Wie gaat er nog naar duitsland dit jaar?

electic

Registered User
hey electic,
ben vandaag in kleve en rees geweest en er word meerdere malen per dag aangevuld dus heeft wel zin.
ze mogen maar een beperte voorraad hebben en de vrachtwachen rijd rondjes meerdere filialen af om het steeds bij te vullen zodat ze niet teveel in opslag hebben vanwege de regels(rijdend groot magazijn dus)is mij door personeel vandaag verteld.
dus je kunt net geluk hebben of net pech en dan moet je mis tot uiterlijk een uur wachten.
gewoon op google kijken voor dichtsbije aldi lidl kaufland real of vele andere winkels bij jou.

suc6!!!

We gaan morgenvroeg een poging wagen in de buurt van Uelsen (we komen uit Zwolle) Hopelijk kunnen we wagen vol laden :D

MorningGlory

Registered User
Net terug van de Lidl.
Was lekker rustig, geen Nederlander te bekennen (behalve ik dan)

Ik zag al gelijk dat de Weco CBP cake "Titanium" niet meer in de bak lag, meteen een medewerker erbij gehaald, die uiteraard 2 minuten later met een winkelkarretje vol van dit prachtig "blokje" aan kwam zetten.

Verder mijn winkelkarretje lekker helemaal volgeladen met cake's en nog 2 pijlenpakketten met Bombenfüllung, waarvan ik "Arena of rockets" toch wel een zeer fraai (en lekker handzaam mee te nemen: er zitten zelfs handgrepen aan de flap en het pakket draag je horizontaal, ja die Duiters kunnen wel met verpakkingen omgaan, zie ook de kartonnen flapjes onder aan de cake's) exemplaar vind. Kost 19,95, voor een vergelijkbaar pakket in NL betaal je 50 euro.

Vrijdag mijn NL'se bestelling ophalen (alles van Pro-Line) en dan aangevuld met mijn stookspul uit België voorzie ik een heerlijk oud op nieuw!

Zometeen wat foto's in mijn album zetten van mijn materiaal uit Duitsland.

mike030

Registered User
@legendary 12

Blijft ieder jaar leuk bij de oosterburen. Busje :D :D :D daar kan aardig wat in. Ik schrok ook even toen ik het thuis aan het uitladen was. Achja dan heeft de hele buurt plezier aangezien het merendeel een sierpakketje heeft van 20,- met van die spuit fontijnen.

Happy New Year!

Red Eagle

Registered User
@ Red Eagle

Heb jij die Apollo van Keller al eens eerder gehad? Want ik liep een winkeltje in (weet niet welke) maar die had de laatste apollo en hij was best zwaar dus nam ik hem. Maar hoe is die eigenlijk want ik kan geen filmpjes vinden:(

Moet je eerlijk zeggen dat ik deze ook puur op het gewicht heb meegenomen (zal wel een hoop klei zijn)
Heb hem meegenomen omdat ik toch wat wou kopen vandaag en de kriebels niet stil wilden zitten.
Geen ervaring met deze cake

@ Morning glory Verwacht niet al teveel van je pijlenpakket.
in Duitsland gaan de pijlen maar tot 20 gram en koop je vaak meer lucht/mooie verpakking dan vuurpijl.
Ben erg benieuwd misschien heb je geluk dat er een paar leuke pijlen tussen zitten.

@ Electic Veel succes met shoppen maar ben bang dat je genoegen moet nemen met de restjes.

Algemene vraag:Thuis bij het uitpakken van de cakes (zoek altijd graag nu al het lontje ipv S"nachts in het donker) Zie het als
je huiswerk doen.Heb enkele cakes van Comet (zie foto) en het lontje is daar echt ver te zoeken.
Hele verpakking moet eraf + label en dan achter een flapje zit het lontje.
Door het ontbreken van het label (later wel weer erom gedaan en gaatje geknipt voor de lont) he b je dus een zwarte cake waaarop je niet ziet wat je aansteekt. Heel irritant en erg veel moeite moeten doen om de lont te vinden.
Je krijgt er dan wel een reserve lont bij maar die hoop je eigenlijk nooit te gebruiken.

Iemand anders ook veel problemen met deze cakes van Comet??

MorningGlory

Registered User
@Red Eagle, ik ken die Duitse pijlenpaketten en als je die pakt waar "bombenfüllung" op staat dan heb je vrij aardige pijlen.
Er zijn ook paketten met pijlen zónder "bombenfüllung", die zijn inderdaad het geld niet waard.
Maar die mét zijn vergelijkbaar met een NL'se pijl, maar in ieder geval een stuk goedkoper.
Ik weet zeker dat een vergelijkbaar pakket in NL het dubbele kost.

Maar.... die pijlen uit Duitsland zijn in principe maar voor "erbij".
Ik heb ook zeer fraaie pijlen met 75gr, maar daarvoor moest ik een andere grensovergang passeren...
Aangezien ik in Z-Limburg woon is dat voor mij geen probleem ;)) ik eet van 3 walletjes.

Red Eagle

Registered User
Ben inderdaad bekend met de bombe fulling Rakete maar vind ze niet echt super.
Goekoper dan in Nederland zijn ze in ieder geval wel.
Vind ze inderdaad wel grappig voor dr bij om zo in de vooravond af te steken.

Hier nog een filmpje van het door jou gekochte pakket voor het geval je niet bekend ben met de uitwerking?

MorningGlory

Registered User
Ben inderdaad bekend met de bombe fulling Rakete maar vind ze niet echt super.
Goekoper dan in Nederland zijn ze in ieder geval wel.
Vind ze inderdaad wel grappig voor dr bij om zo in de vooravond af te steken.

Hier nog een filmpje van het door jou gekochte pakket voor het geval je niet bekend ben met de uitwerking?

Jep, ik heb ook Google.... ;))

douwe74

Registered User
Vanochtend ook vanuit Zwolle richting Duitsland gegaan, via Hardenberg de grens over. Op de TomTom maar Neuenhaus ingevuld, dat is net een dorpje verder dan Uelsen waar de meeste mensen heen gingen (dacht ik). Was er net iets voor 8 uur bij de Lidl maar ze waren om 7 uur al open gegaan dus alle Bazooka potten waren helaas al weg. Heb wel een aantal Aligators en Dragon Fire's mee kunnen nemen.

De Aldi zat er om de hoek maar helaas bleek dit een filiaal van Aldi Nord te zijn dus voor mij geen Reno's of Phoenixen. Toch eens opzoeken waar de nord/sud grens loopt ten opzichte van Zwolle.

Op de terugweg (ook weer via de overgang bij Hardenberg) stond er wel een busje van de politie/marechaussee bij de grens overgang maar die bleven mooi staan ;-)

civcrew

Registered User
hallo luitjus,
net voor de 2e keer terug uit duitsland(gister ook geweest,zie mn report)want we wilden nog wat extra en de benzine was toch gratis haha.
stonden om 8 uur bij de aldi in rees en waren de 1e!! integenstelling tot gister.
het was denk de overgebleven voorraad van gister en er was nog maar de helft!
dus wij nog paar potten en pijlen gepakt en ff naar lidl nog wat gepakt want daar was ook nog maar de helft en toen weer veilig thuis gekomen via overgang arnhem!
het vuurwerk word meerdere keren per dag door een vrachtauto gebracht dus om te gaan heeft nog steeds zin, alleen je moet het goede moment treffen,maar het is denk rustiger kwa verkoop als gister.

suc6 luitjes!!

Laatst bewerkt:

dricy

Registered User
Zojuist nog naar Goch gereden. Bij de Lidl hadden ze nog aardig wat, en bij de Kaufland nog meer dan genoeg! Ze vulden daar nog gewoon bij. O en geen controle gezien ( was btw ook erg mistig :p ) dus het is de moeite zeker nog waard.

marcel1972

Registered User
twas druk in Bunde vanmorgen, in Leer waren er maar weinig Nederlanders. Helaas waren de leuke dingen bij 1 van de Lidl's in Leer al op maar bij de andere Lidl was alles nog te krijgen.

sligtpet

Registered User
Net nog een keertje naar bunde geweest
Geen Alligators ,Dragon fire, en Bazookas meer

En de autos gleden de A7 af zo glad was het....

The Happy Paint

Registered User
Vanochtend vroeg naar Bocholt gereden en ik was daar om 08.15 uur. Aldi, Lidl en Real binnen 100m ! Was de enige Nederlander en alles was ruimschoots aanwezig. Daarna nog gestopt bij een Nettomarkt en een of andere tapijtzaak die Weco verkocht met 20% korting !! Had vantevoren een hele lijst gemaakt met allerlei plaatsen voor het geval het in Bocholt schaars zou zijn. Was dus niet nodig.....

mytec

Registered User
vanochtend naar weener gereden, (tussen bunde en leer) omdat ik verwachte dat het in bunde of leer heel druk was. kom in weener aan geen nederlandse auto te bekennen. Eerst maar eens een winkelwagen bij de aldi vol gooien, alles was er nog en er stonden ook nog dozen die nog uitgepakt moesten worden. Toen maar door na de Lidl hier het zelfde gewoon volgooien die handel en afrekenen, er lagen bij de lidl nog 3 bazooka's niet heel veel, maar misschien was er nog wel meer in dozen.

uiteindelijk ongeveer het volgende meegenomen

Bazooka,Dragon Fire, kopernikus, alligators, van gogh's,metropolis, pijlen etc. in ieder geval een kofferbak vol.

Mijn tip is dus ook om naar onbekendere plaatsen te gaan ipv allemaal naar leer of bunde ( voor iedereen die bij groningen de grens overgaat). geen politie gezien trouwens, zelfs niet op de parkeerplaats bij de grens

Bovenaan