500 Grams potten in NL !

Schuim

Moderator
Medewerker
Waarom doen jullie nou niet even allemaal een simpel rekensommetje voordat je gaat lopen bazelen.

Neem het aantal gram van de cake en deel die door het aantal shoten.
Aanschouw de maximale vulling per tube in je blok.
Voordat er word gejaagd over weet ik hoe weinig schoten op 500 gram.
Dus 500 gram delen door het aantal shoten is is je maximum vulling per tube in dat blok.

En deel nou eens 500 door 15. aanschouw je minimaal antal schoten, 33,3333333333enz.
Dus 33 schoten minimaal.

Dus even nadenken en niet zomaar wat rond lopen bazuinen.
En 15 gram is gewoon nog steeds niks.

(Post ge-Edit, geschreven in een te boze waas en dus fouten gemaakt. Fouten zijn net doormij verbeterd)

Schuim :w

Laatst bewerkt:

AWG

Registered User
ik ga nu eens niet negatief doen over dat er maar 15 gram per tube mag.
en tuurlijk zal de prijs omhoog gaan maar dit alles zal echt wel naar verhouding gaan hoor, er is echt niemand die 120 euro voor een cake neer gaat tellen.
maargoed misschien is dit erg naief gedacht van mij:)

maarja de andere kant van het verhaal is natuurlijk wel dat er meerdere effectensoorten per cake kunnen, en ook nog eens dat er van een bepaald effect er meerdere schoten kunnen zijn, (dit alles voor de foto en filmliefhebbers onder ons) die amazing yellowcaps worden vaak meerdere door 1 persoon gekocht, waarom?? nou omdat het een waanzinnig jankende cake is met mooie effecten.;)
als je dus een langere serie hebt kun je er dus ook als je met doorlonten bezighoud leuke dingen doen lijkt mij.
zo,n showtje als de mensen van fpm hebben gemaakt(dat op die pallets) dat was hardstikke gaaf. als je dus 1 of 2 cakes hebt met elk nog wat aparte effecten kan dat best een leuke aanvulling zijn.

ik heb niks tegen die 500 grams cakes, ze worden groter en dus ook zwaarder, de basis word stabieler en flikkeren dus ook minder snel om.
inderdaad dat kon je oplossen met schietdozen en stenen ertegen maartoch.

het enige waar we het nu over kunnen hebben is de prijs lijkt mij, maar ik vind dat iets te voorbarig. tuurlijk zullen ze richting 60,70,80 euro lopen maarja ik ben al blij dat deze stap gemaakt is, vergeet niet dat we 10 jaar geleden nog maximaal 100 gram(als ik me goed herinner) in de cakes mochten hebben en dat er toen vrij weinig goede cakes te krijgen waren legaal.
toen kwam er 200 gram omstreeks 1998 en nu dus 500 gram.

tuurlijk kunnen we met zijn allen een beetje negatief doen over de prijs enzo, ik vind het ook een hoop geld, maarja het is wel onze hobby mensen, en een hobby waar nieuwe dingen voor uitkomen en nieuwe mogelijkheden bieden moeten we niet al bij voorbaat met boe-geroep tegemoet zien.
het laat zien dat er toch een beetje groei in de markt MAG zitten van de regering.
ze hadden het ook terug kunnen draaien naar 100 gram. had dat leuk geweest??

maargoed we zien het wel.
ik zal er als de prijs daarnaar is toch wel 1 of 2 van die cakes aan willen schaffen. dan ben ik maar lekker 120 euro kwijt ofzo, tegenwoordig ben je voor een mooi pakket met kleine potjes ook 120 euro kwijt dus whatever.
maargoed dit alles is mijn mening maar hierover.:)

skupje

Registered User
Iedereen zit nou wel te zeiken van 15 gram in een tube is niks, maar vaak hebben (grote) blokken van 100 shots of meer ook maar een netto kruit gewicht van 1000gr. Dus ook maar 10 gr per tube, denk dat je met 15 gr per tube heel veel kunt doen kwa effect. Alleen ben ik bang voor de prijs.

Schuim

Moderator
Medewerker
Verschil tussen flash en black hé ;)
Onthoud dat ook ff goed.

Maar als ik eerlijk moet zijn?

Nooit wat tegen NL vuurwerk gehad behalve de prijs.
Als we het over de kleinere kalibers hebben, Is om eerlijk te zijn is het potje Rave van Crown nog steeds mijn favo potje.
Niks mis mee en donders lekker voor die 200 gram.

Maar ik blijf bij mijn punt en dat houd in:
Mensen blaas nou maar niet te hard met de lof trompet, roep het nog maar niet van alle daken.
Want dan gaat het alleen maar tegen vallen.

En op dat punt moeten de mensen even goed gaan letten.

mickeyzegtboem

Registered User
Schuim zei:
Verschil tussen flash en black hé ;)
Onthoud dat ook ff goed.

er zit ook flash in nl.consumentenvuurwerk hoor, max 2 gram per shot.
en flash is het toverwoord niet,het is alleen nuttig om het effect groter te maken, maar qua kleuren en vormen doet het niets.
kijk bijv. naar pro-line, heerlijke knallen, daar niet van, maar mooie ronde effecten zie je zelden bij hun potten, kwestie van TE veel flash gebruiken een het effect ver#@$%en...

Schuim

Moderator
Medewerker
Bedoelde het dus ook presies zo.
Effecten met flash zijn groter, en daardoor wat geliefder.
Maar kwa kleur en uitwerking heeft het niks te maken, is gewoon het punt van de goeie chemicalieën gebruiken.

En ik denk dat als ze daar in NL ook nog iets minder moeilijk over gaan doen dat we het beste vuurwerk kunnen krijgen uit de EU.

Maar waar ik nou al de heletijd over loop te drammen, wacht maar gewoon af, de tijd zal het ons allemaal wel leren hoe of wat het word.

mickeyzegtboem

Registered User
en weer een update:

broekhoff zal met een legale 100.000 klapper komen, maar liefst 14 meter lang.
de consumenten prijs zal tussen de 115.00 en 140.00 euro gaan liggen, de exacte prijs is nog niet bekend....

Laatst bewerkt:

MrFirew0rk

Registered User
mickeyzegtboem zei:
en weer een update:

broekhoff kal met een legale 100.000 klapper komen, maar liefst 14 meter lang.
de consumenten prijs zal tussen de 115.00 en 140.00 euro gaan liggen, de exacte prijs is nog niet bekend....
is de 10.000 al niet iets van 8 meter ? dus dan zal hij wel wat groter zijn denk ik.. en die prijs klassen vin ik beetje te duur want het is niet egt veel aan :(

Laatst bewerkt:

mickeyzegtboem

Registered User
MrFirew0rk zei:
is de 10.000 al neit iets van 8 meter ? dus dan zal hij wel wat groter zijn denk ik.. en die prijs klassen vin ik beetje te duur want het is niet egt veel aan :(

info komt van broekhoff zelf, die zullen echt wel een meetlatje hebben hoor....

MrFirew0rk

Registered User
mickeyzegtboem zei:
info komt van broekhoff zelf, die zullen echt wel een meetlatje hebben hoor....
Dat denk ik ook wel maar, je moet ook kijken hoe ik het bekijk als een 10K als iets van 8 meter is dan kan 100k toch geen 14 meter zijn ik zou zeggen "×10" zal het zeker niet zijn maar zo bekijk ik het

3307

Registered User
Mischien is ie dan wel 5dubbel gelaagd. Om de eenorme saaiheid van de kleine knalletjes een beetje te compenseren. ;)

Schuim

Moderator
Medewerker
Maar dat was voorig jaar nog wel zo.
Dus zou hij dubbel gelaagd moeten wezen willen we dat een leuke roddel noemen.

En onhoud dat er hier wat meer klappertjes aan zitten dan bij de chinese.
Die hebben er altijd een lading minder dan het getal in de naam.

Maar we zullen wel zien he ;)

(Edit: 3307 was me voor ;) )

Laatst bewerkt:

Grizmo Raizor

Registered User
Ik moet zeggen dat ik het positieve er wel van in zie, 500 gram per cake is niet niks. Sommige cakes van 200 gram die nu nog meer dan 13 schoten bevatten kunnen dus aangepast worden. Denk maar aan een 19 shots pot. Deze heeft ook maar 10 gram per tube, deze kunnen ze dus nu wel mooi verbeteren en er dus (eindelijk) 15 gram in stoppen. Toch mooi 50% meer effect, toch? En zeg nu zelf, die 19 shots potten zijn niet echt misselijk.. kan dus alleen maar beter worden. Dit geldt vooral voor die multi shots van 25 en nog meer schoten. Eindelijk kan er een mooie fan of z-shape gefabriceerd worden. Geld, tja.. het wordt een stuk duurder dat wel.. maar heb je er iets tegen, dan hou je je toch gewoon bij die andere potjes!!

rollingthunder

Registered User
precies om maar een klein voorbeeldje te noemen. de super blaster van de black smith collectie van hol was voorheen 19 schots 200 gram. nu verbeterd naar 285 gram

285/19=15 gram per schot :)

masters

Registered User
weet iemand mischien of die paradise potten van crown ook aangepast worden, dat zouden ze nou echt moeten doen, zijn mooie potten en dan nog wat meer shots:p :w

Laatst bewerkt door een moderator:

MrFirew0rk

Registered User
masters zei:
weet iemand mischien of die paradise potten van crown ook aangepast worden, dat zouwden ze nouw echt moeten doen, zijn mooie potten en dan nog wat meer shots:p :w
Ik nog bijna niks over bekend en als het bekend zou zijn zou het hier waarschijnlijk wel staan.

Laatst bewerkt door een moderator:

Beekje

Registered User
Alles wat zijn maximale aan kruitinhoud mag gaan hebben gaat dat krijgen. Er zal zoveel mogelijk tot het maximale aangevuld gaan worden. Maar een hoop cake's als bijvoorbeeld een super 4 of een andere 13 shots cake zal dezelfde prijs gaan behouden en dus hetzelfde aan aantal grammen aan PTS.

Voor dit jaar komen de fabrikanten gewoon met een aantal nieuwe artikelen en dat zal vanaf volgend jaar meer gaan worden. Want om alles van max. PTS inhoud te voorzien dat kost de farikanten voor dit jaar te veel.

MrFirew0rk

Registered User
Beekje zei:
Alles wat zijn maximale aan kruitinhoud mag gaan hebben gaat dat krijgen. Er zal zoveel mogelijk tot het maximale aangevuld gaan worden. Maar een hoop cake's als bijvoorbeeld een super 4 of een andere 13 shots cake zal dezelfde prijs gaan behouden en dus hetzelfde aan aantal grammen aan PTS.

Voor dit jaar komen de fabrikanten gewoon met een aantal nieuwe artikelen en dat zal vanaf volgend jaar meer gaan worden. Want om alles van max. PTS inhoud te voorzien dat kost de farikanten voor dit jaar te veel.

Inderdaad het zal allemaal wel rustig opgebouwt worden Aantal producten vernieuwd (meer kruit) en een aantal nieuwe producten en in de loop van de jaren zal er een uitgebriedt asortiment in de winkels komen :)

T-sec

Registered User
Persoonlijk denk ik dat de levering niet echt af zal hangen van de voorraad en de productiesnelheid aangezien er in China al langer voor landen met 500gr pts wet wordt geproduceerd en dus genoeg 500gr pts voorraad is.
Het zal eerder de uiteindelijke goedkeuring van de overheid moeten zijn die de levering en verkoop groen licht zal moeten geven.

hammer time

Registered User
T-sec zei:
Persoonlijk denk ik dat de levering niet echt af zal hangen van de voorraad en de productiesnelheid aangezien er in China al langer voor landen met 500gr pts wet wordt geproduceerd en dus genoeg 500gr pts voorraad is.
Het zal eerder de uiteindelijke goedkeuring van de overheid moeten zijn die de levering en verkoop groen licht zal moeten geven.

maar het aantal gram per shot verschilt wel per land. dus en aantal grammen flash ect. dus je kan niet zomaar zeggen er zijn al 500 gram cake's dus stuur die maar nederland.

Bovenaan