Weco Mixed Emotions

Pyro Mike

Registered User
Volgens mij is dat een andere crackling. Eerst een boeket, en dan de crackling. Lijkt volgens mij op die crackling van de 88sh flower exibition maar dan geen fanshape! Maar correct me if i'm wrong. :p

Pyro Mike

Registered User
Precies maar dan is de knal harder. Heb dit blokje zonder salutes vorig jaar 2 straten verder gezien. Kwam ruim boven de huizen uit en die was ook zonder salutes.

gizeh

Registered User
mike_17 zei:
Salutes is wel mooier moet ik zeggen. Maar heb jij ze bij de alpeco gekocht? Want daar zijn ze momenteel uitverkocht.

En trouwens, als het een fout is in de productie dan denk ik dat ze dit jaar wel met salutes zijn...

Ze zijn sinds vandaag (12-11-05) weer binnen.
Uiteraard meteen 1 meegenomen!

nickpyrofreak

Registered User
jetztgehtslos zei:
kwam in mijn filmarchief nog een filmpje tegen van een blok dat Mixed Emotions moest zijn maar het niet was:

http://rapidshare.de/files/2900266/moonstars.wmv.html

het is niet van mij, maar van nickpyrofreak, wie dat ook moge zijn, maar de mixed emotions die ik dus had, had deze uitwerking.

ja dat ben ik hehe..ben er een tijd uitgeweest maar ben weer terug.
Zal me filmpjes weer is gaan uploaden zitten een paar leuke tussen.

Maar de moonstars is lang niet zo goed als de mixed emotions.
Vond hem erg matig.

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Even een heeeeel oud topic omhoog schoppen..

Maar ik zat met de volgende gedachte. Is het niet mogelijk om met alle nieuwe regelgevingen in Nederland dit blok weer in ere te herstellen?

22Capture_00021.jpg

Tony

Administrator
Medewerker
Yep dat is het zeker. De vraag die ik mezelf stelde is; is deze cale nog wel boeiemd nu we veel meer kunnen?

Poziloc

FPM Hangouderen
Even een filmpje erbij

Maar deze cake is niet haalbaar voor de Nederlandse markt.
Zit ten alle tijden te veel kruit in deze cake....61 shots.
Dan zou er 8 gram per tube in moeten zitten....en dat zit er helaas niet in, ik ga er vanuit dat er rond de 15 a 17 gram inzit per tube.

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Even een filmpje erbij

Maar deze cake is niet haalbaar voor de Nederlandse markt.
Zit ten alle tijden te veel kruit in deze cake....61 shots.
Dan zou er 8 gram per tube in moeten zitten....en dat zit er helaas niet in, ik ga er vanuit dat er rond de 15 a 17 gram inzit per tube.

2 potten van 30 shots dan? 500 gram per pot komt uit op 16,6 gram per schot.

joshua

Registered User
Deze cake bevat 1500gram kruit. Dus dan kom je nog wat hoger dan de 17 gram per schot. Zal helaas niet haalbaar zijn voor de Nederlandse markt ben ik bang.

shinji

Moderator
Medewerker
Ik vind het wel goed dat er een discussie op gang komt of je een consumentenblok kunt maken als een profblok. De meeste profblokken zitten tussen 20 en 30gr kruit per tube ( 30mm blokken dan he), dus je zou zeggen dat het moet kunnen. Nu ben ik al een paar jaar op de consumententour en ik moet toch zeggen dat het in mijn beleving toch echt niet haalt bij het (goede) profspul. Ik vraag me af waar dat aan ligt. Zelf zat ik te denken dat het maximum aan flash wat in cons. vuurwerk mag zitten toch wel de beperkende factor is. Als ik hier onzin zit te verkopen hoor ik het graag.

Tony

Administrator
Medewerker
Ik vind het wel goed dat er een discussie op gang komt of je een consumentenblok kunt maken als een profblok. De meeste profblokken zitten tussen 20 en 30gr kruit per tube ( 30mm blokken dan he), dus je zou zeggen dat het moet kunnen. Nu ben ik al een paar jaar op de consumententour en ik moet toch zeggen dat het in mijn beleving toch echt niet haalt bij het (goede) profspul. Ik vraag me af waar dat aan ligt. Zelf zat ik te denken dat het maximum aan flash wat in cons. vuurwerk mag zitten toch wel de beperkende factor is. Als ik hier onzin zit te verkopen hoor ik het graag.

Ik denk dat dit ook het probleem is Rieck. Qua kruit zit je op hetzelfde aantal grammetjes. Het is puur de burst maar ook de kwaliteit van het kruit wat ervoor zorgt dat we de dikke boeketten niet zullen gaan zien. Althans, ik zie weleens dingen voorbij komen waarvan ik denk Nondeju en bij Prof zie ik weleens dingen voorbij komen waarvan ik denk, Heb je daar nou zweet in de bilnaad voor gehad.

Ik denk met een goed portie kruit komen we een heel eind met consu vuurwerk maar om het compleet te maken mis je toch net die 3 a 4 gram extra flash.

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Of betere kwaliteit Flash in combinatie met beter (sier)kruit. We hebben in Spanje gezien dat er veel verschil zit in flash.

elgielo

Registered User
Is het niet zo dat 95 procent van de nederlandse bombettes de 1.90gr tm 1.99 gram burst bij lange na niet halen, en importeurs op safe spelen om niet per ongeluk over de grens heen te gaan zodat ze na TNO een complete vracht import kunnen vernietigen?
als je hoort wat 2 gram GOEDE flash doet (gemaakt met dark alu en een niet nader te noemen sterke oxidator) dan moet er toch echt wel wat mogelijk zijn met de nieuwe 25 grams regeling en combiboxen hiervan.
In een duister verleden is er weleens de inhoud van bombettes gewogen en kwam de totale hoeveelheid los poeder (burst) toch echt niet boven de 1.3gr tm 1.5gr uit.
Uiteraard begrijpelijk van de importeurs, maar ik denk dat bijvoorbeeld wanneer men in de goedkopere vuurwerkfabrieken in china afstapt van standaard afgestreken veilige ondermaatse maatschepjes, en de burst echt af gaat wegen per bombette en dit dan icm zeer hoogwaardige flash, dat je dan een burst en spreiding hebt waar we raar van staan te kijken hier in nederland.
Ik denk alleen dat je dan niet vrolijk gaat worden van de prijs die je er voor gaat betalen (zie cafferata showtime).
Maar voor de echte puristen die het er voor over hebben zal dit een grote verwelkoming zijn.

ik ben benieuwd of er mischien een importeur is die hierover enig duidelijkheid kan verschaffen.

sprinkhaan

Registered User
ik denk niet dat mijn hele verzameling uit dit soort specials zou komen te bestaan, maar 1 of 2 zal ik er altijd aan toevoegen.
Maar of je het aan de man krijgt voor het grote publiek ? Zal voor een selecte groep blijven die alles van te voren alles uitpluist.

Laatst bewerkt:
Bovenaan