast gaat worden dit jaar, ik vraag het me af. Heb er nog nergens iets over gehoord of gelezen, en heb er zelf eerlijk gezegd ook een hard hoofd in.
shell freak zei:
ik heb net op de site van lesli gekeken en ik kan geen filmpjes vinden van deze nieuwe produchten

iemand mischien ening ideer waar ze wel staan
Die staan er ook nog niet.. Komen vanzelf tegen het einde van het jaar.

Laatst bewerkt:

bob1

Registered User
BMW-freaky zei:
Iedereen rijdt ook wel eens te hard, dat wil toch ook nog niet zeggen dat het mag? Hier in de winkel werd vorig jaar streng gecontroleerd op de 10 Kg regel. Iemand die alleen was en een bestelling van 12 Kg had? Simpel, bel je ouders of een vriend maar, of neem alvast de helft mee naar huis en kom straks terug voor de andere helft.

En of die regel aangepast gaat worden dit jaar, ik vraag het me af. Heb er nog nergens iets over gehoord of gelezen, en heb er zelf eerlijk gezegd ook een hard hoofd in.

Die staan er ook nog niet.. Komen vanzelf tegen het einde van het jaar.

Zo vaak je wilt naar binnen en naar buiten.

Artikel 2.3.3 van het vuurwerkbesluit luidt;
Het is verboden per levering meer dan tien kilogram consumentenvuurwerk aan een particulier ter beschikking te stellen.

Ook het bedrijf dat dus leverd, moet hier wél degelijk rekening mee (gaan) houden. Komende verkoopdagen meer dan ooit daarvoor. Je zal maar de een of andere ambtenaar treffen!

Bob:w

MrFirew0rk

Registered User
bob1 zei:

Het is verboden per levering meer dan tien kilogram consumentenvuurwerk aan een particulier ter beschikking te stellen.

Ook het bedrijf dat dus leverd, moet hier wél degelijk rekening mee (gaan) houden. Komende verkoopdagen meer dan ooit daarvoor. Je zal maar de een of andere ambtenaar treffen!

Bob:w

9 van de 10 keer kent de verkoper zijn klant wel.. van voorgaande jaren of familie vrienden etc..

BMW-freaky

Registered User
bob1 zei:

Klopt, maar er staat ook in dat een particulier niet meer dan 10 Kg vuurwerk voorhanden mag hebben.. Dus dat feest gaat ook niet op.

!fireworkfreak!

Registered User
Nu dat straks de 500 grams potten werkelijkheid gaan worden.
Is er dan een kans dat de kleinere potten goedkoper worden?

Mvg Fireworkfreak

GMP82

Zilveren Member
!fireworkfreak! zei:
Nu dat straks de 500 grams potten werkelijkheid gaan worden.
Is er dan een kans dat de kleinere potten goedkoper worden?

Mvg Fireworkfreak

Alles kán. Je weet het pas zeker als begin december de krantjes op je deurmat liggen. Tot die tijd kan je alleen maar gissen, mijmeren, fantaseren etc...

Tellurian

Registered User
De foto's uit de Lesli-folder zien er gelikt uit.En inderdaad zoals velen met mij ben ik razend benieuwd naar de demofilmpjes van zowel dit merk als alle anderen.
Ik kan nu alleen nog maar dagdromen over b.v. een leuke pot te noemen "amazing yellow cabs" ,hoe deze hopenlijk ook in een grotere uitvoering komt.

Hoe dan ook 2006/2007 zal interessant worden qua potten.

Bovenaan