Wel eens een ongeluk gehad?

bloodveins

Registered User
Re: Ongelukje

Potten waarvan de ''bombettes'' gelijk boven de pot knalden, vingertjes verbrand. Zal niets vreemds zijn denk ik. Gelukkig nog nooit iets ernstig meegemaakt.

flyineddy

Registered User

nooit echt ongelukken gehad met grote dingen.
wel 1x een grondbloem gehad, die heel even een klein vlammetje geeft en dan compleet uit elkaar knalt.
ik schrok toen wel van de knal, want die was hard.

maartenvincent

Registered User

nooit echt ongelukken gehad met grote dingen.
wel 1x een grondbloem gehad, die heel even een klein vlammetje geeft en dan compleet uit elkaar knalt.
ik schrok toen wel van de knal, want die was hard.

Dit heb ik ook al eens gehad, dat vond ik erg vreemd.
Verder inderdaad potten gehad die uit elkaar klappen of omvallen. Hier zijn echter geen gewonden o.i.d. mee gevallen.

Wolff_freak7

Registered User

ik heb vaak gehad dat kleinen potten of potjes uit paketten omvielen en dan over de straat schieten.
sinds vorig jaar zet ik alles vast tussen 2 bakstenen en dat werkt prima.
veder niks ernstigs meegemaakt.
ken wel iemand uit de buurt waar ook de grondbloem plots ontplofde toen hij 'm nog in zijn hand had.
en toen was het huilen...

nero

Registered User
Ik heb het vroeger (ik was 13) gehad met een romeinse kaars..
Was een eenvoudige 20 schots die we -heel naief- gewoon vasthielden.
All over Sudden..*BOOM* hele hand was zwart en ik had her en der behoorlijke blaren.
Gelukkig mocht ik mijn 10 vingertjes houden, het had erger kunnen aflopen....

Sinds die tijd, alles veilig... cakes zet (lees:tape/lijm) ik vast (meestal op pallets/latten)
En romeinse kaarsen, ik koop ze nog ieder jaar, deze gaan meestal in Z of V shape als doorlontprojectje met de rest mee..
Geeft leuke resultaten, combineer ze meestal met diverse kaarsen voor rapid fire airfilling :)

fruts87

Registered User
Hier nog nooit echte ongelukken gehad tot vorig jaar.
Vorig jaar stak iemand in de straat een fikse pijl af zonder goede lanceerbasis. Deze is bij een familielid in het gezicht terecht gekomen waardoor hij z'n linker oog volledig kwijt is geraakt.
En dan is het paniek...

Hopen dat het dit jaar beter gaat!

joszie

Zilveren Member
Alleen wat kleine dingetjes toen ik nog klein en naïef was. Gelukkig nooit iets ernstig.
Tegenwoordig let ik overal goed op. Geniet ook altijd eerst van wat de buurt allemaal heeft en pas daarna ga ik zelf aan de slag zodat ik alles onder controle heb.

edje30

Registered User
Ik heb vorig jaar iets in me oog gehad (geen veiligheidsbrilletje DOMDOMDOM) geen grote gevolgen gehad verder bij iemand uit de buurt ging t minder goed een vlinder met een te kort lontje klapte 1 meter van zijn oor af die is nu doof aan 1 oor maarja dat krijg je met illegaal vuurwerk he.

Mystifying Sage

Registered User
heel vroegah...wat ontploffende grondboemen...en als die knallen dan knallen ze echt heel erg hard...
En wel eens wat projectielen die meteen na verlaten van de pot/cake ontploften, maar dit zijn niet echt ongelukken, maar meer fabricage fouten..

Enige ongeluk ooit bij mij is dat er een redelijk grote pot/mortiercake is omgedonderd..en die zich zelf al schietend over de grond leeg schoot...Dat is geen pretje....al dat gezeik..was er behoorlijk van geschrokken, was namelijk niet een potje met 20mm tubes ;)..Maar gelukkig geen gewonden gevallen, behalve zeer geschrokken omstanders..

Ik zal je zeggen dat overkomt je echt maar 1 keer..

Verder nog nooit iets voorgevallen gelukkig ff afkloppen..

Gertjanberg

Registered User

ik heb vaak gehad dat kleinen potten of potjes uit paketten omvielen en dan over de straat schieten.
sinds vorig jaar zet ik alles vast tussen 2 bakstenen en dat werkt prima.
veder niks ernstigs meegemaakt.
ken wel iemand uit de buurt waar ook de grondbloem plots ontplofde toen hij 'm nog in zijn hand had.
en toen was het huilen...

haha, wie was dat toch? mijn broertje??

hutter

Registered User
twee keer iets in m'n hand ontploft, maar dat is al meer dan 35 jaar geleden
1e keer: stak toen een atoombom (knaller van vroeger) aan ,aan een smeulend stuk vuurwerk keek achterom omdat daar iets werd afgestoken, wist niet dat die van mij toen ook aan was.

gevolg was een harde knal heel mijn hand dood geslagen

2e keer: ja de meeste van jullie waren toen nog niet geboren hadden we van die dubbel knal rotjes als ze het niet deden even doorbreken (je kent dat wel)in je hand houden en dan even laten spuiten.

maargoed heb ik hem in mijn hand (dom dom dom)knalt ie verdorie, maar alles viel gelukkig mee.

heden ten dage altijd een vuurwerk bril op en goed om me heen kijken
het zijn meestal de mensen die er geen verstand van hebben die iets veroorzaken

als het wat rusriger is dan gaan wij stoken

busbrand

Registered User
3 jaar geleden me hand volledig uit elkaar geknalt, duim wijsvinger en topje van me middelvinger kwijt!

Achja, wijze lessen haha.

PaulAjax

Registered User
Afgelopen jaar viel een pot om, schoot nog een bombette tegen het raam aan. Gelukkig klapte die niet meer, want het was een nitrate cake bombette :p Ook heel vaak gehad dat een rotje in m'n hand klapte, dan schrik je wel hoor!

Bassser

Registered User
Vorig jaar een vonkje in mijn oog gekregen, geschrokken, maar niets meer van gemerkt.
Dit jaar koop ik een vuurwerkbril, voor 12uur, want dan komt het vuurwerk van alle kanten...

Mr_Mascleta

Registered User
Nou ik weet nog wel het jaar 1996 geloof ik. Bij BEX ondeugelijk materiaal gekocht o.a blokken, 4 inch bolpijlen en matten. Alles deugde niet en ja het was fout gegaan. Ik bleef gespaard maar de omstanders hadden wel degelijk letsel.
Ook in mijn jeugdjaren met strijkers lopen experimenteren, en wonder boven wel alleen gescheurd teenvlees en snee in de vinger, en scheenbeen geperforeerd ( heel veel losse fragmentjes) tijdens het afsteken van de bom. Ook hier weer dat de omstanders meer letsel hadden dan ikzelf?
Nu ik met mijn kinderen afsteek laat ik zien hoe om te gaan met vuurwerk en worden alle voorzorgsmaatregelen in acht genomen. Blokjes tussen stenen, kaarsen in de pijp, en afgestoken spul altijd met gezicht ervan weg omschoppen. Je bent ook nooit te oud om te leren.

aadje93

Registered User
ergste wat ik meegemaakt heb is een fluitpijl die in me hand knalde, paar zeer lichte brandwondjes meer niet :)

gwn goed oppassen does the job :p

D-Joriz

Registered User
valt mee met de verhalen hier, ik heb vroeger wel eens een lont aangestoken en andersom in een pijl gestopt.. jaja je raad het al,die ging gelijk af natuurlijk. heel mn hand verbrand veeeeeeeeeeeeeel pijn en naar mamma rennen . zoiets doe je maar 1 keer kan ik je vertellen
ander verhaal is van een maatje van me die een fles bier wou opblazen met een (volgens mij astronaut) ik vind het tot op heden nog vreemd waarom die fles zo hard uit elkaar knalde met een normaal rotje. maat heel zn hand vol glas en een scheur in zn wang.. dat was het. onee nog iets heel de tijd mn duim verbranden aan die verrekte lonten van de bsc,s

aadje93

Registered User
valt mee met de verhalen hier, ik heb vroeger wel eens een lont aangestoken en andersom in een pijl gestopt.. jaja je raad het al,die ging gelijk af natuurlijk. heel mn hand verbrand veeeeeeeeeeeeeel pijn en naar mamma rennen . zoiets doe je maar 1 keer kan ik je vertellen
ander verhaal is van een maatje van me die een fles bier wou opblazen met een (volgens mij astronaut) ik vind het tot op heden nog vreemd waarom die fles zo hard uit elkaar knalde met een normaal rotje. maat heel zn hand vol glas en een scheur in zn wang.. dat was het. onee nog iets heel de tijd mn duim verbranden aan die verrekte lonten van de bsc,s

kan zijn dat er nog bier inzat?, dan heb je het dieptebom effect :)

Bovenaan