En wat als nou straks in September blijkt dat het niet door gaat. We gaan er allemaal vanuit dat de grote verandering dit jaar gaat plaats vinden. Er zijn wel vaker vreemde besluiten genomen in Brussel dus waarom nu niet ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
MrFirew0rk zei:Tony Waarom zou dit zo zijn alle fabrikanten zijn het al aan produceren dus lijkt me sterk dat het niet meer door gaat MAAR zeg nooit ,nooit want we zijn ALTIJD nog in NEDERLAND
Tony zei:En wat als nou straks in September blijkt dat het niet door gaat. We gaan er allemaal vanuit dat de grote verandering dit jaar gaat plaats vinden. Er zijn wel vaker vreemde besluiten genomen in Brussel dus waarom nu niet ?
BMW-freaky zei:Iedereen rijdt ook wel eens te hard, dat wil toch ook nog niet zeggen dat het mag? Hier in de winkel werd vorig jaar streng gecontroleerd op de 10 Kg regel. Iemand die alleen was en een bestelling van 12 Kg had? Simpel, bel je ouders of een vriend maar, of neem alvast de helft mee naar huis en kom straks terug voor de andere helft.
En of die regel aangepast gaat worden dit jaar, ik vraag het me af. Heb er nog nergens iets over gehoord of gelezen, en heb er zelf eerlijk gezegd ook een hard hoofd in.
Die staan er ook nog niet.. Komen vanzelf tegen het einde van het jaar.
AWG zei:dit zag ik ook nog staan op een vromsite.:w
http://www.nsdo.nl/pagina.html?id=23542
Twee soorten vuurwerk voor consumenten worden zwaarder. De zogenoemde ratelbanden en cakeboxen (of flowerbeds) mogen meer kruit bevatten. Ook mag vuurwerk net iets luider knallen. Dat staat in de 'Regeling nadere eisen aan vuurwerk' (RNEV2004), die waarschijnlijk in september van kracht wordt. VROM heeft gewijzigde regeling vandaag ter notificatie aan Brussel gestuurd.
De regeling waarin onder meer de eisen voor consumentenvuurwerk zijn vastgelegd, wordt binnenkort gewijzigd. De Commissie en de Europese lidstaten kunnen nog tot 4 september bezwaar maken tegen de gewijzigde regeling. VROM verwacht dat de regeling niet meer wordt aangepast. De gewijzigde regeling gaat dan kort na 4 september 2006 in werking.
De belangrijkste wijzigingen zijn:
* ratelbanden (of strengen of matjes) mogen tot 2500 gram kruit bevatten, maar slechts een halve gram per compartiment
* cakeboxen (flowerbeds) mogen tot 500 gram kruit bevatten;
* een nieuwe norm en een andere methode om het geluid van vuurwerk te meten, waardoor iets meer geluid is toegestaan.
Download
* de Regeling nadere eisen aan vuurwerk (pdf, 37 KB)
-------------------------------------------------------
tja sorry mensen als dit er toch echt staat moet het wel heel raar gaan lopen als dat nog ineens niet door kan gaan.
maargoed we wachten wel af.
edited: ik zie dat poziloc het ook al op vuurwerkmuseum heeft neergezet nou ja nu staat het er alsnog.
poziloc zei:Weet toevallig iemand hoe de Engelse meeting gaat?
poziloc zei:Weet toevallig iemand hoe de Engelse meeting gaat?
Dat klinkt interessant OlympicdragonOlympicdragon zei:Ook kan ik vertellen dat er zwaarder knalvuurwerk komt!!!
Naam: Little General!
Kruit: SP
Verpakking: 5 stuks per pakje
Afmeting: 20x85mm
...
Cameo zei:Dat klinkt interessant Olympicdragon
Heb je misschien wat meer informatie over deze knallers? SP is neem ik aan gewoon BP (Black Powder). Andere kruit-varianten zijn namelijk nog steeds niet toegestaan in knalvuurwerk. En wat is het netto kruitgewicht van dit stukje knalvuurwerk?
Groetjes,
Cameo
poziloc zei:moeten we dat positief zien of negatief?