Xtrem Blitzknall rakete

djara

Registered User
en btw
wat is de gemiddelde prijs voor 1 pijl ?

kheb deze nog nooit gehad ! maar ik weet dàt deze pijl het meeste kruit bevat van alle bekende lawinepijlen. als ik me niet vergis rond de 35 gram.
ik denk dat de gemiddelde prijs tussen de E 8,- en E 12,50 ligt.

spacecraft

Registered User
hoi een vriend van mij belde net dat ie ze voor 10 euro kan krijgen alleen moet per doos afnemen dus 100 is denk ik wel de moeite waard toch of niet graag jullie mening.

(bigg)

SReFLEctioN

Registered User
hoi een vriend van mij belde net dat ie ze voor 10 euro kan krijgen alleen moet per doos afnemen dus 100 is denk ik wel de moeite waard toch of niet graag jullie mening.

(bigg)

Dat is en blijft een vraag die je aan jezelf moet stellen. Vind jij het waard 100 euro voor 10 pijlen uit te geven? Het ligt ook een beetje aan je handelaar, de een is bevoorrecht en die betaald er 4 euro voor (dit was bij mij 2 jaar geleden het geval) en de ander heeft een beetje pech. Die laatste betaald er 10 euro voor, dus het blijft aan jezelf.

heino

Registered User
ik heb deze pijl al jaren heb er zelf ook problemen mee gehad hij blijft eerst staan vliegt weg en valt naar beneden vorig jaar was dit niet meer het probleem de prijs is nogal verschillend variend van 7,50 tot 10 euro per stuk maar meest voorkomend is tien

jasper15

Registered User

(bigg)

nou ik weet niet maar ik kon deze pijlen vorig jaar voor 4E p.s krijgen:p. ik zou het iig niet doen;)

Lodyx

Registered User
Vraag aan de mensen die ze voor minder dan 5 euro kochten: kocht je dan in 1x een compleet karton?

Ik heb ze zelf voor 7 euro per pijl, heerlijke pijlen zijn het, met een leuk titanium effect erin. Ik vind ze zelf net iets leuker dan de Zink pijlen, want de knal is hetzelfde en je krijgt er een leuk "boeketje" bij. Daar komt nog eens bij dat ik er goedkoper aan kan komen dan aan Zink pijlen, maargoed, Duitse grens is hier dus dat heeft ook wel zo z'n redenen ;)

Bij Nederlandse handelaren zie ik eigenlijk vrijwel alleen Zink pijlen, voor 8 tot 10 euro p/s

Oh trouwens, over Weco (Xtrem / Super) Blitz pijlen hoeven we dus alleen maar in de verleden tijd te praten? Waar moet ik dan aan denken, 3 jaar of echt 5 6 7 jaar?

Nog een laatste vraag: wat is het verschil nu tussen Superblitz pijlen en de Xtrem blitzknall rakette dan?

Laatst bewerkt:

Ivanhoe

Registered User
Ik vind ze zelf net iets leuker dan de Zink pijlen, want de knal is hetzelfde en je krijgt er een leuk "boeketje" bij.

Zink 902 heeft ook een titaniumboeket en gaat ook nog eens met een zilverstaart omhoog.

De opstijgprolemen waar sommigen hier bevreesd voor zijn betreffen niet de Xtremblitz maar de originele Signal A van Weco. Was ook geen gerucht, maar een daadwerkelijke produktiefout er is destijds een hele serie uit de handel gehaald in met name Oostenrijk een Zwitserland.

Weco heeft naar mijn weten tot 2002 "echte" lawinepijlen (dus even los van de Euroblitz)geproduceerd, dat waren de Signal A's. De productie van de SuperBlitz en de Xtremblitz was toen al gestopt.

Voor de liefhebbers hierbij een foto van de originele Xtremblitz. Zoek de verschillen zou ik zeggen:

blitzknallrakete.jpg

Laatst bewerkt:

remio

Registered User
opstijgproblemen waren er 2 jaar geleden ook met een lading xtrems. 100% zeker want ik heb er een aantal van meegemaakt. vuurwerkfreakz heeft er een filmpje van als ik het goed heb(yes) maat van me had 8 dozen ervan gekocht, weggegooid geld dus...... er zijn ook fotos van de motor in omloop waar je de duidelijke verschillen kon zien, de slechte hadden geen kruitprop na het lont en het lont was slap visco.

gr

Lodyx

Registered User
Ivanhoe, Zink902 heeft als 'voordeel' idd dat er een staart (vind het niets bijzonders, veels te kort durend, ze hadden beter in de hele stijglading staart kunnen verwerken maarja zo zal het wel goedkoper zijn ofzo) aan zit, en die heeft ook een titanium effect inderdaad. Dan blijft de Xtrem Blitzknall Rakette eigenlijk alleen qua prijs nog net een step ahead, maar dat heeft verder niets met de pijl te maken maar met waar je koopt.

Dan is mijn mening bij deze gewijzigd; Zink902 en Xtrem Bl... doen niet aan elkaar onder (Zink901 wel).

//Remio: Waren dat dan niet gewoon pijlen uit een oudere hoe heet het.. collectie.. lading.. (kan ff niet op het woord komen, ouders productie zeg maar)? Misschien dat je dealer dacht dat die er zo mooi vanaf was van die grondknallers? Najah nu ik erover nadenk.. is niet zo waarschijnlijk maarja je weet maar nooit :) Toevallig paar product#'s gecheckt?

Zal trouwens wel ff schrikken geweest zijn! Op dat filmpje, want zo te zien was er niet zo heeeel veel afstand genomen (hoeft normaal natuurlijk ook niet)

Laatst bewerkt:

Gerhard

Registered User
Hier duidelijk te zien waar de verschillen zitten tussen deze twee pijlen.
Degene met de harde viscolont was naar mijn weten de afgekeurde partij.
Zoals Remio al aangaf, bleven de pijlen staan of stegen slechts enkele meters hoog de lucht in, en kwamen dan al tot onploffing (exact zoals het filmpje)
Ik weet overigens niet of deze versie van de extrem's nog in de omloop zijn.
Maar wees in ieder geval gewaarschuwd.
Groeten Gerhard

astronaut-pira

Registered User
hoi, ik heb een doos "x-treem" blitz knall rakete gekocht.
nu hoorde ik op avp dat dit zwaar waardelozen zijn, de neppe versie dus.ze waren voor 100 per 10 en zaten in een doos met plastic er omheen. wat kan ik van de knal etc. verwachten? want als het niks is gaan ze natuurljk weer terug.ga me 100euro niet verspillen

bvd

Wizz

Registered User
hoi, ik heb een doos "x-treem" blitz knall rakete gekocht.
nu hoorde ik op avp dat dit zwaar waardelozen zijn, de neppe versie dus.ze waren voor 100 per 10 en zaten in een doos met plastic er omheen. wat kan ik van de knal etc. verwachten? want als het niks is gaan ze natuurljk weer terug.ga me 100euro niet verspillen

bvd

Tja je kan verwachten dat ze op avp gelijk hebben.. Schijnt met fluit op te stijgen waarna een matige knal volgt.

Niet te vergelijken met de Xtrem-blitz met een enkele E.

remio

Registered User
heb er verschillende gezien, sommige stijgen niet op, of buigen af en kanllen 100m verderop in een tuin!

ook vreemd, de pijl zelf knalt niet uit elkaar maar er schiet een knallertje uit die knalt.... lijkt wel een omhooggeschoten schock.....erg slechte pijlen met dubbel E dus.

http://www.vuurwerkfreakz.nl/Remio/SV_A0020.mp4
http://www.vuurwerkfreakz.nl/Remio/SV_A0021.mp4

2e filmpje hoort ABSOLUUT niet , maar laat wel goed zien dat deze pijlen niets voorstellen.....

gr

Laatst bewerkt:

astronaut-pira

Registered User
heb er verschillende gezien, sommige stijgen niet op, of buigen af en kanllen 100m verderop in een tuin!

ook vreemd, de pijl zelf knalt niet uit elkaar maar er schiet een knallertje uit die knalt.... lijkt wel een omhooggeschoten schock.....erg slechte pijlen met dubbel E dus.

http://www.vuurwerkfreakz.nl/Remio/SV_A0020.mp4
http://www.vuurwerkfreakz.nl/Remio/SV_A0021.mp4

2e filmpje hoort ABSOLUUT niet , maar laat wel goed zien dat deze pijlen niets voorstellen.....

gr

dat laatste komt me bekend voor, maar dan met een superblitz zo neppe. daar schoot ook iets uit, maar bedankt voor de filmpjes (Y)
deze pijlen zijn duidelijk geen 100euro waard

Laatst bewerkt:

Dr Para

Registered User
misschien suffe vraag
maar eerder werdt al genoemd
pijl loshalen en opnieuw plakken

de stok halverwege...

moet ik hierbij denken aan dat de pijl zelf los is en rond de helft pas de stok komt ( net zoals die oude pijlen met korte stok en witte lont )

Bovenaan