4 inch blokken

Ruffneck

Registered User
Hé kijk nou

album_picm.php

Schuim

Moderator
Medewerker
OMFG! :9 lekker..

maar houd je alsjeblieft wel aan de punten die wij hier hebben opgeschreven..
doe het vooral veilig kerel

harryslinger@

Registered User
hahahaha wat een giller ik heb precies hetzelde staan voor dit jaar alleen ook nog een cake 100 shots waarvan niemand volgens mij nou echt weet wat ie doet

Ruffneck

Registered User
Deze dingen zijn inderdaad niet van mij hoor.. zoals je idd kan zien ze komen uit 2004 dus ik denk niet dat ze nog in leven zijn

Schuim

Moderator
Medewerker
Hey kerel, ff topic doorlezen, word je wijzer van.

4" blokken hebben meestal 16 schoten met het kaliber 4 inch.
Dus gewoon 16x een 4" mortier voorgeladen met een 4" shell.

chrisb

Registered User
ik had die blokken van HJL vorig jaar ook 3" 25 shots en 4" 16 shots :9 :9 :9

Mooie blokken, hoop geweld, al na de eerste (3") kwamen de juten door de straat.had alles netjes vast gezet en afgezet, ging prima zo maar inderdaad iets minder geschikt voor een woonwijkje met flat gebouwtjes :p

gantpoplin

Registered User
chrisb zei:
ik had die blokken van HJL vorig jaar ook 3" 25 shots en 4" 16 shots :9 :9 :9

Mooie blokken, hoop geweld, al na de eerste (3") kwamen de juten door de straat.had alles netjes vast gezet en afgezet, ging prima zo maar inderdaad iets minder geschikt voor een woonwijkje met flat gebouwtjes :p

Iets minder geschikt? Maak er maar gerust van totaal niet geschikt voor in een woonwijk... ook als er geen flagebouwen staan! Om dit soort blokken te kunnen schieten heb je ruimte nodig. Zelfs meer ruimte dan dat je nodig hebt bij enkel schots mortieren. Dit is geen kinderspul. Bedenk goed als je ze hebt en gat afsteken, dat het echt onverantwoord is om dit maar even in een woonwijk af te steken. Als je ze wil afsteken, gewoon op een groot kaal landschap!

MichaelB2

Registered User
Klein offtopic vraagje:
Mijn 25 shots blok is met de post vervoerd, wel goed verpakt zodat hij niet kon bewegen. Hoe groot is de kans dat door eventueel bewegen en vanbinne doordewar schudden, ontploft voordat ze de lucht inknallen? Is wel kwaliteits blok van Beko

vonk

FPM Moderator
Medewerker
MichaelB2 zei:
Klein offtopic vraagje:
Mijn 25 shots blok is met de post vervoerd, wel goed verpakt zodat hij niet kon bewegen. Hoe groot is de kans dat door eventueel bewegen en vanbinne doordewar schudden, ontploft voordat ze de lucht inknallen? Is wel kwaliteits blok van Beko

hoe moeten wij dat nou weten, wij weten toch ook niet wat er allemaal tijdens het vervoeren gebeurd is.

en ja als er te hard met een blok omgegaan word dan kan het niet goed gaan, bv een te harde tik kan de stop onderin een van de pijpen beschadigen, en dan gaat het niet goed komen als je hem afsteekt.

dus steek hem maar niet af!|:(

MichaelB2

Registered User
Ja maar niet afsteken is ook zonde. En hij zat in een doos groter als de pot zelf, met eromheen papiersnippers dus tegen stoten en bewegen. Tik heeft ie niet gehad. En 't is maar 1,5 inch dus de schade valt nog te overzien als ie ontploft.

vonk

FPM Moderator
Medewerker
MichaelB2 zei:
Ja maar niet afsteken is ook zonde. En hij zat in een doos groter als de pot zelf, met eromheen papiersnippers dus tegen stoten en bewegen. Tik heeft ie niet gehad. En 't is maar 1,5 inch dus de schade valt nog te overzien als ie ontploft.

wat een DOMME opmerking man "t is maar 1,5 inch dus de schade valt wel mee als hij ontploft", doe even lekker normaal, zoek jij een groot weiland op aub! en ga daar je blok afsteken, ga geen risico,s nemen|:(

Laatst bewerkt:

MichaelB2

Registered User
vonk zei:
wat een DOMME opmerking man "t is maar 1,5 inch dus de schade valt wel mee als hij ontploft", doe even lekker normaal, zoek jij een groot weiland op aub! en ga daar je blok afsteken, ga geen risico,s nemen|:(

Rustig maar hoor, als ik 'm op de straat afsteek, dan doe ik dan wel op 30 meter afstand. En desnoods steek ik 'm in de tuin af op het grasveld. Is dan +/- 40 meter afstand van dichtstbijzijnde huis. Staat op waarschuwing dat 30 meter aangeraden wordt, daar hou ik me dan aan. Dan moet het in principe goed gaan.

gantpoplin

Registered User
Ja michael het is niet zo gek dat Vonk zo reageert, je stelt een aantal zeer domme vragen, en de opmerking: De schade valt dan nog te overzien" ja dat gaat er bij de meeste hier op het forum niet in...!

Iig, je moet nooit vuurwerk blokken die niet prof worden ontstoken met de post laten vervoeren...Je weet niet wat ze er dan mee uitspoken en of datblok misschien gevallen is. Dan kan het wel 1,5" zijn maar dat is groot genoeg, om zware ongelukken mee te krijgen. Ik zou als ik jou was meer dan die 30 meter in acht nemen, sluit alle risico's uit als j ehet zonodig moet afsteken.

MichaelB2

Registered User
gantpoplin zei:
Ja michael het is niet zo gek dat Vonk zo reageert, je stelt een aantal zeer domme vragen, en de opmerking: De schade valt dan nog te overzien" ja dat gaat er bij de meeste hier op het forum niet in...!

Iig, je moet nooit vuurwerk blokken die niet prof worden ontstoken met de post laten vervoeren...Je weet niet wat ze er dan mee uitspoken en of datblok misschien gevallen is. Dan kan het wel 1,5" zijn maar dat is groot genoeg, om zware ongelukken mee te krijgen. Ik zou als ik jou was meer dan die 30 meter in acht nemen, sluit alle risico's uit als j ehet zonodig moet afsteken.

Enige vraag die ik hier gesteld heb, is of er een grote kans is dat de inhoud niet meer goed is na vervoeren met de post. Lijkt mij geen domme vraag.
En ik zeg alleen dat de schade nog wel te overzien valt, niet dat het meevalt. Alles staat op 40 meter afstand, 30 wordt aangeraden. Hij staat vast tussen 4 paaltjes.

Bovenaan