Wat te doen tot 18:00 ?

Robin84

Registered User
echt totaal geen idee :p , maar zal wel forum worden en beetje xdoos en dan eind van de middag beetje spulletjes uitzoeken worden en natuurlijk gaan we dat ook ff knuffelen :lub:

Daar kunnen we wel een aparte topic van maken, met foto's van knuffelende vuurwerkmensen [emoji1]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Koetje

Registered User
Carbid in Mokum?? Waar dan???

Dag vliegt altijd voorbij, nog wat laatste inkopen doen qua eten en drank, voorbereiden en hoppa het is zo 1800 uur.

Robin84

Registered User
's ochtends gaat vrouwlief werken en ben ik samen met mijn dochtertje. Nu had ik het idee om ergens knalerwtjes te kopen en m'n dochtertje ermee te laten gooien in de tuin. Jong geleerd is oud gedaan.

's Middags breng ik haar naar de crèche en komt een goede vriend van me langs. Effe oliebol eten, cat. 1 vuurwerk afsteken en wat ouwehoeren over van alles en nog wat.

Rond etenstijd even m'n dochter ophalen. Die gaat daarna naar mijn schoonouders met mijn vrouw.

Patat halen, eten met die goede stookvriend en om 18.00 uur.... Tsja, wat daarna gebeurt, dat is 'off topic' [emoji4].

Sent from my iPhone using Tapatalk

Laatst bewerkt:

rickster

Registered User
Ik zal een beetje op het forum zitten beetje achter de nieuwsfeitjes aan zoals brandjes. Beetje Cat 1 stoken veel eten en dan vanaf 18:00 helemaal los gaan! :p

Firewebs

kalender beheerder / fotograaf
Wat te doen? Hangt er net vanaf wat je interesses zijn.

Voor mij is Oud & Nieuw meestal druk. Vanwege de vele meldingen die er gepiept worden. (Brandweer enzo). Dus meestal ben ik de hele dag wel bezig met de meldingen in Excel te knallen en/of er na toe te gaan. Afgelopen jaar was t echter super rustig, 2 meldingen (een auto in de fik met vuurwerk erin tegen 12 uur was t boeiendste wat er was) voor mij en verder niks. Wel de hele middag de auto mogen gebruiken om meldingen te rijden, maar als er niks gebeurt heeft t geen zin. Daarmee weet ik mezelf meestal wel te vermaken tot 6 uur i.d. avond. Al doe ik dat al jaren, aangezien ik tegenwoordig alleen maar siervuurwerk koop en dus sowieso niks aan de dag heb.

Als t lukt zou ik zeggen: Ga slapen! Zo niet, heb je huisdieren? Ga naar het park toe (Heerlijk rustig, als in, je hoeft geen pijn te leiden terwijl jij je aan de wet houd en anderen niet).

TV kijken helpt ook meestal wel, vult de dag ook wel. En gamen, heel veel gamen. Genoeg nieuwe games dit jaar die echt uren plezier leveren.

Wat ook mooi is, als het weer mee zit, is om naar een locatie te gaan waar je de zonsondergang mooi kan fotograferen. Dan heb je in feite 2 dingen, als je zoals ik net buiten Gouda een mooie plek heb. Dan zie je de hele stad knallen. (Deed ik verleden jaar, even uurtje buiten staan om foto's te maken, heerlijk die rust, maar ook wat n mooi vuurwerk soms :p.

En ja, je familie/vrienden gezelschap houden kan altijd ook nog :p

Robin84

Registered User
M'n vuurwerkmaatje komt al vroeg. We zullen de vuurwerkcollectie tig keer uitstallen en verzetten op schietvolgorde. Ook even samen lunchen en een oliebol eten is traditie.

De 31e valt op donderdag, dan is m'n dochtertje van 3,5 jaar thuis (geen creche of naar oppas). Ze heeft sinds dit jaar echt goed door wat vuurwerk is en vind het fantastisch! Samen zitten we al filmpjes te kijken en geregeld vraagt ze: 'Heb je die gekocht pap?!'. Dus ik denk ook wat cat. 1 te kopen om lekker met haar de straat daarmee onveilig te maken. M'n vrouw zorgt wel voor m'n zoontje van 5 maanden ;-).

Laatst bewerkt:

myrmidon

Registered User
Ik ga gewoon lekker tot een uurtje of 19 werken, dan kan ik daarna tenminste , door het kruit fietsend, richting mijn eigen collectie :)

Firecrack-R

Registered User
Vorig jaar Oud en Nieuw in Duitsland gevierd. Daar is het officieel ook pas vanaf 18:00.

Maar ik heb overdag gewoon heerlijk kanonslagen en andere dingen staan afsteken, niemand die er last van heeft.

Ik denk dat we ons allemaal een soort schuldgevoel aan laten praten door alle negatieve dingen die we lezen over vuurwerk.

Ik ben er achter gekomen dat de meerderheid van de mensen vuurwerk nog steeds hartstikke leuk vinden, zelfs mensen met huisdieren of oudere mensen die niet bepaald vuurwerkfreak zijn, gunnen ons wel die ene dag in het jaar en kunnen er wel mee leven dat er dan geknalt wordt.

Ik ga dit jaar dan ook gewoon lekker afsteken van 10:00 tot 18:00. Nederlanders laten zich toch niet gek maken door zo'n regeltje?
Neem roken. In de kroegen wordt nog steeds lekker gepaft. Als mensen dat lekker willen doen, doen ze dat gewoon. Laat je toch niet zo gek maken door de regering.

Waar ik woon (dorp met 8.000 inwoners) hebben we 1, ja je leest het goed, wijkagent.

Deze regel is zoals vele mensen en de politie zelf ook aangeeft gewoon niet te handhaven. Al helemaal niet als je gewoon een beetje denkt aan je medemens en het niet té gek maakt.

STOOOKENNNN!!!

ferox

Registered User
Boxen doorlonten. Na denken over showtje. Oliebollen bakken en carbid schieten. Heerlijk. En natuurlijk de hele dag singleshots wegschieten. Vier het dit jaar op een boerderij een stukje buiten de stad. Dan heb je niet snel mensen die er last hebben.

mikster

Registered User
lekker werken en dan gaan we los .... lekker knallen, hapje, drankje, en lekker stoken. Mijn vrouw zal trouwens vanaf een uur of 10 (zoals het hoort) gewoon lekker afsteken met de kids ......ook wij gaan niet buigen voor de zeurpieten die komen na de zwarte pieten en gaan gewoon genieten!

Vincentw24

Registered User
Lekker werken tot 4 en daarna heerlijk voor de tv binnen hangen en elke keer als ik eventjes gaat roken vuurwerk afsteken [emoji16]

RickGAE

Registered User
Vuurwerk klaarzetten op volgorde, hele dag naar de countdown op mn telefoon staren en steeds meer last van kruidstress krijgen.

Bovenaan