Welke Importeur heeft volgens jou het beste vuurwerk 2009

Welke Importeur heeft volgens jou het beste vuurwerk 2009?

• Total voters
    274
Status
Niet open voor verdere reacties.

jetztgehtslos

Registered
Ik denk dat heel veel bepaald wordt door spreiding van de merken.
Broekhoff, Lesli, Diamond hebben door de jaren heen de meeste afzetpunten gehad, daar lijken nu anderen bij te komen. Vandaar dat Wolff er redelijk goed vanaf komt. Vooral door de grote keuze en relatieve betaalbaarheid van producten.

Broekhoff heeft destijds natuurlijk dingen uitgebracht die vooral de jongeren geweldig vinden, zoals de Thunderkings, Screamer Kings en bepaalde knal en fluitpijlen. Daar zullen ze vast hoog mee scoren. Zeker als ik de topics over de singel shots lees, dan merk ik daar uit op dat velen nog steeds de Thunderking als beste singel shot zien. Dat zal wel komen doordat ze bv nooit de Binkie hebben gehad. Dat hangt dan tevens weer samen met de beperkte spreiding van Marijn.

shinji

Moderator
Medewerker
Helemaal gelijk Jeff, merk bij m'n zoon ook dat hij dat pyro power gedoe helemaal geweldig vind. Broekhoff zet daar toch echt een marketingconcept neer.

Tony

Administrator
Medewerker
Even voor de duidelijkheid. Ik vind Wolff een soort van allemansvriendje, leuke cakes voor veelal een mooie prijs, maar over het algemeen 'net niet'. Dat wil overigens niet zeggen dat ik Broekhoff de beste vind, integendeel.

Mr.Shinji, bent u zo een old grumpy man uit de united states van America die over alles wat wilt zeggen behalve waar die op stemt? Where is your VOTE! I Feel Change COMING! YES, WE CAN!

shinji

Moderator
Medewerker
Mr.Shinji, bent u zo een old grumpy man uit de united states van America die over alles wat wilt zeggen behalve waar die op stemt? Where is your VOTE! I Feel Change COMING! YES, WE CAN!

voor ik ga stemmen wil ik Bonfire, Sky, Cafferata en Weco in het echie zien. Als ik nu zou stemmen zou Bonfire op 1 staan, op 2 Lesli en op 3 Cafferata

Tony

Administrator
Medewerker
Een verrassende keuze om Cafferata op 3 te zetten. Persoonlijk vind ik wat ik gezien heb niet super op de Showtime blokjes na. Maar een importeur is voor mij meer dan 1 goede lijn. De rest vond ik heel erg veel op pro line lijken en met een behoorlijke prijs.

Bonfire heb ik zelf maar 3 blokjes van gezien op de demo van Rijswijk vorig jaar. Ik vond ze minder goed dan we op video hadden gezien en Lesli is een top importeur. Helemaal mee eens!

shinji

Moderator
Medewerker
Lesli is een importeur die aan innovatie doet. Hij kwam als eerste met de hummers (tornado), de aparte fluiter (matrix), jellyfish (thunderbolt), de sensationsline met ongelooflijk mooi cakes als Angel Eyes en X-box en kijk bv naar de Camuro King, nog altijd het beste wat op consumentenspul te krijgen is. En ook de Pyroshopper zet weer een trend in zeer spectaculaire cakes voor een betaalbare prijs.
Toegegeven, het is een importeur die geld verdienen zeer hoog in het vaandel heeft staan, maar voor mij zeker de trendsetter op vuurwerkgebied

Laatst bewerkt:

bridge

Bronzen Member
Lesli is een importeur die aan innovatie doet. Hij kwam als eerste met de hummers (tornado), de aparte fluiter (matrix), jellyfish (thunderbolt), de sensationsline met ongelooflijk mooi cakes als Angel Eyes en X-box en kijk bv naar de Camuro King, nog altijd het beste wat op consumentenspul te krijgen is. En ook de Pyroshopper zet weer een trend in zeer spectaculaire cakes voor een betaalbare prijs.
Toegegeven, het is een importeur die geld verdienen zeer hoog in het vaandel heeft staan, maar voor mij zeker de trendsetter op vuurwerkgebied

In ieder geval ten aanzien van de hummers heb je geen gelijk. Al jaren voordat de tornado er was had je de pot die heette ''finale'' van de westernstyle collection. was toen altijd een vaste prik voor mij.

Red Eagle

Registered User
Heb gekozen voor Wolff en Zena!
Mede omdat ze kwalitatief goed vuurwerk verkopen voor een leuk (betaalbaar voor mij) budget!
Had er eigenlijk Lesli en Marijn aan toe willen voegen omdat ik vind dat die ook een groot complimentje verdienen.
Lesli doet het eigenlijk al jaren goed met nieuwe producten.
Zoals ook dit jaar met de Pyroshopper collectie.
Marijn ken ik niet goed (helaas nog niet al teveel dealers in Nederland) en vond de namen ook niet pakkend.Toch moet ik na het bekijken van een aantal films van Marijn toegeven dat er best leuke originele dingen tussen zitten en dat er goed naar de kwaliteit gekeken wordt.Ben daarom erg benieuwd hoe de zware jongens het doen in mijn straat.

Zena timmert dit jaar ook goed aan de weg mede door de nieuwe verkoopunten (zijn nog niet bekend) maar ga er vanuit dat een dealer in de buurt niet te missen is.Bovendien had ik via het spel Zenacity nog een waardebon liggen van 10 euro voor een Zena vesteging naar keuze (mits voor 40 euro online besteld).Veel van hun producten zien er gewoon goed uit.

Wolff hoeft denk ik geen verdere uitleg.
elk jaar goede prijs voor elk budget wat wils!

brian the freak

Registered User
Pronk is toch ook een verassende nieuwkomer op de markt met uitstekende mixed blokjes, ook de variatie in schiet tempo vind ik bij hun producten heel goed. Verder blijft wolf voor mij toch ook de nummer 1. Mercurius doet het ook goed met de goedkopere cakes tot 200gram alleen hun bekendheid is niet ju van het.

Laatst bewerkt:

Liasis

Registered User
Voor mij blijft Wollf zeer goed en nu met de uitbreidingen die Zena NL gedaan heeft komt deze er dit jaar bij....

michel0911

Registered User
volgens mij kun je pas je stem uitbrengen als je alle produkten gezien hebt....

In ieder geval moet je wachten tot het te koop is lijkt me...

EschR

Registered User
Hoe kunnen mensen in hemelsnaam op het gruwelijk dure en helemaal niet erg indrukwekkende Weco stemmen?

Mijn stem is naar Hardix gegaan. Kleine importeur waar ik vorige jaren niet veel mee had, maar dit jaar ben ik echt diep onder de indruk. Ze hebben de boel volledig omgegooid, waanzinnige nieuwe labels, geheel vernieuwde Fascinating lijn met zeer aantrekkelijke assortimenten erin en met name over prachtige cakes als de Zenith en de Investigate ben ik laaiend enthousiast door de geweldige prijskaartjes die eraan hangen.

Vorige jaren stemde ik op Wolff, maar die vind ik dit jaar flink tegenvallen met hun nieuwe producten. Blijft uiteraard wel een topper. Maar van Hardix ben ik veel meer onder de indruk.

Tony

Administrator
Medewerker
Zo mensen! De winkel demo's gaan nu echt van start. Ik ben erg benieuwd wat er na de demo's gestemd zal gaan worden door de overige members. Dus laat je stem horen aan vuurwerk liefhebbend Nederland!

fcttea

Registered User
Vuurwerkdiscount verkoopt zeer fraai vuurwerk dat ik niet al te duur vind.
Vorig jaar en dat jaar ervoor o.a. de High Tension gehad bijzonder mooi met goede finale. (zie hem nu niet op de lijst staan voor 2009) De verdere lijn is ook gewoon goed te noemen.
Ook de prijzen voor het overige vuurwerk zoals astronauten,grondbloemen,aansteeklonten is bijzonder betaalbaar mijn zoons van 12 en 14 kunnen voor 20,00 euro de hele dag staan knallen, terwijl ik toen ik voor 30 jaar geleden een slof astronauten haalde hier rond de 20,00 gulden voor moest betalen.

Tony

Administrator
Medewerker
Maar vuurwerk discount is geen importeur en daar gaat deze thread wel over. Welke importeur heeft het mooist vuurwerk. Dus als we weten wat jou favoriete winkel verkoopt dan weten we ook gelijk van welke importeur dit afkomt.

bloodveins

Registered User
Ik ga voor Brave en Wichers en Wolff. Vind de ninja pijlen en extreme salute van B&W geweldig. Van Wolff vind ik de Dynasty collectie erg goed!

bridge

Bronzen Member
Ook ik kies zonder enige twijfel voor Wolff. Wolff is al enige jaren de top en uit wat ik zo de afgelopen weken voorbij heb zien komen is het gat met de andere merken alleen maar groter geworden. Lesli heeft ook prachtige cakes, maar daarvan zijn de prijzen vaak veel te hoog. Broekhoff heeft kans terug te komen met de Pyrostar-line. Zena viel erg tegen in Milheeze. Zena is echter wel kampioen in het zich profileren in de markt en het opbouwen van een dealernetwerk. Ze profileren zich als een jongeren-merk. Ik denk ook dat dit merk vooral tieners aantrekt. Wat echte freaks dan weer aantrekt lijkt Bonfireworks te zijn, alleen bijna niet te krijgen.

Bonfireworks lijkt in de buurt te kunnen komen van Wolff.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan