Wie gaat er nog naar duitsland dit jaar?

gisteren naar emmerich gereden meteen naar rewe supermarkt,20 alligators 10 dragons alles was op voorraad. in de kroeg was ook nog genoeg bier voorradig dus weer een geslaagde dag. goede jaarwisseling allemaal!!!!

white thunder

Registered User
net uit geldern gekomen weer helemaal geen poltie te zien bij a73 nijmegen overgang alles rondom goch uitverkocht behalve daar in geldern was genoeg en leuk spul nog kennen kopen :) wens iedereen eenwaanzig knallend uit einde en dat de mist maar weg trekken zal :) en maak dr een spektakel van mensen heb nu aardig wat staan!!!!!

djmr33

Registered User
heb dit jaar bij de kaufland in nordhorn wat mooi vuurwerk gehaald en had besteld bij pyroland .de na het lezen hier het forum en voor consumenten vuurwerk was dat erg mooi.

nu wl ik me volgend jaar wagen om van wat leuke batterijen wat te koppelen enz maar waar staat hoe zoiets moet?

woon namelijk in een erg rustige buurt en lijkt me wel leuk iets van een show neer te zetten. Jorge blokken zouden ook mooi zijn maar denk niet dat ik daar zo aan kan komen...

Zomaar

Registered User
Waarom gaat iedereen altijd net over de grens zijn vuurwerk halen? Rij gewoon een stuk verder en je kan lekker rustig je vuurwerk kopen... geen teleurstellingen, geen chaos want alles is nog ruim op voorraad. En het belangrijkste... je kan gewoon uitslapen :) Zelf was ik in de buurt van Oberhausen. Was daar om 2 uur en alles kunnen kopen wat ik wilde.

davinstyle

Registered User
dit jaar voor het eerst ook naar duitsland, buiten Lidll en aldi nog geen idee wat ik ga bezoeken iemand tips? omgeving zuid-limburg? :)

Red Eagle

Registered User
Het winterbanden probleem wordt al uitvoerig besproken in een andere tread.

Heb het laatst nog eens nagevraagd op het werk en het zit zo:
Stel je krijgt een aanrijding in Duitsland en er kan worden aangetoond dat je met winterbandenhet ongeluk had kunnen voorkomen ( middels een kortere remweg ) dan zou je verzekering weleens moeilijk kunnen doen.
Europees gezien is het nog steeds niet verplicht!
Daar komt bij dat je wel eerst een ongeluk moet krijgen voordat er vragen gesteld worden.
En hoe groot is die kans?

Kortom je kunt prima zonder winterbanden de grens over.
Beter is nartuurlijk met winterbanden om zo risico te voorkomen.

white thunder

Registered User
Yesss nog 5 weekjes en 2 dagen en eindelijk richting duitsland:lub:Dat is ook egt de enigste dag van het jaar dat ik met zoo:happy:gevoel me boodschappen gaat doen in de supermarkt en daar dan ook een aardig stukje voor te rijden:hehe!:En heb ook nog nooit zoveel kerels met plezier in een supermarkt gezien het winkelwagentje vooruit zien duwen:tounge:Nog ff geduld zien te bewaren want het kriebelende gevoel begint een behoorlijke jeukende:surprised: aandoening te worden:hehe!:Morgen me winterbanden dr onder laten zetten en dan word het egt elk uur aftellen,heb dr egt zinin!!!!

white thunder

Registered User
Beste davinstyle,wat dat betreft heb je mogelijkheden zat om je vuurwerk te kopen zowat egt elke supermarkt discount of bouwmarkt heb jewel een vuurwerk verkoop hoek of afdeling,waar je zal slagen:smiling:En dan nog de vuurwerk winkels zelf en ook sommige speelgoed zaken of grote meubelzaken:happy:kan je naar hartelust je vuurwerk aanschaffen:hehe!:En ja ik zelf rijd nu dan voor de 2de keer dr heen en rijd iets verder duitsland in en ga naar galdern en daar heb je dr zowieso 4 in een straal van een kilometer bij elkaar:lub:Dus wat dat betreft is je slagingskans gewoon 100%:hehe!:

Laatst bewerkt:

DioR

Registered User
Wat een irritante post om te lezen zo zonder leestekens :huh: Ik neem aan dat je die namelijk ook op je toetsenbord hebt zitten :hehe!: Die zitten er namelijk om zinnen te verduidelijken waardoor het meer begrijpelijker en makkelijker te lezen is Wil je de volgende keer de leestekens ook gebruiken Bij voorbaat dank :smiling:

Pancake77

Registered User
Wat een irritante post om te lezen zo zonder leestekens :huh: Ik neem aan dat je die namelijk ook op je toetsenbord hebt zitten :hehe!: Die zitten er namelijk om zinnen te verduidelijken waardoor het meer begrijpelijker en makkelijker te lezen is Wil je de volgende keer de leestekens ook gebruiken Bij voorbaat dank :smiling:

Zeg chef spelling je vergeet hier en daar een "." :hehe!:

Maar je hebt helemaal gelijk, aan dit soort teksten ga ik niet eens beginnen.

sprinkhaan

Registered User
lekker belangrijk,gaat het hier om het plezier wat iemand heeft hier op het forum ?? Of zijn we hier op schrijf cursus? White thunder geeft mij al het gevoel van voorpret in plaats van te gaan zuurpruimen over zijn schrijfstijl.......

Back on topic, ik zit nog te dubben of ik richting kleve rij (gelijk ff boodschappen doen bij de trinkgut). Anders ga ik gewoon in den lande mijn spulletjes halen.

remio

Registered User
Het winterbanden probleem wordt al uitvoerig besproken in een andere tread.

Heb het laatst nog eens nagevraagd op het werk en het zit zo:
Stel je krijgt een aanrijding in Duitsland en er kan worden aangetoond dat je met winterbandenhet ongeluk had kunnen voorkomen ( middels een kortere remweg ) dan zou je verzekering weleens moeilijk kunnen doen.
Europees gezien is het nog steeds niet verplicht!
Daar komt bij dat je wel eerst een ongeluk moet krijgen voordat er vragen gesteld worden.
En hoe groot is die kans?

Kortom je kunt prima zonder winterbanden de grens over.
Beter is nartuurlijk met winterbanden om zo risico te voorkomen.

Hoe is het dan mogelijk dat de politie bij de grens al controles houd sinds vorig jaar en je gewoon fijn een boete krijgt als je in duitsland rijd zonder winterbanden als het glad weer is?

Red Eagle

Registered User
Hoe is het dan mogelijk dat de politie bij de grens al controles houd sinds vorig jaar en je gewoon fijn een boete krijgt als je in duitsland rijd zonder winterbanden als het glad weer is?

Geen idee misschien omdat het toch glad weer was?
Zoek het anders zelf even op.
Blijf nog steeds bij mijn eerder genoemde standpunt maar als iemand meer weet hoor ik het graag.
Winterbanden zijn dus naar mijn idee nog niet verplicht maar kunnnen je wel voor problemen zorgen bij GLAD weer en bij het veroorzaken van een ongeluk.

Red Eagle

Registered User
omdat de uitleg die Red Eagle gekregen heeft niet klopt

http://www.anwb.nl/rechtshulp,/op-v...neeuwkettingen/Winterbanden-in-Duitsland.html

even een linkje

AUB beter mijn post lezen!

Het is in Duitsland verplicht de auto-uitrusting aan te passen aan de weersomstandigheden. Dat betekent dat u winterbanden voert als u rijdt in winterse omstandigheden. Van winterse omstandigheden is volgens de wet in elk geval sprake bij ijzel, gladheid door sneeuw, sneeuwmodder en gladheid door ijs- of rijpvorming.
Duitsland kent geen vaste periode waarin het gebruik van winterbanden verplicht is. aldus de anwb

Zoals ik al zei ze kunnen je wel voor problemen zorgen bij GLAD weer.
Als het hier hartje winter is en er ligt GEEN SNEEUW of de wegen zijn NIET GLADkun je hier prima rijden zonder winterbanden!!

Zie http://www.warum-winterreifen.de/winterreifenpflicht/rechtslage-winterreifenpflicht/index.php

Gaan we dan nu weer ontopic?

Laatst bewerkt:
Bovenaan