500 Grams potten in NL !

Tony

Administrator
Medewerker
Cornel zei:
Krijg je dan dit jaar ook weer, dat de opslag, de regels daarvoor verandere, omdat er nu meer gram kruit in bepaalde potten komt te zitten, of hangt dit alleen samen met de gevare klasse?

Zo mogen een aantal kilo per bunker van het produkt 1.4G opslaan. Ik zie niet in waarom dat zou moeten veranderen. Het is de keuze denk ik aan de winkelier om 100 potten 200 gram in te kopen en op te slaan of 40 van 500 gram.

Cornel

Registered User
Ja oke je hebt gelijk, zo heb ik er nog niet naar gekeken, tis laat;)

Misschien krijg je dan wel het gevaar, dat als winkels er voor kiezen meer 500gr potten op te slaan, dat ze dan met de verkoop sneller erdoorheen zijn.

mickeyzegtboem

Registered User
Tony zei:
Hier gaat het niet om. Uiteraard is dit makkelijk te omzeilen. De vraag is waarom ze dat niet in de wet veranderen.

het niet veranderen van de 10 kg.regel komt omdat alleen de "nadere regeling aan eisen voor vuurwerk" word veranderd, dit gedeelte van het vuurwerkbesluit heeft alleen betrekking op het product vuurwerk, en niet op de opslag en verkoop van vuurwerk.

dit is slechts de eerste stap naar de zgn. europese nivelering op het gebied van vuurwerk, de volgende stap, en die zal zeer snel genomen worden, is het verruimen van de toegestane hoeveelheid vurwerk voor de consument, dit gebeurt via een zgn. memorandum (kleine verandering binnen het vuurwerkbesluit), en deze worden vrijwel ieder jaar uitgegeven.

grtz,

michel

jaspertjuh

Registered User
Ik denk dat ze deze regel niet zullen weigeren,
Ik denk dat alleen de nederlandse regering er moeilijk over zal doen, maar dat de regel uiteindelijk toch van kracht gaat!
Ik hoop dat de Zensation cake ook wat meer schoten gaat bevatten, het is namelijk een prachtding (maar de prijs mag wel iets lager :O)

gr. jasper

pyro masterawi

Registered User
Dit klinkt dan allemaal wel heel erg goed! 500gram per pot!
Nederland gaat eindelijk weer eens de goede kant op wat vuurwerk betreft;)

kruitsnuiver

Registered User
pyro masterawi zei:
Dit klinkt dan allemaal wel heel erg goed! 500gram per pot!
Nederland gaat eindelijk weer eens de goede kant op wat vuurwerk betreft;)

zoals al vaker is gezegt word het aantal gram PTS in een tube het zelfde dus geen grotere effecten, het worden alleen cakes met 2x zoveel schoten en een 2x zo hoge prijs;)

dus heel veel verandering zal er niet zijn,alleen dat de cake's groter en duurder worden en mischien (hopelijk) wat meer effecten in één cake omdat ze nu meer schoten hebben.

JeKo

Registered User
Ik vind dat als van de meeste dingen het aant. gram ps. verdubbelt wordt, het aantal vuurwerk wat je aankoopt ook maar verdubbelt moet worden. Maar ja krijg dat er bij het ministerie er maar eens in.

atlantvinc

Registered User
ze moeten gewoon niet zeiken, en de grenzen nou echt open gooien, dan hadden ze hier nu niet over na hoeven te denken :p

rollingthunder

Registered User
Ik heb goed nieuws en slecht nieuws:D

Eerst maar het slechte nieuws de prijzen van het "bestaande vuurwerk" zullen naar verwachting ietsje stijgen ivm de toename van de kosten. immers de chinezen zijn ook niet achtelijk meer. verwachting van stijging van ongeveer 5%

Goede nieuws is.
De grotere blokjes tot 500 gram zullen als er uiteraard geen bezwaar is ingediend redelijke prijzen hebben. Met natuurlijk uitzondering van bijzondere blokjes die we afgelopen jaar ook hebben gehad met 200 gram versies (50 euro). Echte harde getallen durf ik nog niet te zeggen maar echt hele hoge prijzen boven de 70 euro hoeven we niet te verwachten op natuurlijk een uitzondering na.

Laatst bewerkt:

JeKo

Registered User
rollingthunder zei:
Ik heb goed nieuws en slecht nieuws:D

Eerst maar het slechte nieuws de prijzen van het "bestaande vuurwerk" zullen naar verwachting ietsje stijgen ivm de toename van de kosten. immers de chinezen zijn ook niet achtelijk meer. verwachting van stijging van ongeveer 5%

Goede nieuws is.
De grotere blokjes tot 500 gram zullen als er uiteraard geen bezwaar is ingediend redelijke prijzen hebben. Met natuurlijk uitzondering van bijzondere blokjes die we afgelopen jaar ook hebben gehad met 200 gram versies (50 euro). Echte harde getallen durf ik nog niet te zeggen maar echt hele hoge prijzen boven de 70 euro hoeven we niet te verwachten op natuurlijk een uitzondering na.
Zeker goed nieuws, en ja het slechte nieuws.. dat had ik al verwacht ;)

Zaliotuur

Registered User
rollingthunder zei:
Goede nieuws is.
Dit is natuurlijk heel interessant maar hoe kom je aan deze wetenschap? Want voor zover ik weet stijgen de prijzen zo hard mogelijk ieder jaar |:( (daar lijkt het in ieder geval op!)

Tony

Administrator
Medewerker
Zaliotuur zei:
Dit is natuurlijk heel interessant maar hoe kom je aan deze wetenschap? Want voor zover ik weet stijgen de prijzen zo hard mogelijk ieder jaar |:( (daar lijkt het in ieder geval op!)

Nog éénmaal dan. We stoppen met het discussieren over de prijzen zolang we niet weten hoe en wat.

Beekje

Registered User
Velen van jullie denken maar dat de prijzen stijgen. En dat begrijp ik ook wel want het is gewoon een duur geheel en het is je hobbie! Vuurwerk blijft dan altijd duur.

Maar zeker de afgelopen drie jaar zijn de totale folderprijzen hetzelfde gebleven en zelfs vorig jaar gedaald!

rollingthunder

Registered User
Ik zelf werk bij één van de grote vuurwerkverkooppunten en spreek regelmatig met mijn baas over ontwikkelingen enz. De echte prijzen zullen we maar niet meer over discuseren en maar gewoon afwachten. Wat ik wel weet is dat ze dit jaar wat eerder komen met de nieuwe producten en dergelijke om de stroom richting Belgie beetje proberen te beinvloeden.

Neem ook is een kijkje op de site van hol vuurwerk

http://www.vuurwerk-hol.nl

en onder het kopje diversen:)
dit zijn geen 200 grams blokjes ;)

Edit: niet alleen onder diversen zijn er nieuwe producten al te vinden ook bij diverse andere merken.

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
rollingthunder zei:
Ik zelf werk bij één van de grote vuurwerkverkooppunten en spreek regelmatig met mijn baas over ontwikkelingen enz. De echte prijzen zullen we maar niet meer over discuseren en maar gewoon afwachten. Wat ik wel weet is dat ze dit jaar wat eerder komen met de nieuwe producten en dergelijke om de stroom richting Belgie beetje proberen te beinvloeden.

Neem ook is een kijkje op de site van hol vuurwerk

http://www.vuurwerk-hol.nl

en onder het kopje diversen:)
dit zijn geen 200 grams blokjes ;)

Edit: niet alleen onder diversen zijn er nieuwe producten al te vinden ook bij diverse andere merken.

Kijk dit is informatie waar we wat aan hebben.
Hol vuurwerk is trouwens een top zaak. (mag wel even gezegd worden ;) ) Poziloc is zelfs een Fan van jullie.

Tony

Administrator
Medewerker
Ik heb een klein probleempje. Als ik Diverse indrukt en daarna op zoek komt er niks tevoorschijn. Misschien doe ik het verkeerd ?

JeKo

Registered User
Tony zei:
Ik heb een klein probleempje. Als ik Diverse indrukt en daarna op zoek komt er niks tevoorschijn. Misschien doe ik het verkeerd ?
Ik heb het zelfde probleem. Het enige wat ik op de site zie staan is;

Nieuw ????? misschien eind van het jaar cakes t/m 500 gram
Nieuw ????? misschien eind van het jaar rollen t/m 20.000 shots

;)

rollingthunder

Registered User
hmmz ik denk dat jullie dan bij het kopje soorten diversen aanklikken en dan zoeken.

het is de bedoeling als er bij het kopje merken diversen wordt aangeklikt:)

sorry had ik misschien ietsje duidelijker mee moeten zijn :D

ps.

zal de complimenten doorgeven;)

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
rollingthunder zei:
hmmz ik denk dat jullie dan bij het kopje soorten diversen aanklikken en dan zoeken.

Maar er staat voor de rest helaas geen informatie. Geen prijzen,grams of foto's.
Eigenlijk dus ook weer geen informatie. Maar nog steeds is Hol vuurwerk een top zaak.

P

poziloc

Guest
rollingthunder zei:

ps.

zal de complimenten doorgeven;)

kijk maar is in dit album van vonk
we hebben afgelopen jaar daar nog wat foto's gemaakt

foto's hol vuurwerk

Bovenaan