Wat missen we ano 2009 nog in Nederland ?

rodepo

Registered User
Ik heb 2 x de grootste conffetie pot van crown gehad ik kon hem alleen kopen bij Hol
die was echt super conffetie schoot ingeveer 15 meter hoog met ev\cht goede drukknal de lucht in.
Potten zoals de nieuwe knalpotten van lesli zien er echt super uit.
Ik zou ook wel wat effecten willen zien die langer blijven hangen Time rain heet dat geloof ik.
Met vellere langdurige kleuren moet volgens mij ook kunnen met 15 gram per tube, volgens mij is de grondstof voor de kleur niet alleen kruit.
Met de betere crackling zijn ze al aan de gang. met 15 gram kruit en heel veel rijst krijg je echt 10 meter breed, mischien iets minder.
Zena geeft met messier het voorbeeld dat je met 8 gram kruit per tube toch een mooi effect kunt geven.
Het wil ook weleens helpen om op 15 meter hoogte i.p.v 30 meter te laten afgaan. dan lijkt het effect ook groter.
Misschien dat ik in dit hele verhaal wat onzinige dingen zeg maar dat komt omdat ik nog niet van alle effecten de wetenschap erachter onder knie heb;)

Vwland-Steenb.

Registered User
Dit is denk ik met het caliber van 30mm niet mogelijk. En aangezien er naar mij idee geen ballshells mogen worden gebruikt in Nederlands consumenten vuurwerk en je dit wel nodig hebt wil je het goed doen.

Met een 2'' single shot is een ring effect misschien haalbaar. :idea:

Tony

Administrator
Medewerker
Met een 2'' single shot is een ring effect misschien haalbaar. :idea:

Inderdaad! Dit zo mogelijk moeten zijn. De effectbeschrijvingen van de single shots die Zena dit jaar brengt gaan helaas NIET die kant op. Maar wie weet wel iets leuks voor volgend jaar. Ik weet dat Vinnie ooit eens een blok aan het werk heeft gezien tijdens een show in Duitsland. Ik weet alleen niet of dit een 2 inch of een 3 inch blok was. Als het een 2 inch was dan zouden er mogelijkheden zijn tot echte leuke ringen.

Ik bedenk me nu ineens dat Wolff en Beko met hun Super Crircle en Rocket boom pijlen al een mooie ring hebben en volgens mij zijn die koppen op de pijlen niet eens 2 inch. Hmmmm 2010 nog gekker ?:nuts:

michel0911

Registered User
Ik ga dan maar voor het kleine spul...Ik zou wel goede kwaliteits kanonslagen willen zien, dan bedoel ik met name het snipper gehalte, er zijn wel een paar merken die een beetje snipperen trouwens maar veel te weinig.

Dan mag de prijs best iets omhoog trouwens, en de knal ervan mag ook maximaal 156 db bevatten vind ik, dat is nu ook niet het geval helaas.

Richardus

Registered User
Inderdaad! Dit zo mogelijk moeten zijn. De effectbeschrijvingen van de single shots die Zena dit jaar brengt gaan helaas NIET die kant op. Maar wie weet wel iets leuks voor volgend jaar. Ik weet dat Vinnie ooit eens een blok aan het werk heeft gezien tijdens een show in Duitsland. Ik weet alleen niet of dit een 2 inch of een 3 inch blok was. Als het een 2 inch was dan zouden er mogelijkheden zijn tot echte leuke ringen.

Ik bedenk me nu ineens dat Wolff en Beko met hun Super Crircle en Rocket boom pijlen al een mooie ring hebben en volgens mij zijn die koppen op de pijlen niet eens 2 inch. Hmmmm 2010 nog gekker ?:nuts:

Inderdaad, die pijlen hebben dat en 2 pijlen in het Belgische Venus pakket ook. De JW 350 heeft ring effecten, is een 2.5", dus da's net wat te groot. Maar dus moet het met een single shot mogelijk zijn, als het in NL pijlen ook lukt. Het is wel jammer dat het niet in een cake past zodat je achter mekaar ringen ziet, of een lucht vol. Dan maar wat van die singleshots door...oh, dat mag niet :bigsmile:

mickeyzegtboem

Registered User
De pijlen in het rockerboom pakket zijn een goede 1.6", en daar zit max 40 gram in.
Met een singleshot is het dus echt wel mogelijk om een nog betere ring te maken, helemaal omdat je maar heel weinig kruit nodig hebt om het zaakje de lucht in te knallen.
Bij een vuurpijl gaat er toch veel kruit verloren aan de voortstuwing van de motor.

bridge

Bronzen Member

Nee die zijn zeker geen 2 inch. Maar wel bijna perfectie ringen, met zelfs hier en daar nog een pistilleke. De 2 inch bolpijlen van Bonbridge geven, sommige, ook een brede ring en daar zit 50 gram in. dus moet met single shot te doen zijn.

Richardus

Registered User
Ik las een hele goede van Givemepow(d)er in dit topic http://www.freakpyromaniacs.com/forum/traditionals/13913-romeinse-kaars.html en copypaste hem hier even wat aangepast. Ik hoop dat je 't goed vindt, Givemepow(d)er! Anders delete ik wel weer :)

En toch is het jammer, dat er geen een importeur de moeite neemt, om innovatief met dit gouden ouwe product om te gaan. Altijd de standaard kleuren...

Variatie is zo snel gevonden. Ik noem een kaars met 1 kleur, of meerdere schoten dezelfde kleur (bijv. 4 groen, 4 rood, etc), een kaars met meer variatie aan kleur (zoals blauw, ok dure grondstof), kaarsen met een variatie aan tails (en dan bedoel ik niet de standaard goldcrackling tail). En zo kun je nog wel meer bedenken.

Ik vrees dat het komt door de "verdienfactor" van dit product, die vermoedelijk te laag is. Tis immers vaak een actie-product / lokkertje.

GMP82

Zilveren Member
Nee hoor, geen probleem, sta daar nog steeds 200% achter.
Bovendien geldt dit voor veel meer producten. Grondbloemen in 1 kleur, met fluit of hummergeluid, langduriger, etc.
Maar dit zijn gewoon de ondergeschoven kindjes in vuurwerkland. Populair bij jonge jeugd met kleine beurs, dus het mag niks kosten. En de kleine jeugd moet je lokken, want die nemen papa met grote beurs mee die zich dan om laat kletsen voor het kopen van een veel te duur product van 80 of 90 euro, zodat die kunnen blijven bestaan.

Maar goed, ik dwaal af...

flashbanger

Registered User
Vroeg me af of we in het huidige vuurwerkaanbod in Nederland een leuk stukje opstijgvuurwerk hebben in de vorm van de "TurboFlyer" of de Duitse "Feuervogel"
die "Feuervogel" lijkt me leuk met op het einde een titaniumboeketje of een knal á la "Binkie". Heb ooit in een grijs verleden toen eens een soortgelijk iets gehad en dat was meen ik in de dagen dat Bex nog wel eens wat extra's in je plastic tas stopte voor het wachten. Dit was de "TurboFlyer XL" of iets in die geest, deze steeg op met een vertraging eerste anderhalve of twee meter ging zacht en dan die turbo erachteraan!
Je zag als het ware een parasol van vonkenregen in combinatie met een hard zoemend geluid met in het midden een heldere ster groen of rood waarna het geheel op een meter of twintig met een flinke flashbang uit elkaar spatte! Zou erg leuk zijn als er een soort "Feuervogel" zou komen die met een soort turbo de lucht ingaat en dan het liefst loodrecht en dan met op het einde een leuke knal. Het kan zijn dat er misschien al zoiets is maar ik ben het nog niet in deze vorm tegengekomen.

http://www.youtube.com/watch?v=al7yWVyuvnc

http://www.youtube.com/watch?v=-T0nPdbCM2o&NR=1

Tony

Administrator
Medewerker
Dit jaar heeft Broekhoff in de pyropower collectie mooie grote bijen,. Hoe hoog ze gaan is nog de vraag maar ze zijn er wel weer :)

flashbanger

Registered User
Thanks Tony, ik zie dat er twee uitvoeringen zijn!
Is hier ook een benaming voor of is dit gewoon draai,- of opstijgvuurwerk in de handel noemt men dit bijen toch? Ga ze zeker even scoren en uitproberen!
Misschien ook iets voor Marijn om op de markt te brengen met nét even dat beetje meer.
Mijn ervaring is wel dat die van vroeger anders opstegen, gelet op de oppervlakte van de vleugels van die Duitse "Feuervogel" zijn iets groter en gaat dus mooier omhoog.
We gaan het wel weer meemaken dan... :)

rodepo

Registered User
Ik mis nog een vulkaan die minstens 5 meter hoog komt en minimaal 1 minuut duurt.
En dan bedoel ik niet dat de opbouw 1 minuut duurt maar 1 minuut op 5 meter hoogte blijft. mag er in de vulkanen niet meer dan 200gr zitten? Want ik ben nog geen tegen gekomen met meer kruit bevat. 1tje met 500gr. lijkt me leuk :)

Bovenaan