Wetsvoorstel afgekeurd!

Status
Niet open voor verdere reacties.

The Cigarman

Moderator
Medewerker
If it sounds too good to be true. It must be true!

Jullie schatten het tempo waarmee ambtenaren werken echt veel te hoog in! Gewoon om 18:00 uur beginnen dus.

En helemaal op een dag als vandaag (Maandag).
Dat is een hele zware dag voor de amtenaren.
Ze moeten namelijk drie blaadjes van de scheurkalender afscheuren....

ifeelfine

Registered User
blijft lastig hoe politiek werkt verschil tussen wetgever/handhaver/controlerende instantie het loopt nogal eens door elkaar en langs elkaar maar ik ga maar gewoon slapen met dezelfde zekerheid als die ik een uurtje geleden had. Oudjaar is vanaf 1800 uur (in mijn kindertijd zelfs vanaf 22.00 uur) en das prima zo.

tristen

Registered User
Het is niet op het journaal geweest, en het is ook niet groot in het nieuws geweest.
Ik denk dat het gewoon gehandhaafd blijft dus pas vanaf 18.00 uur.

Wel grappig om te weten is dat het facebooknieuwtje door enkele plaatselijke dagbladen is overgenomen:

http://www.gelrenieuws.nl/2014/12/vuurwerk-afsteken-toch-vanaf-10-00-uur.html

Een e-mail verstuurd als reactie kreeg ik dit:
Goedendag Tristen,

We hebben het inderdaad van Wetten Overheid, maar zagen het ook bij de politie langskomen; https://www.facebook.com/politiemaasdriel?fref=ts

Mocht er nog vragen zijn, hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Roland Heitink
Hoofdredacteur Gelrenieuws.nl

Meteen van de gelegenheid gebruikt gemaakt om te vragen of er iets mogelijk is met betrekking tot een positief stukje over vuurwerk. Omdat bijna altijd de negatieve kant getoond wordt, maar er ook veel plezier wordt beleefd door vuurwerk.

Laatst bewerkt:

RedBaron

Registered User
Het is niet op het journaal geweest, en het is ook niet groot in het nieuws geweest.
Ik denk dat het gewoon gehandhaafd blijft dus pas vanaf 18.00 uur.

Wel grappig om te weten is dat het facebooknieuwtje door enkele plaatselijke dagbladen is overgenomen:

http://www.gelrenieuws.nl/2014/12/vuurwerk-afsteken-toch-vanaf-10-00-uur.html

Het komt helaas vaker voor dat diverse dagbladen, media tot aan TV stations aan toe klakkeloos zaken van elkaar overnemen zonder de betrouwbaarheid of waarheid hier van te checken.

maxman

Registered User
Ik ben heel erg benieuwd hoe dit gaat aflopen.. Ik vrees het "ergste" maar iets in mij heeft toch nog een beetje hoop. Morgen weten we meer als het goed is..

blackpowder

Registered User
A: ik geloof er niets van en
B: het is nog geen 31 dec.
Dus ga ik pas van 10 uur en of 18 uur uit als het die datum is en ik het zeker weet.
Tevens zijn de wetsvoorstellen goedgekeurd en al ondertekend door ZKH wim-lex.

Daarom ga ik er vanuit dat de officiele bekendmaking spoedig zal volgen. Mocht er een procedurefout geweest zijn en het 10.00 uur blijven horen wij het waarschijnlijk ook spoedig.

Dus ik zou zeggen wacht rustig af we hebben nog 30 dagen.

Mvg

tristen

Registered User
Ik heb het RTL Nieuws gemaild, en het is toch wel opeens een dieptepunt van de dag:

Dank voor uw mail. U bent niet de eerste die hierover mailt

We hebben het even uitgezocht en het zit als volgt: het kabinet heeft besloten tot een kortere “afsteektijd”: Dat is omgezet in een regeling. Daarop volgt altijd een zgn nahangprocedure, waarin de leden van Eerste en Tweede Kamer nog vragen en wensen kenbaar kunnen maken. Die periode loopt tot 3 december. Dan wordt het een Koninklijk Besluit dat zal worden gepubliceerd in de loop van de maand (het moet immers voor 31 december kenbaar zijn).

Het is dus een bureaucratische hobbel die nog genomen moet worden; de bedoeling is dat de tijd zal worden veranderd: van 22.00 tot 02.00 uur.

Met vriendelijke groet,
RTL Nederland
Ineke Deurwaarder
RTL Nieuws

Mocht iemand een beetje juridisch aangelegd zijn of hier op in kunnen gaan en me willen helpen met een reactie hierop zodat alles nog wat duidelijker is zou ik van diegene graag een PM willen. Zodat ik dit dan kan doormailen!

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
van 22:00 tot 2:00??? das nog maar 4 uurtjes!!!. typo??

Dit is geen typo. Dit was namelijk eerst de bedorling.
Achter de schermen is er toen door onder andere de BPN keihard gewerkt om dit naar 18uur te krijgen wat uiteindelijk ook gelukt.

AWG

Registered User
Dit is geen typo. Dit was namelijk eerst de bedorling.
Achter de schermen is er toen door onder andere de BPN keihard gewerkt om dit naar 18uur te krijgen wat uiteindelijk ook gelukt.

zo shit hee:huh: oog van de naald gekropen of wat....
al vermoed ik toch dat ik in dat geval niet zo burgerlijk gehoorzaam zou zijn..
idioten vind ik het.

gizmo75

Registered User
Er is nog niets officieel veranderd, maar er is zeker ook niets afgekeurd zoals de topic-starter in de titel heeft staan. Als de geruchten kloppen dan zou er alleen sprake zijn van uitstel. De wetsaanpassing is aangenomen en officieel door de Koning bekrachtigd. Om dat terug te draaien en het Af te keuren zoals de topic-titel beschrijft is eenzelfde maandenlange procedure nodig.

Maar kom op mensen, op basis van een Facebook-bericht en vage communicatie van lokale ambtenaren die vaak niet eens weten wat CAT.1 is ervan uitgaan dat deze berichtgeving klopt? Lijkt me allemaal wat voorbarig. Laten we wachten op formele berichtgeving vanuit het Haagse. En laten we eerlijk zijn: als dit gerucht wel klopt dan is dit ook een overwinning voor de BPN en dan zullen zij echt wel vooraan staan om dit te vieren. Dus een bericht van hun zal dan ook echt wel rap komen!!

fcttea

Registered User
Het volgende jaar zullen ze wel voor Sinterklaas en (zwarte)piet een een wetsvoorstel indienen dat ze alleen nog maar op 5 december tussen 18.00 en 20.00 uur zich op de openbare weg en op de daken mogen vertonen.

Hoe klein kan Nederland zijn.

ifeelfine

Registered User
kom op mensen dit is hoe de overheid werkt een andere reden waarom het nog niet veranderd is, is omdat het eerst naar Europa moest (en dat heeft 3 maanden geduurd) kijk dat de WMO er in 3 maanden doorheen gejast is ok maar 9 maanden is behoorlijk normaal in Den Haag hoor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan