Wat verwachten jullie?

DanielFPM

Registered User
Vanuit importeur naar winkel tussen de 10 en 30 euro :)

Uhm, ik denk inderdaad dat €99,- toch wel een schappelijke prijs is?
Denk wel dat er ook nog kosten aan verbonden zijn. Handel in vuurwerk is ook geen 50-80% Marge handel meer.
Bedenk maar even dat alles van de importeur nog naar de winkel moet -> Transport kosten -> Uitladen, Bunker vullen -> Medewerkers -> Al de andere kosten -> Oeps, er is nog maar €5,- winst op de cake van €99,-

bridge

Bronzen Member
Waarom is iedereen toch zo geboeid door zg cakeboxen. Daar is op zich toch weinig vernieuwends aan. Zijn gewoon bombettes potjes, dus superstandaard. 4 losse potten kopen en je hebt er ook een.

Vernieuwend zijn juist goeie mines, singleshots. Of bombettes met vernieuwende effecten.

Tony

Administrator
Medewerker
Waarom is iedereen toch zo geboeid door zg cakeboxen. Daar is op zich toch weinig vernieuwends aan. Zijn gewoon bombettes potjes, dus superstandaard. 4 losse potten kopen en je hebt er ook een.

Vernieuwend zijn juist goeie mines, singleshots. Of bombettes met vernieuwende effecten.

Inderdaad. Het zijn gewoon pakketten. Ik vind ze alleen interessant als de cakes in combinatie goed bij elkaar passen.

paulus01

Registered User
Inderdaad. Het zijn gewoon pakketten. Ik vind ze alleen interessant als de cakes in combinatie goed bij elkaar passen.

Dat is ook zo - en daar waren wat mij betreft ook echt wel een paar goede combinaties bij afgelopen O&N - 1 vd voordelen is wel de reservelont en verpakking - handig voor de wat luiere knopert ;)

De vraag was, wat verwachten we van de importeurs.....ik denk toch nog wat doorlontboxen ;)

ThunderBall

Registered User
Van mij hoeven de doorlontboxen niet goedkoper te worden, ik heb liever dat de paar goede boxen van vorig jaar stabiel blijven en in een gelijke kwaliteit dit jaar weer op de markt terug komen! (geld trouwens ook voor de goede cakes)

Verder verwacht ik een groter aanbod van doorlontboxen waar hopelijk wederom een paar dikke bakken tussen zullen zitten.

Alle waar naar zijn geld.:hehe!:

Dim

Product Beheer
Medewerker
Lesli Vuurwerk
- PyroMoulds
- Nieuwe cakes na bezoek van Tony aan China samen met Lesli
- Daylight Vuurwerk
- Nieuwe bijzonder klein vuurwerk

Rubro Vuurwerk
- Doorgaan waarmee ze zijn begonnen afgelopen jaar.
- Doorlontbakken.
- Herstel in oude glory Secret Salute.
- Salvo Salute?

Royal Fireworks
- Doorlontbakken
- Uitbreiding op 8sh single shot cakes?
- Eigen kleine producten?
- Waaier Fire Emblem?

Broekhoff Vuurwerk
- Doorontwikkeling 25-50 grams vuurwerk.
- Meer novelties / kleine spul.

Verkoop van niet CE vuurwerk tegen dump prijzen. Zie HAOKAN / LEIDEN en zo gaan er nog wel een aantal winkels volgen.

OFTEWEL: Het wordt weer een mooi/gek jaar!

postvoordennis

Registered User

4 losse potten kun je (zonder QM) niet direct achter elkaar af laten gaan. Timing wordt in ieder geval een stuk lastiger.

RickGAE

Registered User
Verkoop van niet CE vuurwerk tegen dump prijzen. Zie HAOKAN / LEIDEN en zo gaan er nog wel een aantal winkels volgen.

OFTEWEL: Het wordt weer een mooi/gek jaar!
Zullen de kleine winkels dit ook doen?

Verstuurd van mijn LG-E610 met Tapatalk

Dim

Product Beheer
Medewerker
Zullen de kleine winkels dit ook doen?

Waarom niet?! Er zullen ook winkels zijn die die spullen inkopen voor een mooie prijs en deze voor de normale adviesprijs verkopen.

Gaat tenslotte om centjes verdienen. Gelukkig zijn er winkels die wat met kortingen doen voor ons!

RickGAE

Registered User
Hopen dat Intratuin, Ed Raket, Robin Hood en Vuurwerkwinkel Apeldoorn ook die kortingen geven :)

Verstuurd van mijn LG-E610 met Tapatalk

Laatst bewerkt:

GMP82

Zilveren Member
Er zit een verschil tussen verwachten en hopen, maar wat ik op prijs zou stellen (en haalbaarder wordt met 25 gram):

- verdere uitbreiding in kleurkwaliteit/kleurgebruik
- meer kwalitatief goede colour-changing peonies
- betere dahlia's
- single shots met maximale vulling (50gr) die zich WEL onderscheiden (grootte, kwaliteit) van effecten uit Multi-tube cakes (met de helft aan kruit), dus ik kijk erg uit naar het verder borduren op o.a. de Fuego

Tony

Administrator
Medewerker
Er zit een verschil tussen verwachten en hopen, maar wat ik op prijs zou stellen (en haalbaarder wordt met 25 gram):

- verdere uitbreiding in kleurkwaliteit/kleurgebruik
- meer kwalitatief goede colour-changing peonies
- betere dahlia's
- single shots met maximale vulling (50gr) die zich WEL onderscheiden (grootte, kwaliteit) van effecten uit Multi-tube cakes (met de helft aan kruit), dus ik kijk erg uit naar het verder borduren op o.a. de Fuego

40gram effect!
Alleen bij mines mag er 50gram worden gebruikt.

Ik kan het ook nog steeds niet begrijpen dat de effecten vaak kleiner zijn dan bijvoorbeeld een 25grams effect uit een cake terwijl er toch nog net iets meer mogelijk is. Ik hoop met je mee :)

bridge

Bronzen Member
Mij staat ook bij 50 gram, ook voor een boeketshot. Er is tot nu toe maar een echt goeie op de markt geweest die zat in het Tbonepakker van Lesli, jaaaaren geleden. Was een zeldzaamheid.

Firewebs

kalender beheerder / fotograaf
Wat ik verwacht in 2013 is dat het WEER stukken beter is dan afgelopen jaren. Dat sowieso. Maar dat is misschien niet echt helemaal gerelateerd aan deze topic. Afgelopen jaren was t continu nat/vochtig/mistig enzovoorts. Zeer frustrerend is dat.

Qua vuurwerk verwacht ik dat er op zijn minst dezelfde kwaliteit wordt geleverd als verleden jaar, het liefst beter en met de CE keurmerkje erop. Dat er meer siervuurwerk komt voor een schappelijke prijs (onder de 20 euro) met geweldige effecten (T lukt de Dragon Line ook dus, moet t andere importeurs met hun collecties ook lukken lijkt mij, zoals Zena dat al goed doet).

Maar t geen wat ik t meest verwacht is toch wel dat ik, als ik eindelijk binnenkort mijn rijbewijs haal, ik dit EINDELIJK kan gebruiken om vuurwerk te komen of winnen op een afstand groter dan 10 kilometer.

Bovenaan