Welkom Vuurwerk Filmers !!!

Steef-Kaboom

Registered User
Heb zelf ook de Sony HDR-CX 115. Echt een super camera! Full HD beeld 25x optische en 300x digitale zoom (ofwel, je kan alles héél dichtbij halen) Er zit ook een vuurwerkstand op dus dat gaat ook super. Heb hem trouwens voor 200/225,- gekocht (weet niet zeker meer) Hij is wel moeilijk te vinden want ze worden niet meer gemaakt. De nieuwe versie is volgens mij de Sony HDR-CX 200.

Naar aanraden van wie zou je die gekocht hebben (A). Ik film daar ook mee.

mickeyzegtboem

Registered User
Nee, timelapse is niets anders als een verzameling foto's op een vaste interval, die snel achter elkaar worden afgespeeld. Je neemt dus geen video op.

edje30

Registered User
Niet slecht golddigger maar wel iets aan de dure kant kijk maar eens naar post 232 daar staat een hama star onder goede kwaliteit en maar ongeveer 4 tientjes bij de mediamarkt.

golddigger

Registered User
Klopt heb ik ook naar gekeken, maar op zoom.nl zeggen ze dat je niet in dat prijsgebied moet zoeken (ze zeggen daar zelfs rond de € 200). Dus vandaar dat ik wat hoger ben gaan zoeken, om zo als het goed is ook meer kwaliteit te hebben. Deze moet ook wat gebruikersvriendelijker en degelijker zijn (zegt men).

mickeyzegtboem

Registered User
Kan ik me alleen maar bij aansluiten.
Zelf heb ik ook een velbon statief om te filmen, en een hama voor de fotocam, maar de velbon voelt veel degelijker en heeft een veel betere kop erop zitten.

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Vraagje.
Ik probeer een filmpje uploaden via Vimeo.
Maar na 74% kapt ie er steeds mee.
Bestand formaat is WMV.
Mp4 is geen optie, want na het renderen is het MP4 bestand 1.2 gb en ik kan max 500 MB uploaden.
Bestandsgrootte van het WMV bestand is 264 MB
Na 74% stopt Vimeo met uploaden, 4 keer geprobeerd, 4 x stopt er mee op 74%/

Wat doe ik niet goed?

Bedankt alvast!

edje30

Registered User
Dit is een vraag voor de demo filmers,
Ik ga dit jaar voor het eerst 2 demo's filmen maar hoe doen jullie dat met de producten die worden geschoten zetten jullie elke keer de camera op standby of filmen jullie in 1 keer door.
Ik vraag dit omdat ik maar 1 opslagkaartje heb en daar maar 45 min op 1080p kan filmen.

Iemand een antwoord?

F16

FPM Fotograaf & Filmer
Ik zet de camera nooit op pauze tenzij er tussen de producten erg veel geluld wordt. Ik film zelf nog met bandjes max 60min opnemen.

Tony

Administrator
Medewerker
Ik ga dit jaar voor het eerst 2 demo's filmen maar hoe doen jullie dat met de producten die worden geschoten zetten jullie elke keer de camera op standby of filmen jullie in 1 keer door.
Ik vraag dit omdat ik maar 1 opslagkaartje heb en daar maar 45 min op 1080p kan filmen.

Iemand een antwoord?

Ik laat ze ook altijd doorlopen. Doe je dit niet dan ben je vaak te laat als ze de cakes weg knallen.

mickeyzegtboem

Registered User
Ik film niet meer op tape, waardoor je de cam sneller op pauze en record krijgt.
Heb zelf gemerkt dat het gemakkelijk te doen is bij mijn cam om hem na elk product direct op pauze en weer aan te zetten.
Hierdoor heb ik bij het monteren in ieder geval een stuk minder snijwerk.

Tony

Administrator
Medewerker
Ik film niet meer op tape, waardoor je de cam sneller op pauze en record krijgt.
Heb zelf gemerkt dat het gemakkelijk te doen is bij mijn cam om hem na elk product direct op pauze en weer aan te zetten.

Als je het goed doet dan hoef je niet veel te snijden. In de meeste programma's kan je de hele film op de tijdlijn leggen en dan gewoon elke keer een stukje verder slepen etc.

edje30

Registered User
bij mij op de camera zit ook een snelstart functie zitten dus ik zal het op de eerste demo eens proberen zoals jij het doet want ik heb niet zo'n geweldig goed programma om te editen.
allemaal bedankt voor jullie tips

smilli

FPM Filmer

Iemand een antwoord?

Verschild bij mij per demo, als er snel achter mekaar word geschoten zonder gelul laat ik de film doorlopen.
Als dit wel het geval is gewoon steeds bij de laatste woorden aandrukken.

smilli

FPM Filmer
Een paar vragen voor de filmers onder ons die tape gebruiken!
Gebruiken jullie de tapes 1 keer en daarna weer de volgende of overtapen?
Schoonmaak tape, heb je er wat aan of is het een must?

Ray.Ray

Registered User
Ik vermoed dat er al een andere thread is voor mijn vraag maar ik kan hem niet vinden, en nu een dubbele te maken is waarschijnlijk ook geen goed plan. :huh:

Vandaar dat ik mijn vaag hier stel .

Ik ben sinds een paar dagen opzoek naar een nieuwe / 2de hands video camera om vuurwerk mee te filmen.

tot nu to weet ik alleen dat 3ccd voor dit onderwerk vrij belangrijk is.
Ik ben dan ook een paar camera's teen gekomen die in mijn bereik liggen.
hier de modellen waar ik intresse in heb ik zou graag van de kenners hier willen weten welk jullie zouden kiezen
en eventueel waarom.

JVC GZ MS 215 BE
PANASONIC SDR S 50
SAMSUNG SMX F 70
Panasonic HC-V10
Sony HDR-CX200E
JVC GZ EX 210

Ik weet niet of deze allen 3ccd hebben.
Als iemand andere modellen weet die beter zijn voor een (beginnende) filmer hoor ik dat ook graag.
Ik kan gaan tot ongeveer €250,-

Bedankt.

Bovenaan