Youtube film materiaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

basshunter

Registered User
3.2 million firecrackers:

60 kilo blok vuurwerk in Nieuwveen:

Vuurwerk compilatie:

130 SHOT FAN SHAPE:

Fan Cake:

Dominator - Golden Storm Fan Cake:

hah dat waren er weer 6 ;)

Laatst bewerkt:

basshunter

Registered User
mischien handig voor de mensen die hun eigen pijlenbak willen maken..
hier de uitleg/instructie

EDIT:
Mooie filmpjes vooral dat blok van 60 kilo dat 5 minuten duurde en die fan shaped cake waar de brandweer moest blussen hahaha.

ty :) als je nog meer zulke filmpjes wil kan je men site wel fftjes bezoeke.. staan momenteel zon 20/30 filmpjes op. maja hij is gister online gekomen..
is wel simpel sitje..
hier is die dan: --->klikje hier<---

Laatst bewerkt:

engrealat

Registered User
Beste allemaal,

Hierbij een aantal You Tube videos van Ball De Diables De Larbo&#231;.

Regelmatig zal ik het woord Carretillada gebruiken, onze grote vuurwerkshow die we welk jaar geven in Larbo&#231;, De show heeft deze benaming al zo&#180;n 250 jaar geleden gekregen.
De term Carretillada zal ik uitleggen in mijn stukje wat ik zal schrijven voor de frontpage, dit omdat ik nog wat informatie daarvoor moet gaan verzamelen.

Circa Vila
Rondje door het dorp.....Tijdens het grote feest in Larbo&#231; dansen de diables (vuurduivels) door het dorp...dit doen we 4 dagen..en dit staat eigelijk apart van de Carretilada, maar is voor ons een belangrijk onderdeel....al is het alleen maar voor de wijn en de tapas die we tijdens deze ronde krijgen aangeboden door de plaatselijke bevolking...

Drac Badalot...Onze draak, weegt 125 kilo, ontzettend lief beest als hij maar optijd te eten krijgt....wij voeden ons draakje met 30 bengaalse vakkels met eindknal, en we stoken tijdens ons grote feest zo&#180;n 500 fakkels op...(dit buiten de overige pyrotechnia)

De draak is eigelijk een colla (groep) binnen het team...voornamelijk de grote sterke mannen van ons team hebben zich aangesloten bij Badalot, zoals je ziet in de deze video dansen wij ook met Bada, en ik weet uit ervaring dat het een zwaar monster is...

Plaza Ayuntement....balconada

De burgemeester, zijn medewerkers, en een aantal gasten, kijken altijd uit naar dit gedeelte van de show. Op het plein, voor het gemeentehuis, gaan de diables voor de zoveelste keer los, en de burgemeester en concorte vliegen gauw naar binnen en onder het genot van een goed glas wijn en de nodige tapas genieten ze dan binnen verder van de show.....
De diables nemen het balkon in voor het afsteken van de het nodige vuurwerk...De balconada is een spectaculair onderdeel van de show mede omdat alle diables op het balkon van het gemeente huis allemaal tegelijk hun Carretillas afsteken...helaas zie je op deze video alleen de straat, en de filmer staat achter een pilaar....(opzicht niet zo&#180;n gek idee)

LA CARRETILLADA.....

Het einde van de grote show....helaas draait de filmer zijn camera, maar het geeft toch een redelijk beeld van het einde....na 2 weken voorbereiding zit het voor de diables erop, echter zijn we de dag erna alweer bij elkaar gekomen om een show voor te bereiden in een andere gedeelte in Spanje. Ball De Diables De Larbo&#231; doet zo&#180;n 10 a 15 show per jaar, voornamelijk in de maanden juni, juli, augustus reizen wij door spanje maar ook daarbuiten om vuurwerkshows te geven.

Balkon View van het einde van de Carretillada....

Ook helaas weer slechte kwaliteit video, maar je ziet redelijk duidelijk wat er aan het einde allemaal de lucht ingaat....

Carretillada a pel....Deze video heeft niets te maken met de Carretillada. Het iets wat wij eigelijk nooit doen, en wat ook veel opschudding veroorzaakte in de wereld van de vuurduivelteams.....

Als je weet waar je mee omgaat, kan je veel leuke dingen doen met vuurwerk, echter raad ik jullie aan dit NIET thuis te gaan proberen....ons team heeft al meer dan 250 jaar ervaring met dit soort vuurwerk maar voor ons was dit zelfs well...laten we zeggen apart.....:rolleyes:

Mochten jullie vragen hebben dan hoor ik het wel.

Veel plezier met de videos !

Groeten,

Jeroen.

Laatst bewerkt:

Drillz

Registered User
Ok er zijn weer filmpjes te vinden van PL Church in Japan van 2007, echt te bizar. Je kan rechts doorklikken voor nog meer waanzinnige toestanden.

Dat is part 1 maar etc. etc. jullie snappen het wel....

Laatst bewerkt:
P

poziloc

Guest
In de begin post, staat hoe je de youtube filmpjes kan plaatsen op het forum, zodat ze direct zichtbaar zijn

P

poziloc

Guest
Hier een filmpje van chinees nieuwjaar1
Let vooral op de grote van deze blokken! Ook zie je een vuurwerktentje aan de weg in vlammen opgaan

appiehappie

Registered User
Haha, deze heb ik al eens op Vuurwerkmuseum voorbij zien komen. Die Chinezen zijn &#233;cht knetter... :nuts:

De kraampjes vliegen in de fik, terwijl er rustig doorverkocht en gerookt wordt.
De fik moet je zelf maar zien te blussen, want de voorbijrijdende politie toont geen interesse... :nuts:

engrealat

Registered User
Spaar al en tijdje vuurwerkclips en heb een paar hele aparte....maar deze spant de kroon....hahaha...

Eerste paar seconden van de video..zegt vrouwlief met haar geweldige chinese accent..... Becavul Honi...dat was al redelijk apart.., het einde ach ach ach...redelijk gek al zeg ik het zelf.....

Bedankt voor deze video !!! great Stuff !!

Groeten,

Jeroen.

engrealat

Registered User
Heb gisteren een video geupload naar You Tube van onze Draak Badalot....

De kwaliteit gaat wel achteruit vind ik als je upload naar You Tube maar wellicht vinden jullie het toch leuk om dit even te aanschouwen...

Drac Badalot in Las Noches De San Lorenzo - Lorgronjo - 18-08-2007

Laatst bewerkt:

DjTerence

Registered User

Kijk ; Zulk soort Youtube films vind ik heel erg interessant!
Kan je misschien meer filmpjes vinden daarvan?
ik kende voorheen alleen wat andere van dit soort, maar deze video nooit eerder gezien.

Bedankt voor de video :)

EDIT :

heb nog 2 hele mooie interessante Vuurwerk films gevonden op YouTube.
het gaat over Undercover in Nederland.

Undercover in Nederland ; Vuurwerkbommen Deel 1 :

Undercover in Nederland ; Vuurwerkbommen Deel 2 :

Hoop dat jullie met plezier/heel goed naar deze filmpjes kijken, en er een beter beeld bij krijgen dat dit te gek voor woorden is wat die gast doet!!!!

Laatst bewerkt:

DjTerence

Registered User
Tekst Verwijderd..Waarschuwing gegeven!

Wat is dit nou voor belachelijke reactie :evil:???
Serieus, vind jij het niet onverantwoord zoals die gast op die filmpjes van Undercover In Nederland handeld!? Dan moet je echt goed nadenken over de gevolgen!
Hij bied aan mensen 6 inch shells!!!!
Dat is te zot voor woorden, vooral aan iedereen, en hij laat het SLECHTSTE voorbeeld zien, door ermee te gaan gooien, en achter de 'auto' te gaan schuilen. En dan nog zo'n opmerking te maken van 'Hij Kan Wegschieten'.
Wat voor lambal ben je dan!!!?(die handelaar).En hij had al 5 maanden vastgezeten dat jaar ervoor!
Als je het daar niet mee eens bent, weet ik het ook niet meer :sad2:
Die gast mag echt wel in terapie of iets dergelijks...

btw ; Waarom zouden mensen van justitie het niet tegen kunnen gaan?
Natuurlijk niet alles, maar ieder jaar worden er weer zware controle's gedaan, met ieder jaar meer vonsten.
Dat hoeft niet te betekenen dat er meer gehandeld word, maar dat de politie zijn werk goed doet! En dat word ieder jaar alleen maar beter denk ik :mad:

Maargoed desondanks dit alles : Vuurwerk For Life!:cool:

Nu maar weer op het Youtube Film Materiaal :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan