Xtrem Blitzknall rakete

Dream-Real

Registered User
Zolang je de pijlen maar droog op bergt dan is er niets aan het handje.
Ik heb zo'n vermoeden dat bij de pijl op het filmpje niet echt aan
de opberg plaats is gedacht.

Ik heb nog geen hinder ondervonden met het weg schieten van deze
pijlen. En ik schiet ze per twee af.

vuurwerkfreakz

Nieuwe Member
Dream-Real zei:

Die pijl op dat filmpje heeft op kamer gelegen waar het kamertemperatuur was en droog.

casdeman

Registered User
Ik had dit jaar (2004/2005) een partijtje van deze pijlen op de kop getikt. Vond de knal erg goed, maar bij twee pijlen ontbrandde de stijglading niet snel genoeg, de pijl bleef door een gebrek aan stuwkracht in de pijp staan en knalde daar. Wanneer je deze pijlen hebt raad ik aan erg ruim afstand te nemen, ook omdat de pijl nog wel eens cirkelend omhoog gaat en er kans is dat deze zodanig uit balans raakt dat 'ie jouw kant op komt vliegen.

3307

Registered User
Anthony_bomb. zei:
Uuh.. als jullie moesten kiezen tussen deze Xtreme blitz of de Zink 901.. welke zouden jullie dan pakken ? (prijs/kwaliteit enz)

Is moeilijk te beantwoorden omdat de prijzen onderling vaak nogal verschillen.

Bij mij is het zo dat ik de xtreme blitz voor 7,50euro krijg en ik voor de zink901 10,- euro moet neerleggen. In deze situatie zal ik persoonlijk kiezen voor de xtreme blitz. Knalt 'bijna' net zo goed en bij aanschaf van meerdere pijlen kunnen die 2,50euro die je per pijl bespaart flink oplopen.

Maargoed, aan dit antwoord heb je denk ik weinig aan.

remio

Registered User
Dream-Real zei:

dr was vorig jaar gewoon een slechte lading op de markt, heeft niks met opslag te maken.......... kijk gewoon uit met deze pijlen, zoals je altijd met lawinepijlen zou moeten doen!

gegroet

remio

Registered User
of ze worden gemaakt ja of nee. ik zou het niet weten..... de imitatie wel gewoon nog neem ik aan aangezien ik ze elk jaar nog zie. maargoed als je ze kan krijgen is het toch goed? en anders is er wel weer een ander alternatief voor.

gegroet

jok3rt

Registered User
Ivanhoe zei:
Dat is een hele goeie vraag. Volgens mij is dat een broodje aap verhaal, afkomstig van AVP (van mensen die nog in de luiers zaten toen de Xtrem Blitz van weco verkocht werd). Het is denk ik wel 5 jaar geleden dat ik de Xtem blitz voor het laatst heb gehad, maar deze zien er exact hetzelfde uit als op de foto. Ik kan me goed herinneren dat deze ook in een doos kwamen per 10 stuks net als op de foto, met de van weco destijds bekende gebruiksaanwijzing in geel kader. De Superblitz kwamen in dozen van 8 stuks en ook die ben ik vorig jaar nog tegengekomen, dus waarom zou dit bij de Xtrem Blitz niet kunnen.
Ja maar zijn handelaar heeft de stokken er aan gemaakt, de koppen en stokken komen namelijk los, net als bij zink. Maar of het nou imitaties zijn? Misschien kun jij mij vertellen of er 5 jaar geleden op de pijl een weco merkje stond ofzo? Wat ik hoorde is dat hij later opnieuw op de mark is gekomen en dat er qwa knal niet veel was veranderd. Bovendien zijn ze zeer netjes afgewerkt, niet van die troep zoals imi superblitz. Dus mocht het een imitatie betreffen dan maakt dit dus eigenlijk weinig uit.
Er waren ook pijlen met productiefouten en deze kun je herkennen aan de lont die een stuk naar binnen gaat voordat de stijglading begint, bij de goeie begint dit meteen en is de lont ook zachter.

joepiedepoepie

Registered User
Het blijft me onduidelijk of er nu wel of niet een imitatie in rondloop is. Had weco wel een s een Xtreme in het assortiment? De xtreme's die nu in omloop zijn zitten in ieder geval geen weco logo's op of wel?

Vorig jaar of 2 jaar geleden, heeft er eens een produktwaarschuwing hier op FPM gestaan, dat ging toen ook over WECO lawine's, staat dat nog iemand bij? Ben zeer benieuwd naar die produkt/serie nummers weet 100% dat het hier heeft gestaan.

Kobajo

FPM Filmer
Een beetje off-topic

Maar is de imitatie superblitz te vergelijken met de xtreme of zijn de imitatie superblitz echt waardeloos

Bovenaan