4 inch blokken

P

poziloc

Guest
ff een reactie !
het gevaar schuilt ook in het overmoedig raken met vuurwerk.
dus denk nou niet, zo ik heb nu 3 shells afgeschoten....het gaat goed.
en daar zit nu het gevaar!!!
je gaat dus overmoedig raken....men wordt gemakzuchtig met het schieten!
de aandacht/ concentratie wordt minder.
en dat gebeurd vaker dan je denkt.....zoiets sluipt erin, zonder dat je het zelf vaak in de gaten hebt.
kijk maar is naar jezelf, als je weer vuurwerk gaat afsteken, en hoe voorzichtig je bent, en hoe snel dit verwaterd omdat je weer vertrouwd raakt met het vuurwerk.
voorbeeldje: als je het eerste blok/mortier aansteekt, zal je het met gestrekte arm aansteken en je uit de voeten maken...rennen dus.
en let dan is op je zelf als je er al een paar afgeschoten hebt....je gaat dichter op het vuurwerk staan met afsteken....loopt rustig weg en je neemt een veel kleinere afstand om naar je eigen vuurwerk te kijken.
het is raar maar waar....
ook ik heb hier last van

Laatst bewerkt:

Schuim

Moderator
Medewerker
Onzinnig

Ik denk eigenlijk ook dat ik mij bij Ief aansluit Tony.
Het is inderdaad zo dat je je hart mag vasthouden als je die verhalen hoort, maar ik heb eerder het id dat de mensen die zo over het schieten van shells praten er zelf nog nooit eentje hebben aangeraakt/afgesloten.
Het is gewoon onlogisch dat je zo over shells praat zo als die mensen doen.
Als je wel eens een shell hebt afgeschoten, al is het een godsong of thunderking.(oke even oppassen met wat ik zeg, maar ik hoop dat jullie weten wat ik bedoel) Die dingen mogen nog zo klein zijn, maar wie wel eens godsong of thunderking heeft afgestoken weet ook hoe veel kracht er vrij komt bij het schieten van zoon shell, en die kunnen zich dan ook zeker wel voorstellen hoe groot de kracht bij een 3" is en dat dat alleen maar extremer kan worden.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je dan zo laks kan doen over het gebruik van shells...

Het Is Niet Stoer Als Je Op Een Foute Manier Een Shell Afschiet,
Het Is Pas Echt Stoer Als Je Het Op Een Extreem Veilige Manier Doet

Maar het is zeker onlogisch om deze fora af te sluiten want ik kan je gewoon verzekeren dat er dan alleen maar meer ongelukken zullen komen, er zijn zowiezo genoeg mensen die wel ervaring hebben met het schieten, en die net als ik van te voren nog even de fora die hier overgaan een paar keer doorlezen, dus laat het dan in ieder geval open voor mensen zo als mij, als even een opfrissertje,

Maar zet ook even heel groot en duidelijk aan het begin van dat soort fora de risico's die een mens neemt voor zich zelf en de medemens, als het shells/blokken gaat schieten

Het woord mortier/shell blijft gewoon het machtigste woord in de vuurwerkhandel en ik denk dat je, als je al wil beginnen met stappen te ondernemen, je dan niet alleen de fora, maar echt alles wat op deze site staat en met mortieren te maken heeft, te verwijderen, dus ook de filmpjes...

Als Een Mens Met Shells Gaat Schieten, Ongeacht Het Caliber, Moet Het Minimaal Een Gezond Verstand En Een Gigantisch Verantwoordelijkheids Gevoel Hebben Voor Zich Zelf, Maar Vooral Voor Zn Medemens...

Het Schieten Blijft Geheel Op Eigen Risico

Laatst bewerkt:

Schuim

Moderator
Medewerker
NU WEER VERDER OVER DE BLOKKEN

ik kreeg 3 dagen terug een filmpje binnen van de Atillery Cannonade,
Thx Ollie,

Alleen nu zie ik op dat filmpje dat er een stuk of 15 shells gewoon dood leuk weer naar beneden vallen of net iets er boven tot ontploffing komen, is dit altijd zo bij dit blok, was dit een productie fout of zijn de mensen er weer eens niet normaal mee omgegaan,

@ Ollie,
zou jij dat filmpje onlie kunnen zetten, want ik vind dat dit tegelijkertijd een filmpje is waarbij mensen kunnen zien wat er kan gebeuren en ik hoop dat het gelijk voor iedereen een wijze les is...

Mattenfreak

Registered User
Schuim zei:
@ Ollie,
zou jij dat filmpje onlie kunnen zetten, want ik vind dat dit tegelijkertijd een filmpje is waarbij mensen kunnen zien wat er kan gebeuren en ik hoop dat het gelijk voor iedereen een wijze les is...

Ik heb het idee dat het om het filmpje gaat die ik ook op mijn computer heb staan. Ik heb hem alvast even naar onze site geupload, maar hij gaat er wel weer vanaf als we in problemen komen met de datalimiet (neem aan van niet).

Klik hier!

remio

Registered User
ken t filmpje al een tijd en denk toch steeds te zien dat ze de kartonnen flappen niet hebben verwijderd waardoor een deel niet goed opstijgt.......

is wel een extreem hard blok als t zo is als op t filmpje maar dat kan natuurlijk in t echt heel anders overkomen. is er niemand hier die het blok heeft meegemaakt en kan bevestigen of ie echt zo hard is?

gegroet remio

Feuerwerk

Registered User
En denk er maar aan,

Een productiefout in een 3" blok is geen pretje in een straat van 10 meter breed. Denk goed na wat je doet!

Heb de Weco quatro statizione (24mm t/m 75mm) ook al eens fout zien gaan , dit gebeurde op de finale waar de 3" geschoten werden deze kwamen terecht op een hoogte van zo'n 10 en 25 meter en gingen toen al af. (En hier zaten de flappen er ook niet meer van de doos ...)

ief

Registered User
remio zei:
ken t filmpje al een tijd en denk toch steeds te zien dat ze de kartonnen flappen niet hebben verwijderd waardoor een deel niet goed opstijgt.......

is wel een extreem hard blok als t zo is als op t filmpje maar dat kan natuurlijk in t echt heel anders overkomen. is er niemand hier die het blok heeft meegemaakt en kan bevestigen of ie echt zo hard is?

gegroet remio

ja ik heb dit blok ook gehad en er zaten gelukkig geen fouten in.
En het is ook echt niet normaal hoe hard dit blok ging.
Ik denk als je er een rolling thunder naast zou zetten dat je hem niet eens zou horen.
Ik heb hier ook een filmpje van naar vin gestuurd dus misschien dat hij er binnenkort wel opstaat.

sharkyboy

Registered User
Die blokken lijken mij zo gevaarlijk maar ik vind het best als iemand ze neemt zolanf ze het maar niet in mij straat doen :p

Maar kijk die prijzen joh voor 1 shot :S

mzzol sharkyboy

Pirate

Registered User
Vierde afgelopen jaar bij kennissen in de straat en die waren blij dat ik kwam was er tenminste wat vw .....

Tsja, de nieuwe buurman een aantal huizen verderop kende ze nog niet, ik leek wel een amateurtje en stond voor een vermogen aan niet opvallend vuurwerk te schieten |:(

De ene doos na de ander kwam naar buiten en daaronder een 16s 4"" (andere ochtend de verpakking gechecked) alles van bonbridge ....

De afstand nog geen 15 meter, veel breder was de straat ook niet. 1 Shell (noem je dat zo) knalde tegen de dakrand/goot en stuiterde terug, wat een klap zeg ....

Helaas geen film, zou het graag nog eens van 'dichtbij zien' maar niet onder die omstandigheden.

Mensen pas drmee op !

Pyromaster2

Registered User
sharkyboy zei:
ik hou het lekker bij 1,5 tot 2 inch dan ben ik al blij!
+ ik ben nog maar JONG! (15 :7 )

Opzich gaat het hier niet om hoe jong of oud je bent gaat om de risico's die je loopt.
Het is heus niet zo dat je als je 15 bent geen risico's loopt.

Ik vind eigenlijk zelf dat je als zo jong iemand niet eens daaraan moet beginnen.
Maarja ik kan je niet van gedachten veranderen natuurlijk,maar als je maar weet wat je doet en meebezig bent,wat ik helaas niet bij elke mens zie.

Luna 1337

Registered User
ahaha ik heb dus zo een 4 inc blok ( 9 shots ) en een 3 inch blok (16shots) allebei van bonbridge :p word wel mooi denk ik mja ik ga em dus vastzetten met 4 zandzakken en die blokken plaats ik op sow een 60-75 meter afstand ( ik weet dat het een beetje weinig is maar veel ruimte heb ik niet) iemand anders nog suggesties om ze beter vast te zetten?

Blue Lagoon

Registered User
Je kan de blokken ook vastzetten met spanbanden aan bijvoorbeeld paaltjes als die er staan ( en dan natuurlijk wel een stevig paaltje )

Bovenaan