Weersverwachting 31 december 2011

Status
Niet open voor verdere reacties.

blackpowder

Registered User
201112281200-201112311200.png

201112281200-201112311500.png

201112281200-201112311800.png

201112281200-201112312100.png

201112281200-201201010000.png

201112280600-201201010000.png

Omrekentool van knopen naar beaufort: http://www.nova-cura.com/pag/omrekenen.htm

Hierbij de uitgebreide weersverwachting met plaatjes ;)

bjorn2202

Registered User
Ik ben stiekem mee aan het kijken op een ander forum :hehe!:vuurwerkcrew
zit een heuse weerman gaan rond half 10 laatste update geven:)

danny21

Registered User
Beetje wind rond de jaarwisseling is niet zo erg, als er maar niet teveel wind is. Regen heb ik hier vorig jaar ook gehad met de
jaarwisseling, ook al was het maar heel licht. We hopen op het beste, maar dit mag de feest vreugde niet bederven.

bjorn2202

Registered User
O okeej Dit is wat de weerman van vuurwerkcrew zegd.

Gebaseerd op GFS en ECMWF, pluimen GFS en ECMWF
Zaterdag 31 december en middernacht 1 jan 2012....
Algemeen: in de ochtend trekt een warmtefront over het land, daarachter zitten we in de warme sector. Het koufront trekt pas ruim na middernacht onze omgeving binnen.

De dag begint met grijs, bewolkt weer en in vrijwel het hele land zal het regenen en motregenen, wellicht dat het noordoosten net droog blijft. Ook de rest van de dag blijft het bewolkt met soms kans op wat lichte regen of motregen. Geen grote hoeveelheden maar ook van een klein beetje motregen kun je behoorlijk nat worden. Rond middernacht zitten we helemaal in de zogenaamde warme sector met ook dan grijs, bewolkt weer en een aanhoudende kans op soms wat motregen.
De grootste kans op regen met de grootste hoeveelheid (enkele mm) is in de vroege ochtend tot een uur of 9. Complicatie is een kleine storing die in het front mee zal lopen naar het zuidoosten toe, dat kan er wellicht voor zorgen dat het ’s ochtends wat langer kan blijven regenen.
Vanaf de late ochtend tot middernacht dus aanhoudend kans op wat lichte regen of motregen. Het zal hier gaan om losse plukjes neerslag verspreidt over het land, iedereen maakt daar evenveel kans op, toch wel 60%. Het is onmogelijk om aan te geven waar dat zal zijn. Het koufront zal pas tegen of in de ochtend de zondag overtrekken, daar hebben we met de jaarwisseling geen last van.
Het grondwarmtefront zal naar verwachting zaterdag rond 06 uur over Zeeland naar Brabant liggen en rond 12 uur van de noord Limburg naar Texel, verder doortrekkend naar Duitsland. Voor het front is het nog fris met 2-4 graden, erachter springt de temperatuur snel omhoog naar een graad of 8. In de avond loopt de temperatuur verder op naar een graad of 10!!!
De kans op mist is klein, wel zal het zicht op het front teruglopen naar 3-6 km, om erachter weer langzaam op te lopen. Naar 5-8 km.
De wind:
Voor het front uit staat een zuidelijke wind, 2-3 Bft, prima te doen. Achter het front een iets aantrekkende zuidwestenwind, 3-4 Bft in bebouwde gebieden, in open gebieden een 4-5 Bft. Pal langs de kust waait een krachtige wind, 6 Bft, rond middernacht tippend aan 7 wellicht (dat is echt op het strand...) Windstoten zullen nauwelijks hoger zijn dan de reguliere wind, no problemo dus...
Kortom: temperatuur geen probleem, geen of een hel e kleine mistkans maar wel aanhoudend kans op wat lichte regen of motregen. Dat is echt een kenmerk van een warme sector: op het warmtefront zit de meeste neerslag, erachter valt zo nu en dan wat...zal zeker geen verregende dag worden.....ook niet rond middernacht, hoewel er dan wel soms wat kan vallen.

Geen slecht beeld vind ik die motregen overleven we ook wel:happy:

danny21

Registered User
Valt als het de komende dagen zo blijft mee. Beetje wind, dan blijft de vuurwerkdamp niet zo lang hangen.
Beetje lichte regen kan geen kwaad. Vorig jaar ging het ook goed.

josandertje

Registered User
O okeej Dit is wat de weerman van vuurwerkcrew zegd.

Gebaseerd op GFS en ECMWF, pluimen GFS en ECMWF
Zaterdag 31 december en middernacht 1 jan 2012....
Algemeen: in de ochtend trekt een warmtefront over het land, daarachter zitten we in de warme sector. Het koufront trekt pas ruim na middernacht onze omgeving binnen.

De dag begint met grijs, bewolkt weer en in vrijwel het hele land zal het regenen en motregenen, wellicht dat het noordoosten net droog blijft. Ook de rest van de dag blijft het bewolkt met soms kans op wat lichte regen of motregen. Geen grote hoeveelheden maar ook van een klein beetje motregen kun je behoorlijk nat worden. Rond middernacht zitten we helemaal in de zogenaamde warme sector met ook dan grijs, bewolkt weer en een aanhoudende kans op soms wat motregen.
De grootste kans op regen met de grootste hoeveelheid (enkele mm) is in de vroege ochtend tot een uur of 9. Complicatie is een kleine storing die in het front mee zal lopen naar het zuidoosten toe, dat kan er wellicht voor zorgen dat het ’s ochtends wat langer kan blijven regenen.
Vanaf de late ochtend tot middernacht dus aanhoudend kans op wat lichte regen of motregen. Het zal hier gaan om losse plukjes neerslag verspreidt over het land, iedereen maakt daar evenveel kans op, toch wel 60%. Het is onmogelijk om aan te geven waar dat zal zijn. Het koufront zal pas tegen of in de ochtend de zondag overtrekken, daar hebben we met de jaarwisseling geen last van.
Het grondwarmtefront zal naar verwachting zaterdag rond 06 uur over Zeeland naar Brabant liggen en rond 12 uur van de noord Limburg naar Texel, verder doortrekkend naar Duitsland. Voor het front is het nog fris met 2-4 graden, erachter springt de temperatuur snel omhoog naar een graad of 8. In de avond loopt de temperatuur verder op naar een graad of 10!!!
De kans op mist is klein, wel zal het zicht op het front teruglopen naar 3-6 km, om erachter weer langzaam op te lopen. Naar 5-8 km.
De wind:
Voor het front uit staat een zuidelijke wind, 2-3 Bft, prima te doen. Achter het front een iets aantrekkende zuidwestenwind, 3-4 Bft in bebouwde gebieden, in open gebieden een 4-5 Bft. Pal langs de kust waait een krachtige wind, 6 Bft, rond middernacht tippend aan 7 wellicht (dat is echt op het strand...) Windstoten zullen nauwelijks hoger zijn dan de reguliere wind, no problemo dus...
Kortom: temperatuur geen probleem, geen of een hel e kleine mistkans maar wel aanhoudend kans op wat lichte regen of motregen. Dat is echt een kenmerk van een warme sector: op het warmtefront zit de meeste neerslag, erachter valt zo nu en dan wat...zal zeker geen verregende dag worden.....ook niet rond middernacht, hoewel er dan wel soms wat kan vallen.

Geen slecht beeld vind ik die motregen overleven we ook wel:happy:

Ik ben heel blij dat er niet veel mist komt omdat ik veel siervuurwerk heb alleen ik vraag me af hoelaat de temperatuur rond de 10 graden is is dat rond 5 uur 1 januari of 12 uur in de avond...??

davidH

Registered User
Nieuwe EPS:
epsknmi.jpg

Uitgesplitst in een dagdeel: bijna 100% kans op neerslag...
epsf.jpg

Splitsen we die ook uit naar 6 uur vakken: (gaat vooral om de donkerblauwe staafjes, meer dan 1 mm)
eps2.jpg

Staaft nog steeds mijn bovenstaande aangehaalde verhaal, wind lijkt in deze EPS iets meer te zijn....

davidH

Registered User
Ik ben heel blij dat er niet veel mist komt omdat ik veel siervuurwerk heb alleen ik vraag me af hoelaat de temperatuur rond de 10 graden is is dat rond 5 uur 1 januari of 12 uur in de avond...??

Dat is rond 13 uur in het westen, rond 16-17 uur in het midden van het land en in het oosten halen ze 8 graden in de avond...

myrmidon

Registered User
Een echte freak staat mef een paraplu te stoken als het regent.
Een echte freak staat te vernikkelen van de kou met zijn aansteker zoekende naar het lontje.
Een echte freak loopt door plassen om een droog plekje te zoeken.

Dat zijn wij, echte freaks, door weer en wind, ons vuurwerk halen en genieten van de geur van kruit. Bewust in de rook gaan staan om de heerlijke kruitlucht door ons lichaam te laten gieren. Ons door de omgeving voor gek laten verklaren.

Dat zijn wij... Vuurwerkfreaks, Pyromaniacs.

Dat zijn wij

bjorn2202

Registered User
@david dan is het goed.

Naar mijn mening ziet het er goed uit ik vind het vooral belangrijk dat er geen mist is regen/motregen overleven we ook wel he

fistikcocuk

Registered User
Het schijnt af en toe te gaan regenen, maar hoe laat dat gaat gebeuren is niet bekent, maar ik zal ook wel in de regen gaan staan. Morgen mijn vuurwerk even inslaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan