Welkom Vuurwerk Filmers !!!

MrXtremeFireworks

Registered User
Ff nog een vraagje over video's renderen. Mijn camera maakt video's in AVCHD formaat. Om de kwaliteit te behouden, moet je dan de video in Sony Vegas Pro 12.0 renderen in hetzelfde formaat? Of is er een ander formaat voor nóg betere kwaliteit van de video's?

Als ik in AVCHD formaat ga renderen, moet ik dan 1920x1080-50i of 60i pakken?

Ray.Ray

Registered User
mijn nieuwe Camera is vandaag gearriveerd :lub:
ik weet dat ik dezelfde heb als andere hier op het forum vandaar mijn vraag hoe kan ik mijn

Canon HF100 het beste instellen om vuurwerk te filmen.
Alvast bedankt.

heb hem nu op P-AE 30PF staan na en tip die ik heb gehad is dit inderdaad een van de betere instellingen ?

Laatst bewerkt:

Nakkie Marc

Registered User
Hey allemaal,

Ik heb deze zomer een filmcamera gekregen en het lijkt me leuk om onze uitspattingen van morgen te gaan filmen. Ik heb wel vaker
geprobeerd vuurwerk te filmen, maar vaak is dat geen succes. Vaag beeld, etc.

Hebben jullie wat quick wins voor me zodat het beeldmateriaal wat beter gaat worden?

Ik heb een JVC Everio GZ-HD620BE.

Thanks!

Marc

Laatst bewerkt:

G-Maxx

Registered User
Ik vermoed dat er al een andere thread is voor mijn vraag maar ik kan hem niet vinden, en nu een dubbele te maken is waarschijnlijk ook geen goed plan. :huh:

Vandaar dat ik mijn vaag hier stel .

Ik ben sinds een paar dagen opzoek naar een nieuwe / 2de hands video camera om vuurwerk mee te filmen.

tot nu to weet ik alleen dat 3ccd voor dit onderwerk vrij belangrijk is.
Ik ben dan ook een paar camera's teen gekomen die in mijn bereik liggen.
hier de modellen waar ik intresse in heb ik zou graag van de kenners hier willen weten welk jullie zouden kiezen
en eventueel waarom.

JVC GZ MS 215 BE
PANASONIC SDR S 50
SAMSUNG SMX F 70
Panasonic HC-V10
Sony HDR-CX200E
JVC GZ EX 210

Ik weet niet of deze allen 3ccd hebben.
Als iemand andere modellen weet die beter zijn voor een (beginnende) filmer hoor ik dat ook graag.
Ik kan gaan tot ongeveer €250,-

Bedankt.

Ook ik ben geinteresseerd in de Sony HDR-CX200E aangezien ook mijn budget beperkt is. Ik lees in ieder geval dat deze een Carl Zeiss lens heeft en handmatige focus heeft. Momenteel film ik met de Panasonic DMC-TZ10 fotocamera, het resultaat is niet slecht maar het blijft natuurlijk een fotocamera. Ik hoor dus graag jullie feedback.

Ik film elk jaar voor een vriend, misschien dat ik gewoon een camera huur. De FX1 die Tony gebruikt kost dan 75 euro voor 2 dagen.

smilli

FPM Filmer
Jongens ik zit al een tijd met een vervelend probleem en heb al veel soorten hulp gehad maar niemand kon het oplossen.
Ik film met een sony fx1000, beelden neem ik op in 1080i. Vervolgens capture ik de beelden met Sony Vegas 9 maar dan moet ik renderen en ik krijg maar niet de juiste instellingen voor mijn template te pakken.
Als ik bijvoorbeeld in PAL render neemt de film flink in kwaliteit af, als ik de film in hd 60i render blijft de kwaliteit goed alleen stoort de film(lagg) en de hoeveelheid geheugen neemt gigantisch toe(van 3gb naar 136gb!)
Wat doe ik fout, ik begin zo'n beetje ten einde raad te raken..

MrXtremeFireworks

Registered User
Jongens ik zit al een tijd met een vervelend probleem en heb al veel soorten hulp gehad maar niemand kon het oplossen.
Ik film met een sony fx1000, beelden neem ik op in 1080i. Vervolgens capture ik de beelden met Sony Vegas 9 maar dan moet ik renderen en ik krijg maar niet de juiste instellingen voor mijn template te pakken.
Als ik bijvoorbeeld in PAL render neemt de film flink in kwaliteit af, als ik de film in hd 60i render blijft de kwaliteit goed alleen stoort de film(lagg) en de hoeveelheid geheugen neemt gigantisch toe(van 3gb naar 136gb!)
Wat doe ik fout, ik begin zo'n beetje ten einde raad te raken..

Filmt de Sony fx1000 ook in AVCHD formaat? Als je de film in 'AVCHD 1920x1080-60i' rendert, zou de film 16 MB/s moeten zijn. Dan is 136 GB gigantisch veel!!
De lagg zou verder kunnen liggen aan de snelheid van je PC of het feit dat de film gewoon gigantisch veel geheugen inneemt.

Verwar je misschien MB met GB, want 136 GB kan nooit goed zijn:tounge:

Laatst bewerkt:

smilli

FPM Filmer
Filmt de Sony fx1000 ook in AVCHD formaat? Als je de film in 'AVCHD 1920x1080-60i' rendert, zou de film 16 MB/s moeten zijn. Dan is 136 GB gigantisch veel!!
De lagg zou verder kunnen liggen aan de snelheid van je PC of het feit dat de film gewoon gigantisch veel geheugen inneemt.

Verwar je misschien MB met GB, want 136 GB kan nooit goed zijn:tounge:

Nee hij filmt alleen op hdv 1080i, ik beloof je het is echt 136 GB en ik snap er ook geen ***** meer van.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval!

mickeyzegtboem

Registered User
Check even Vimeo, daar staan de instellingen voor diverse montage programma's (o.a. vegas) welke optimaal zijn voor vimeo.
Met die instellingen kom ik in ieder geval niet boven enkele honderden MB's per show

smilli

FPM Filmer
Ik ben er inmiddels uit! Bedankt voor de hulp jongens!
Op aanraden van een maat wat met de "save as type" en custom template lopen kl*ten die eerst niet goed bleken te werken in het progamma. Aantal gig is nu na renderen gelijk aan de echte film.

edje30

Registered User
Ik heb sinds kort een nieuwe fotocamera de Nikon Coolpix S3300 er komt nog een nieuw statief bij, ik moet alleen nog even kijken welke het beste is hiervoor.
mcs_product_png

Roeland FPM

FPM Filmer
Nieuw speelgoed!

Canon EOS 650D met een Canon 10-22mm groothoeklens en een Rode Stereo Videomic.

Cam.jpg

Ik heb de camera nog niet getest met vuurwerk maar Youtube gebruiker Pyromil0 heeft een Canon EOS 550D met dezelfde lens en die heeft er deze film meegemaakt:

recemonster

Registered User
Nieuw speelgoed!

Canon EOS 650D met een Canon 10-22mm groothoeklens en een Rode Stereo Videomic.

Ik heb de camera nog niet getest met vuurwerk maar Youtube gebruiker Pyromil0 heeft een Canon EOS 550D met dezelfde lens en die heeft er deze film meegemaakt:

Netjes! Ik ben zelf ook in het bezit van een Canon eos 650D alleen flim ik nog met een 18-55 kit lens... dus ben erg benieuwd naar jou ervaringen met de 10-22 lens als je wat gefilmd hebt. Tevens is het interessant om de vorderingen van MagicLantern voor de 650D in de gaten te houden want die voegt een aantal leuke features toe aan de camera zoals audio levels en de camera zal na 29:59 of 4gb een nieuwe film beginnen. Info over de ML voor de 650D is hier te vinden http://www.magiclantern.fm/forum/index.php?topic=3697.1300

Roeland FPM

FPM Filmer
Netjes! Ik ben zelf ook in het bezit van een Canon eos 650D alleen flim ik nog met een 18-55 kit lens... dus ben erg benieuwd naar jou ervaringen met de 10-22 lens als je wat gefilmd hebt. Tevens is het interessant om de vorderingen van MagicLantern voor de 650D in de gaten te houden want die voegt een aantal leuke features toe aan de camera zoals audio levels en de camera zal na 29:59 of 4gb een nieuwe film beginnen. Info over de ML voor de 650D is hier te vinden http://www.magiclantern.fm/forum/index.php?topic=3697.1300

Thanks! De maker van het filmpje wat ik plaatste had Magic Lantern ook geïnstalleerd op zijn 550D. Ga ik ook zeker doen als het voor de 650D beschikbaar is.

Voegt zeker een aantal leuke functies toe aan de camera, thanks voor de tip!

recemonster

Registered User
Van zondag 26 mei t/m zondag 2 juni 2013 is het Taxfree Paradise bij Saturn! Deze actie is geldig op bijna het gehele assortiment*.
http://www.saturn.nl/mcs/shop/taxfree-paradise.html (website nu nog offline)

Helaas zijn er wel een hoop artikelen van de website verdwenen afgelopen week en een paar artikelen zijn in prijs verhoogd...

Een lijst met de verwachtingen van de prijzen voor Canon is hier te vinden http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/40295624#40295624 (Canon 600D voor € 339,42?!)

PyroGuy

Registered User
Zelf ook eindelijk een dergelijke camera aangeschaft, de 700D. Ik heb gekozen voor de relatief nieuwe 18-135 STM kitlens.
Vrijdag gearriveerd met de post, dus helaas nog geen tijd gehad om er mee te spelen.

mpiwowski

Registered User
More videos from FX1000E:

I'm looking for good lens with 1.8F-2.8F brightness for photos (for canon camera). Do you have any propositions?

Bovenaan