Welke Importeur heeft volgens jou het beste vuurwerk 2009

Welke Importeur heeft volgens jou het beste vuurwerk 2009?

• Total voters
    274
Status
Niet open voor verdere reacties.

classicfj

Registered User
Ik zit te twijfelen tussen Lesli of Wolff. Lesli heeft een goed en breed assortiment, alleen vaak te prijzig/ te hoge prijsstijgingen.

Wolff verkoopt prachtspul voor een goede prijs, maar vorig jaar werkte veel niet, waarschijnlijk was het een beetje vochtig.

Tony

Administrator
Medewerker
Na gisteren kan ik concluderen dat Zena NL en Broekhoff met hun Pyrostar collectie toppertjes zijn. Ik heb echt bijna niks slechts gezien. Wolff is ook echt gewoon top. Alles wat ik had was nice. Met het oog op onze 500grams en 15 gram per tube regeling hebben we echt top vuurwerk in Nederland.

Poziloc

FPM Hangouderen
Ik heb ook mijn stem maar eens uitgebracht, mede omdat ik Bonfireworks eens live in de straat wilde meemaken.
Ik kan jullie vertellen dat er aankomend oud en nieuw heel veel Bonfire in mijn collectie komt!

looneytunie

Registered User
Zelfde hier Poziloc. Merkte echt kwaliteitsverschil tussen het bonfireworks en de meeste andere cakes. Daarvan volgend jaar sowieso meer!
Andere toppertjes waren Wolff en Black Label wat mijn pa had en waar we heel erg verrast door waren.

Zena viel mij een klein beetje tegen helaas.
Diamond Collection is altijd leuk maar je krijgt niet echt waar voor het geld en veel effecten zijn niet mooi uitgewerkt, rommelig en kortstondig.
Proline koopt mijn buurman elk jaar weer en elk jaar valt het weer vies tegen..
Crown Collection had de overbuurman. Dit zal ik nooit kopen. Ontzettend duur en effecten van lik me vestje. Nee dat komt er bij mij niet in.

Mercurius vuurwerk is een twijfelaar, de budget potjes vind ik altijd verrassend mooi EN hard, maar de duurdere cakes vind ik het geld bij lange na niet waard..

Marijn vind ik een verfrissend merk met een paar zeer goede cakes. Had zelf de zware jongens, binkies, groentje en boefje. Dit zijn naar mijn mening ook hun beste producten.

Bij een revote zal ik stemmen op wolff en bonfireworks.

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Had je nou echt níks van Bonfireworks, Tony?

Nope, ik had niks van Bonfireworks.
Bonfireworks is leuk vuurwerk voor het geld wat je betaald maar ik vond er een te groot verschil in de cakes zitten in vergelijking met de films uit China.
De films uit China lieten hele grote effecten zien. Als je daar dan bijvoorbeeld 30 euro voor betaald dan is het een heel ander verhaal dan nu.

Ik zeg niet dat het slecht is (zeker niet) maar het is ook niet zo speciaal als dat sommige mensen voor doen komen.
Hetzelfde had ik met XXL Fireworks 2 jaar geleden. Leuk vuurwerk voor een mooie prijs maar ook niks speciaals.

Ik moet wel zeggen dat ik bij Bonfireworks de kleuren in sommige cakes erg mooi vind. Het geel en paars blinken echt uit. Ik neem er aankomend jaar wel een paar in de collectie want ik heb ze niet allemaal gezien op de demo's en misschien heb ik de beste wel gemist. Ik had dit jaar de event cakes van Rubro om te testen en zo doe je elke jaar weer wat anders kiezen :)

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Misschien is het een idee om de poll pas open te gooien na 1 Januari.
Heb nu in de straat meerdere dingen meegemaakt, en nu zou ik toch anders kiezen...

bridge

Bronzen Member
de cakes van wolff en bonfireworks lijken verdomd veel op elkaar is mij opgevallen. zelfde omvang, zelfde styling, zelfde opbouw etc. ik vermoed dat het dezelfde fabriek is. kan iemand dit vermoeden delen? OOk de effecten hebben wel wat gemeen.

R

Ronny Vos

Guest
de cakes van wolff en bonfireworks lijken verdomd veel op elkaar is mij opgevallen. zelfde omvang, zelfde styling, zelfde opbouw etc. ik vermoed dat het dezelfde fabriek is. kan iemand dit vermoeden delen? OOk de effecten hebben wel wat gemeen.

De fabriek,daar zullen we nooit achter komen,het kan wel zo zijn dat ze dezelfde agent hebben in china,of dat beide verschillende agenten de order bij de zelfde fabriek neerleggen.

bridge

Bronzen Member
De fabriek,daar zullen we nooit achter komen,het kan wel zo zijn dat ze dezelfde agent hebben in china,of dat beide verschillende agenten de order bij de zelfde fabriek neerleggen.

Bij sommige labels zijn dat idd goed bewaarde geheimen. Alleen van Beko en Schuurmans weten we bijvoorbeeld wel dat het spul van Vulcan is. Lidu is natuurlijk ook duidelijk, maar wie weet welke andere labels ook van Lidu komen. Wolff en Bonfire iig niet. Das duidelijk anders. Vraag me af hoeveel fabrieken er wel niet zijn in China.

Tony

Administrator
Medewerker
Er zijn er duizenden bij elkaar. Waarvan er zo een duizend legaal zijn.
Ik zelf zie geen overeenkomst met Wolff en Bonfireworks. Daarbij hebben we het meestal over Lui Yang maar er zijn meerdere provincies waar je vuurwerk kan kopen en daar zitten een aantal importeurs ook. Sommige voor een hele collectie andere weer voor een paar top producten (een aantal provincies zijn duurder wat betreft vuurwerk).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan