Zena Trophy (Büllingen, Belgie)

sprinkhaan

Registered User
61 is goed rijden, grote stukken vol gas. Alleen borden goed in de gaten houden, sommige stukken moet je even flink gas terug en dat is niet altijd even duidelijk aangegeven.

Laatst bewerkt:

Galaxis

Registered User
Mja , ik moet even kijken hoe ik ga rijden , ik kom vanuit bergen op zoom , dus ik wee even niet wat de handigste en snelste route is.

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Kijk eerst even goed op google maps welke route je moet rijden.
Schijf de nummers van de snelwegen op en welke richting (stad) je moet rijden.
O ja neem een kaart mee van Belgie, als je Tomtom dom gaat doen, je als op de kaart kan kijken.
En ben je verdwaald rustig blijven en geen gekke dingen doen... (wat ik wel een keer in Luik heb gedaan en daarna en ongeluk veroorzaakte.)

valerie

Registered User
Vuurwerkmuseum; een liefhebbers club/website opgericht in 2004 door een aantal ‘oudjaar veteranen’ die het vuurwerk van ‘vroegâh’ een centrale plek op het internet wilde geven.

Tijdens de Zena Trophy van 2006 hadden vuurwerkmuseum leden in samenwerking met Zena een kleine uitstalling van klassieke dummy’s, folders en posters georganiseerd.

Tijdens deze Trophy zijn ze terug met een enorme uitstalling dummy’s van de jaren '60 t/m de jaren '90
en moderner. Verschillende museum leden komen naar Bullingen om de privé collectie uit te stallen, een uniek gebeuren voor liefhebbers van klassiek vuurwerk. Uiteraard heeft het vuurwerkmuseum een gedreven team die de museum show tot iets speciaals gaat maken.

Tot ziens bij het live museum tijdens de Zena Trophy!
www.zena-trophy.com

vuurwerkmuseum-fb.jpg

elmo

FPM Moderator
De museum expositie is zekers een bezoekje waard, ongelofelijk wat de dudes allemaal bij elkaar hebben gespaard.

Tony

Administrator
Medewerker
Ik krijg er maar koppijn van!
Hoe meer berichten ik op facebook en de websites voorbij ziet komen hoe meer stress ik krijg.
Op het moment bezig om de geschreven mascleta te tekeningen en ik word niet goed!!!!!

Z@P

Registered User
He Tony, gaat wel goedkomen toch ;-)
Even over de mascleta, is deze echt met alle toeters en bellen als candles, salutes, mines etc of alleen lijnen trueno's?

Kan me wel voorstellen dat het spannend is ja!

Ben ook benieuwd naar de pyromusical en het materiaal. Had begrepen dat het helaas "maar" tot 150mm is en dat er een fikse salutefinale is. Zijn er ook wat italiaanse doelpalen? Iemand die een tipje van de sluier kan lichten.

Firecrack-R

Registered User
Ben ook erg benieuwd naar de Mascleta, en ik snap dat je daar zenuwachtig van raakt Tony. Maar ik denk dat iedereen wel zijn begrip op kan brengen als het niet helemaal vlekkeloos loopt. Ik bedoel, zelfs de maestro(Ricardo jr.) schoot hem dit jaar met de nodige foutjes op het laatst. Een perfecte mascleta schieten lijkt mij verdomde lastig.

En misschien dat je inderdaad een tipje van de sluier kan lichten? Salutes aanwezig??

Succes alvast!

Tony

Administrator
Medewerker
He Tony, gaat wel goedkomen toch ;-)
Even over de mascleta, is deze echt met alle toeters en bellen als candles, salutes, mines etc of alleen lijnen trueno's?

Kan me wel voorstellen dat het spannend is ja!

Ben ook benieuwd naar de pyromusical en het materiaal. Had begrepen dat het helaas "maar" tot 150mm is en dat er een fikse salutefinale is. Zijn er ook wat italiaanse doelpalen? Iemand die een tipje van de sluier kan lichten.

Ben ook erg benieuwd naar de Mascleta, en ik snap dat je daar zenuwachtig van raakt Tony. Maar ik denk dat iedereen wel zijn begrip op kan brengen als het niet helemaal vlekkeloos loopt. Ik bedoel, zelfs de maestro(Ricardo jr.) schoot hem dit jaar met de nodige foutjes op het laatst. Een perfecte mascleta schieten lijkt mij verdomde lastig.

En misschien dat je inderdaad een tipje van de sluier kan lichten? Salutes aanwezig??

Succes alvast!

Het word een mascleta met toeters en bellen.
We hebben niet alles in Spanje kunnen bestellen maar er zijn leuke alternatieven.

Fluitmines
Knalmines
Crackling mines
Crackling cakes
Smoke cakes
Salutes + salute finale (Bombardeo)

etc.

We hebben de vrije hand gekregen en hebben het denk ik goed op papier staan. Maar het brengt ontzettend veel spanning met zich mee. Het aansluiten, het ophangen en dan nog het schieten zelf. We doen ons best en meer kunnen we niet doen maar je wilt dat dit samen met de pyromusical een mega topper word. Aan beide is maanden gewerkt en het zou leuk zijn als het dan ook zo loopt als je wilt.

Tekeningen zijn bijna af! Nog een klein stukje en dan wat rust pakken :)

funkie x

Registered User
ik ben onwijs benieuwd toon! dit zal voor mij ook de eerste mascleta wezen die ik live meemaak!

sowieso kan ik op dit moment aan weinig anders denken dan de trophy, heb er zoveel zin in !!!

Firecrack-R

Registered User
Oké klinkt erg goed Tony! En ik snap het helemaal van jou kant, dat je wilt dat het resultaat er naar zal zijn. Ik zal in ieder geval voor jullie duimen.

tristen

Registered User
Hoe kom je daarbij? Ik dacht namelijk max 12".

Het klopt. Ik heb contact gehad met Big Smile Fireworks en er zal maximaal 6" geschoten worden. De vergunningen voor hogere kalibers verliepen helaas niet volgens plan. Maar daarvoor komt terug dat er +2500 shells geschoten worden! En ik vertrouw erop dat ze een fantastische show neer gaan zetten. Daar heb je die 12"ers niet voor nodig.

Verder heb ik er hartstikke veel zin in! Nog maar even en dan is het zo ver!
Iedereen heel erg veel succes met de voorbereidingen ben benieuwd waar jullie allemaal lang aan gewerkt hebben! Tot zaterdag!

Laatst bewerkt:

Dim

Product Beheer
Medewerker
Jammer van de 12inch bommetjes, maar het gaat helemaal goed komen! Dat wordt zaterdag op zondag nacht met een big Smile naar bed!

Laatst bewerkt:

paulus01

Registered User
Maar het brengt ontzettend veel spanning met zich mee.

Kan me heel goed voorstellen dat jullie stikken van de spanning.
Meer dan je best kun je niet doen he en ik ben ervan overtuigd dat het helemaal top zal zijn!

Heel veel succes met de laatste voorbereidingen en blaas ons weg zaterdag :D

Dahustla

Registered User
nou ga ik niet meer, omdat er geen 12" bommetjes zijn.. Hoop beloftes en worden toch weer ingetrokken *sarca-mode-off*

Dim

Product Beheer
Medewerker
nou ga ik niet meer, omdat er geen 12" bommetjes zijn.. Hoop beloftes en worden toch weer ingetrokken *sarca-mode-off*

Geen reden om niet meer te gaan toch? Helaas zijn er een aantal dingen niet doorgegaan, maar wat er nog wel gaat gebeuren wordt dan ook met de volle 100% inzet gedaan!

Bovenaan