Weersverwachting 31 december 2011

Status
Niet open voor verdere reacties.

davidH

Registered User
Nieuwe modellen en EPS weer wat beter, met name later op de dag en in de avond. Het koufront gaat golven boven Engeland, dat levert ons beter weer op..... Ook lijkt het warmtefront wat sneller door te lopen, waardoor het 's ochtends ook wat sneller droger zal zijn. Tot de middag kan dan nog af en toe wat licht gespetter mogelijk zijn, 's middags, 's avond en middernacht zou het dan zo goed als droog moeten zijn met 10-11 graden!!!!!! 3-4 Bft in de bebouwde kom.

Vanavond meer weer

Plaatjes EPS de Bilt (vergelijkbaar voor de rest van Nederland die ik bekeken heb), 6 uur tijdstappen.
neerslag.jpg

Volledige pluim...(piek neerslag zaterdagnacht, overdag snel afnemend.)
pluim.jpg

davidH

Registered User
Nieuwe pluim...weinig verandering

Vooral in de ochtend nog soms wat lichte regen of motregen, in de middag en avond zo goed als droog. Na middernacht weer toenemende neerslagkans, als eerste in het noordwesten.
Overdag is juist het noorden het meest gevoelig voor wat regen, is ook in de EPS terug te zien. Wind onveranderd, 3-4 Bft, meest 3 in bebouwde km. Mistkans is nihil. verder zeer zacht...8-11 graden

Plaatje voor De Bilt, ook representatief voor de rest van Nederland, noorden wat natter overdag, niet 's avonds..

epsnieuw.jpg

windnieuw.jpg

pluimnieuw.jpg

Redje

Registered User
Ik vind die wind maar niks..
We zien wel hoe dit afloopt..

Komt eerst de wind en dan regen, dan valt de neerslag tegen.

D

Deleted member 17038

Guest
En die hoeveelheid die het zou regenen is niets om bang van te zijn! Tenzij die hoeveelheid heel lokaal valt..

Mr_Mascleta

Registered User
Ik heb de laatste weersvoorspelling gezien op het Journaal en het beeld laat niet iets positiefs zien. In tegenstelling tot anderen heb ik ene broertje dood aan die #$@#$%$# regen en wind. Het zal zich beperken tot het knalwerk denk ik. Ik wil alle anderen succes en sterkte toewensen bij het weerbeeld dat we niet willen zien!!!!
Voor 2012 wens ik jullie allen al het goeds toe met gezondheid, voorspoed.

KoenL

Registered User
Ik heb de laatste weersvoorspelling gezien op het Journaal en het beeld laat niet iets positiefs zien. In tegenstelling tot anderen heb ik ene broertje dood aan die #$@#$%$# regen en wind. Het zal zich beperken tot het knalwerk denk ik. Ik wil alle anderen succes en sterkte toewensen bij het weerbeeld dat we niet willen zien!!!!
Voor 2012 wens ik jullie allen al het goeds toe met gezondheid, voorspoed.

We gaan het allemaal zien. De voorspelling voor vandaag was op papier en in het journaal slechter dan voor morgen, terwijl ik vandaag een hele mooie dag heb gezien. Blauwe lucht, zon, overwegend droog. Wel 2 of 3 keer flinke plensbuien, maar zodra die weer weg waren was er weer ruimte voor zon. Ik blijf bij mijn eerste uitspraak: 25 graden, strak blauw en in je t-shirtje stoken! ;-)

Fijne jaarwisseling!

sprinkhaan

Registered User
Weersverwachtingvoor rijnmond:

Vanochtend is het wisselend bewolkt en bestaat er nog kans op een bui. Vanmiddag is er geregeld zon en blijft het zo goed als droog. In de loop van de dag zal de noordwestenwind afnemen tot matig of vrij krachtig. Middagtemperatuur 7°C.

In de loop van de avond gaat het regenen of motregenen. Vannacht is het bewolkt en regenachtig. Het koelt niet verder af dan 4°C en er waait een zwakke tot matige zuidenwind.

Op Oudejaarsdag is het bewolkt met vooral in de ochtend regen of motregen. In de namiddag en avond blijft het meest droog. De temperatuur loopt op naar 10 of 11°C in de namiddag en avond. De zuidwestenwind neemt toe tot matig en langs de kust tot vrij krachtig, windkracht 3 tot 5.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan