Wie zit er al het langst op FPM???

DioR

Registered User
Sinds chineserol zit ik al op fpm. Ergens kwam er de periode dat er geregistreerd moest worden om dingen op de site te zien. Dat heb ik een hele tijd uitgesteld. Uiteindelijk toch geregistreerd, maar alleen als kijker de site bezocht. Tegenwoordig merk ik dat als ik iets zinloos te vertellen heb, ik toch een post op de site gooi...

PyroPlop32

Registered User
chineserol.x1 leipe shit ouwe !!!

wat hebben we zien veranderen ?
De FPM site is volwassen geworden, minder gekkigheid, meer verantwoordelijkheid, meer proffesionaleit.

Laatst bewerkt:

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Ik heb eerst een jaar of twee jaar als niet geregistreerde lezer op AVP en FPM rondgekeken.
Dat zal rond 2001 geweest zijn misschien al 2000, maar dat weet ik niet meer.

Rond 2002 heb ik mij aangemeld, gelijk als the cigarman.
Wou eerst smoky als nicknaam gebruiken, maar dat is dus the cigarman geworden.

Ja en daarna is het mij nooit meer goed gekomen. ;-)

3307

Registered User
Volgens heb ik ook rond 2001/2002 kennis gemaakt met deze site. Maar het enige wat ik mij nog echt kan herinneren waren foto's van zelf aan elkaar geknoopte chainthunders om een lege wc rol.

Snokkie

Registered User
Ik zou eens moeten kijken of ik nog ergens ICQ logs heb maar ik zat in ieder geval voor de Y2K Millenium wisseling op ICQ foto's en filmpjes uit te wisselen met Toon. Ik denk dat ik behoorlijk snel na El Jeffes en onze krakende vriend op de sites te vinden was.

Wat is er veranderd....heel veel en net als met alle veranderingen zijn er zowel postieve als mindere veranderingen geweest. Maar 1 ding is zeker, mijn leven had anders geweest zonder Toontje en de passie voor het vuurwerk die wij allemaal delen!

Z@P

Registered User
Vanaf het begin al van ver voor de "pauze", niet heel actief toen en nu ook niet zo maar kan geen dag zonder hier alles door te nemen op het forum. Die goodbye movies vond ik echt indrukwekkend met time to say goodbye van andrea boccelli.

Mis eigenlijk helemaal niets op het forum, het is zo enorm uitgebreid al met de mooiste films :)

blackpowder

Registered User
tja al een hele tijd was al voor de pauze actief en ben daarna weer lekker verder gegaan zoals jullie kunnen zien ben ik geen die hard poster maar meer een lezer.. want je hoeft natuurlijk niet over al op te reageren ;)

mvg blackpowder

bluebear

Registered User
ik gok dat ik er 08/09 bij kwam.2008 dus.
heb eerst 2 jaar op avp rondgedwaald, de tijd dat avp nog echt gezzelig was.

gijs

Registered User
Ook ik las al vaak mee voor de pauze, zal het "goodby"-filmpje ook niet snel vergeten! Wanneer ik precies ben begonnen met meelezen kan ik me niet herinneren, maar het verhaal met de chinese rollen op de pagina komt me bekend voor.

Om mee te kunnen lezen op de nieuwe site moest je je registreren, dat heb ik dan ook gedaan en dat was volgens mijn profiel op 23 september 2004. Dat was nog in de tijd dat je volgens mij geen hoofletters had op de computer, anders had ik mijn naam wel met een hoofdletter G geschreven. Sinds die tijd kijk ik zeer regelmatig op de site, met name na de grote vuurwerkfestivals en natuurlijk in de aanloop naar oud & nieuw. Ook de verhalen, ervaringen en filmpjes na oud & nieuw blijven natuurlijk super.

Na ruim 8 jaar alleen meegelezen te hebben, vond ik dat ik er wel klaar voor was om me ook eens wat actiever op het forum te gaan begeven.

Het is al eerder gezegd, maar alle lof voor de FPM-crew! Zoals ik hierboven zeg, lees ik al een behoorlijke tijd mee en ik kan me goed voorstellen dat er bijzonder veel tijd in hun grote hobby gaat zitten. Zonder deze mensen zou deze site er niet zijn en hadden wij niet dit enorm mooie platform gehad om ons te vermaken met onze gezamelijke hobby.

Ik zit dus zeker niet het langste op FPM, maar wilde het bovenstaande toch even kwijt!

joszie

Zilveren Member
Ik zit verre van het langste op dit forum, maar draai toch alweer een tijdje mee.
de zomer van 2005 was zeer nat en ik verveelde me. had ontzettend zin in de jaarwisseling en begon internet eens af te struinen naar vuurwerk. zodoende kwam ik op enkele sites terecht waaronder fpm. de site sprak me direct al aan. Toendertijd alle info en filmpjes van het illegale vuurwerk gelezen en gekeken. Daarna ook meer het consumentenvuurwerk. Die zomervakantie alleen maar op het forum gezeten en info op lopen slurpen.
van alle sites sprak FPM me het meeste aan en daardoor ben ik blijven hangen. eerst alleen vooral meelezen. langzamerhand meer zelf info neergeplempt.

ondertussen is het zo'n grote site geworden. Iedere dag van het jaar kan ik genieten van mijn hobby met alle facetten die er bij horen. ik ken nauwelijks mensen in het echt, omdat ik weinig shows zelf bezoek. Wel herinner ik Tony eens gezien te hebben in 2008 bi jde demo van witte tenten verhuur. Fred was daar ook en bood me een cola aan. hem heb ik daarna nog gezien in groningen bij de bijeenkomst van stichting staakt het vuren :)
het is heerlijk om alle info met elkaar te kunnen delen en ik heb dan ook groot respect voor de crew die dit mogelijk maken.

looneytunie

Registered User
Mama lag in het ziekenhuis, het UMC. Thuis hadden we volgens mij nog geen internet en we waren veel in het ziekenhuis.
Via een spelletje waar je tegen elkaar kon spelen door vuurwerkvragen te beantwoorden kwam ik op een site genaamd chineserol.x1 uit. Filmpjes???? Op de computer :surprised::lub: Daar zat ik dan ook regelmatig.

Ik dacht dat dit rond 1996 ofzo was, maar dat weet ik geen eens meer zeker. Haha.

myrmidon

Registered User
lang, zeker een jaar of 10, ik was als mannetje van 14-15 al helemaal verzot op vuurwerk, maar met de ontdekking van deze site ging er een wereld voor me open, 100 shots blokken? wtf! haha.

toen de website dicht ging baalde ik ook stevig, iedere week maar weer kijken of hij weer open was, tot die dag dat hij daadwerkelijk weer open ging, ik zal gangmember 250 (ongeveer, correct me if im wrong) van de inmiddels ruim 30.000 leden zijn, en daar ben ik trots op. Ga zo door FPM Crew!

Wizz

Registered User
Kom hier al sinds chineserol.x1, als fanatiek proline fan toentertijd :D
Toen zag je cracklinghonda ook nog vaak online, is die uberhaupt nog bezig met vuurwerk?

USRRobiwan

Registered User
In ieder geval van vóór de 'drooglegging'. Daarna moest er opnieuw aangemeld worden met nieuwe login gegevens.

De verandering die mij het meest opvalt de afgelopen 10 jaar is wel de hoeveelheid en kwaliteit van het consumenten vuurwerk in Nederland. Als je vooral kijkt naar de collecties van de jaren 70/80/90 en anno 2013 mag je heel erg blij zijn nu.

Driessen010

Registered User
In ieder geval van vóór de 'drooglegging'. Daarna moest er opnieuw aangemeld worden met nieuwe login gegevens.

De verandering die mij het meest opvalt de afgelopen 10 jaar is wel de hoeveelheid en kwaliteit van het consumenten vuurwerk in Nederland. Als je vooral kijkt naar de collecties van de jaren 70/80/90 en anno 2013 mag je heel erg blij zijn nu.

Jij begint gewoon oud te worden hahaha.

golden eye

Registered User
Vanaf de mileniumwisseling dus ook de chineserol.x1 tijd!
Was toen helemaal gek van de chineserollen en ander 'vet' vuurwerk!
Domper was de 'time too say goodby' periode, ik snapte het niet, waarom zo abrupt.

Had toen nog een andere nickname Baracuda volgens mij, daarna weer eens een keer onder mijn huidige nickname deel gaan nemen aan het forum,(in de tussenligende tijd was ik gewoon gast)
Al ben ik een redelijk stille willy, ik put verrekus veel info van van de site!
Ga zo door FPM!

Maarre, inderdaad CRACKLINGHONDA kwam je regelmatig tegen. Heeft hij een andere nickname, is hij uberhaupt nog met vuurwerk bezig op een forum, of heeft hij het vuurwerk voor gezien gehouden!?

Bovenaan