Hoppa Here we go
Ik vermoed dat er al een andere thread is voor mijn vraag maar ik kan hem niet vinden, en nu een dubbele te maken is waarschijnlijk ook geen goed plan. :huh:
Vandaar dat ik mijn vaag hier stel .
Ik ben sinds een paar dagen opzoek naar een nieuwe / 2de hands video camera om vuurwerk mee te filmen.
tot nu to weet ik alleen dat 3ccd voor dit onderwerk vrij belangrijk is.
Ik ben dan ook een paar camera's teen gekomen die in mijn bereik liggen.
hier de modellen waar ik intresse in heb ik zou graag van de kenners hier willen weten welk jullie zouden kiezen
en eventueel waarom.
JVC GZ MS 215 BE
PANASONIC SDR S 50
SAMSUNG SMX F 70
Panasonic HC-V10
Sony HDR-CX200E
JVC GZ EX 210
Ik weet niet of deze allen 3ccd hebben.
Als iemand andere modellen weet die beter zijn voor een (beginnende) filmer hoor ik dat ook graag.
Ik kan gaan tot ongeveer €250,-
Bedankt.
Jongens ik zit al een tijd met een vervelend probleem en heb al veel soorten hulp gehad maar niemand kon het oplossen.
Ik film met een sony fx1000, beelden neem ik op in 1080i. Vervolgens capture ik de beelden met Sony Vegas 9 maar dan moet ik renderen en ik krijg maar niet de juiste instellingen voor mijn template te pakken.
Als ik bijvoorbeeld in PAL render neemt de film flink in kwaliteit af, als ik de film in hd 60i render blijft de kwaliteit goed alleen stoort de film(lagg) en de hoeveelheid geheugen neemt gigantisch toe(van 3gb naar 136gb!)
Wat doe ik fout, ik begin zo'n beetje ten einde raad te raken..
Filmt de Sony fx1000 ook in AVCHD formaat? Als je de film in 'AVCHD 1920x1080-60i' rendert, zou de film 16 MB/s moeten zijn. Dan is 136 GB gigantisch veel!!
De lagg zou verder kunnen liggen aan de snelheid van je PC of het feit dat de film gewoon gigantisch veel geheugen inneemt.
Verwar je misschien MB met GB, want 136 GB kan nooit goed zijn:tounge:
Nee hij filmt alleen op hdv 1080i, ik beloof je het is echt 136 GB en ik snap er ook geen ***** meer van.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval!
Nieuw speelgoed!
Canon EOS 650D met een Canon 10-22mm groothoeklens en een Rode Stereo Videomic.
Ik heb de camera nog niet getest met vuurwerk maar Youtube gebruiker Pyromil0 heeft een Canon EOS 550D met dezelfde lens en die heeft er deze film meegemaakt:
Netjes! Ik ben zelf ook in het bezit van een Canon eos 650D alleen flim ik nog met een 18-55 kit lens... dus ben erg benieuwd naar jou ervaringen met de 10-22 lens als je wat gefilmd hebt. Tevens is het interessant om de vorderingen van MagicLantern voor de 650D in de gaten te houden want die voegt een aantal leuke features toe aan de camera zoals audio levels en de camera zal na 29:59 of 4gb een nieuwe film beginnen. Info over de ML voor de 650D is hier te vinden http://www.magiclantern.fm/forum/index.php?topic=3697.1300