Yerseke

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Zaterdag 20 Augustus 2011 Vuurwerk te Yerseke tijdens de jaarlijkse Mosseldagen.

plaats : Yerseke
Provincie : Zeeland
wie : Azuma fireworks
wat : prof vuurwerk
waar : op de dijk in de haven
tijd : omstreeks ????
webinfo : http://www.mosseldagyerseke.nl/programma.php

3DE39692647D1B279D4DB5010CC0F1B4-vuurwerk-yerseke.jpg

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Re: Yerseke 20-08-2011

Nee de 20ste ben ik te vinden in Loosdrecht ( show tot en met 8inch)

KoenL

Registered User
Morgen reizen we met een leuk clubje, bestaande uit 3 man, af naar Yerseke. Later op de dag krijgen we nog versterking van een vierde persoon. Ik moet zelf nog even van 06:00 tot 09:00 werken, maar dan wop naar Nieuwegein en door naar Yerseke.

We gaan er een leuke dag, maar ook een leuke show van maken. We schieten tot 75mm. Er zal tijdens de show vanaf het schietveld (waarschijnlijk met meerdere camera's) gefilmd worden. Ik heb der zin an!

KoenL

Registered User
Ik vergat te melden dat ik weer via Twitter te volgen ben.

http://www.twitter.com/KoenLaureij

Nu even gauw wat broodjes bakken bij AH, maar vanaf een uurtje of 9 zal het onderwerp het vuurwerk in Yerseke zijn haha ;-)

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Veel plezier daar mannen, het is een mooie dag om te bouwen!

Leuk ook dat er 75mm geschoten gaat worden, het was altijd 65!

KoenL

Registered User
Het zit erop. Het was een dag met de nodige tegenslagen. File (waardoor behoorlijk wat vertraging), een schietterrein met de nodige problemen (nog meer vertraging) en dan het bericht dat je een aantal 75mm bommen niet mag schieten. Ik zag heel de show al in elkaar zakken, maar ik denk dat we best wel wat leuks neer hebben kunnen zetten.

Het was voor mij de eerste keer dat ik een show zelf mocht schrijven. Ik heb er met veel plezier veel tijd ingestoken, en op papier ben ik nog steeds blij haha! Een aantal combinaties en de volgorde waren uiteindelijk niet mogelijk, maar het heeft mij een heel goed beeld gegeven wat het daadwerkelijk voor moeite, tijd en stress met zich meebrengt. Het is echt een leerzame show geweest, en dan was het nog maar een kleintje.

We hebben heel de show met de hand geschoten. Ik heb zelf niets gezien, dus ik wacht met smart op de films. 2 cameras filmde op het schietveld en 1 net daar buiten. Dat beeldmateriaal komt dus wel goed haha.

Rob, ik wil je nogmaals heel erg bedanken dat je mij m'n gang liet gaan, ik heb er echt veel plezier aan gehad. Bedankt voor je hulp en de gezelligheid.

Roeland en Chris, thanks voor de leuke dag en het samenwerken. Samen hebben we behoorlijk wat werk verricht in korte tijd en daar mogen we best trots op zijn.

Bedankt en tot de volgende keer. Het was een leuke ervaring, die ik nog vaak hoop mee te maken.

Nu ga ik heerlijk slapen. Slaaplekker!

Laatst bewerkt:

KoenL

Registered User
Zelf doe ik daar geen uiitspraak over. Ik weet er het fijne ook niet van. Wij kregen de mededeling te horen en zijn toen druk aan de slag gegaan met hoe we de show dan gingen indelen. De show moest tenslotte door en qua tijd zaten we al krap.

Laatst bewerkt:

KoenL

Registered User
Nog wat foto's van de opbouw en vlak voor de show die ik op Twitter had gezet.

We kwamen eerst aan de verkeerde kant van Yerseke binnen. Deze motoragent zette ons op het goede spoor en begeleidde ons een stukje.
fwpgn.jpg

Mooie locatie om te bouwen met heerlijk weer.
4a0vpe.jpg

Finale bommen. Blijf ze erg mooi vinden. Jammer genoeg ging het eindschot niet.
af7qva.jpg

10 minuten voor tijd. Spanning steeg.
zafvb.jpg

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Thanks for the story.
Showtje is nog best wel aardig geworden, met het beste als laatste (goed idee!)
Ik denk dat de mensen in Yerseke zich best hebben vermaakt.

DioR

Registered User
@KoenL

Moet je niet eens langs carglass? Eerste foto te zien heb jij volgens mij ruitschade. En je hoeft niks te betalen. Het kost alleen je eigen risico... (die reclame heeft zich heel irritant in mijn hoofd geboord!)

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Klik op de link als je de originele ontbrandingstoestemming wilt zien.
Hierin staat aangegeven dat er bommen mogen worden gebruikt t/m 75 mm met een veiligheidsafstand van 120 meter.
Maar ja, op lokatie is een regel soms al snel verzonnen, aangepast of anders/verkeerd geinterpreteerd.:sad:

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Klik op de link als je de originele ontbrandingstoestemming wilt zien.
Hierin staat aangegeven dat er bommen mogen worden gebruikt t/m 75 mm met een veiligheidsafstand van 120 meter.
Maar ja, op lokatie is een regel soms al snel verzonnen, aangepast of anders/verkeerd geinterpreteerd.:sad:

Aan de ontheffing zal het niet liggen en aan de locatie ook niet, heb zelf 3 x daar een show gedaan.

Maar goed het is ook niet echt heel belangrijk, wel jammer want je doet je best op papier en dan blijkt het allemaal niet te kunnen....zonde maar niks aan te doen.

Bovenaan