Xtrem Blitzknall rakete

Guillermo

Registered User
ik heb ze zelf ook gehad, en ik vond ze echt waardeloos...de knal was goed...maar ook dat opstijgen, ik vind dat ze heel weinig kracht hebben om omhoog te komen...die van mij schoot eerst iets de lucht in (2 meter ongeveer) en bleef daarna hangen, ging gewoon niet omhoog, te weinig kracht...

ook meegemaakt dat ie +-2 meter de lucht inging, toen in de lucht kantelden en mijn richting op kwam...

laten staat deze pijlen...brrr :p

astronaut-pira

Registered User
pff wat een k*t pijlen waren dit zeg.
op 31december na 12uur 10 de lucht in geschoten, bij 1tje trok ik perongeluk heel zachtjes aan het lontje en heel de vulling viel er uit. en bij 5 andere floten ze alleen zonder knal. en als ze knalde was het niet eens zo super hard beetje supervlinder knal..

(sorry ik heb het over de immitaties "xtreem")

dragon85

Registered User
ik vondt het ook flut pijlen ze gingen slecht omhoog en de knal was ook bagger, dan vondt ik de devil nog redelijk knallen

Minimized

Registered User
ik vondt het ook flut pijlen ze gingen slecht omhoog en de knal was ook bagger, dan vondt ik de devil nog redelijk knallen

Zoals je vrolijke vriend hierboven als heeft ge-edit, je had geen 'Xtrem..', maar 'X-treem..' lawinepijlen.
Je had immitatie pijlen, echter gebruik je SEARCH-knop er was zat info over te vinden en je had dus ook zo uit kunnen vinden dat het geen 'X-trem..' was

djara

Registered User
kheb nog een vergelijking van lawinepijlen van tno die hier op fpm werd gepost iets meer dan 1 jaar geleden.
daarbij ging het om de treuno pijl, superblitz van zena, thunderking van alpeco, thunderflasch van alpeco, zink 901 en 902, de weco`s en nog wat imitatie pijlen.
daar stond deze pijl ook bij (x-tremeblitz) ook stond bij elke pijl de grammages en het soort kruit (allemaal dezelfde sas alhoewel ik twijfel aan de kwaliteit per pijl)
de x-tremblitz had verreweg het meeste kruitgehalte !!! rond de 35 gram.
dus mischien knalt de pijl harder dan de zink.....

P

poziloc

Guest
signa1.JPG

signa2.JPG

signa3.JPG

Sweet Laker

Registered User
Zou best kunnen dat het slechte pijlen zijn geweest, heb zelf op 1 januari de huls van een "X-treem" pijl gevonden.

Wat ik wel graag wil weten: weet iemand hoelang de stok was/is die aan deze pijl hoort, aangezien ik van die huls een dummie voor aan de muur wil gaan maken!

PeterVuurwerk

Registered User
Naar mijn weten is de lengte van de "Xtreem" stok net zo lang als die van een Xtreme. Na afschieten blijft er inderdaad een huls over, in tegenstelling tot de Xtreme, die de huls aan flarden knalt.

Sweet Laker

Registered User
een lawinepijl die een huls overlaat na de knal. Zou zeggen dat dit bijna geen lawinepijl meer te noemen is! Ik verwacht zelf iig van een lawinepijl dat alleen het stokkie na de knal nog over is. Ach ja, tijden veranderen :)

Bedankt voor je reactie, ga binnenkort maar eens op 'stokkenjacht'

Wizz

Registered User
een lawinepijl die een huls overlaat na de knal. Zou zeggen dat dit bijna geen lawinepijl meer te noemen is! Ik verwacht zelf iig van een lawinepijl dat alleen het stokkie na de knal nog over is. Ach ja, tijden veranderen :)

Bedankt voor je reactie, Kga binnenkort maar eens op 'stokkenjacht'

"X-treem" is dan ook een miezerig slecht pijltje.

PeterVuurwerk

Registered User
"X-treem" is dan ook een miezerig slecht pijltje.

De één koopt de "X-treem" voor de mooie brul met een toch hardere knal dan een andere brulpijl, de ander koopt de pijl voor de knal. Waardoor die dus teleurgesteld wordt. Tis maar net waar je van houdt. Maar de naam "lawinepijl" vind ik hem niet waardig. In mijn ogen is het meer een gepimpte thunder clap.

remio

Registered User
mja, zo kan je het zien. maar eigenlijk alle verkopers deden ze af als lawinepijlen en dat zijn ze gewoonweg niet..... en daar komt bij dat ze veel opstijgproblemen hadden wat ze ook erg gevaarlijk maakt.

ik zou ze dus laten liggen..........

Laatst bewerkt door een moderator:

sebastiaantje

Registered User
Ik lees hier best veel slechte ervaringen met de X-trem blitzknallrakete van members. Ik heb zeer goede ervaringen met deze pijlen. Ze gingen allemaal vlekkeloos de lucht in. En wat een klap zeg. Dat titaniumboeket vond ik trouwens erg groot. Dus TOP-PIJLEN die X-TREM BLITZKNALLRAKETE. Een van de betere lawinepijlen al zeg ik het zelf. :cool:

Gr Sebastiaantje

BMW-freaky

Registered User
Hier nog 2 foto's van deze pijlen, een vriend van me heeft ze ook. Iemand die aan de hand van de foto's iets kan zeggen over mogelijke productiefouten oid? Want ik lees van alles over hard visco/slap visco, maar aan deze pijlen zit nieteens visco maar een zwart lont. Weet er de naam niet van maar het lijkt op dat lont dat ook aan die Trueno Rockets zat. In ieder geval zijn het niet de namaak 'Xtreems'. Aan de bovenkant van de pijlen zit een witte dop.

xtrem2vy3.jpg

xtrem1ba0.jpg

Bovenaan