Wat missen jullie nog ??

roenie

Registered User
Wat ik mis? Een apart (sub-)forum voor ontmoetingen. Niet alleen georganiseerde meetings (zoals het paintball), maar ook in het algemeen/op de man af. Ik zou bijvoorbeeld weleens willen weten welke mede Freaks er hier in de omgeving wonen.

Vuurwerk afsteken op oudejaarsavond is leuk voor mijzelf, maar de laatste tijd doe ik dat alleen. Vroeger had ik nog wel een maat die het ook leuk vond, maar zulke mensen worden ook ouder, en dan vervalt die interesse. Kortom, het aantal in vuurwerk geïnteresseerde mensen die je kent wordt steeds minder, als je daar niets aan doet. Eigenlijk is dat logisch, omdat mensen nu eenmaal ouder worden, en niet iedereen dan zijn interesse voor vuurwerk blijft houden. En dus zal ik denk ik niet de enige zijn met dit probleem. Vrienden/familie geven er niets of niet veel om, vinden het kinderachtig enzovoort (maar wel even komen kijken hé! de parasieten :)). Vooral vrienden gaan zich liever klem zuipen (ben zelf 23).

Het zou allemaal een stuk leuker zijn om oud & nieuw te gaan vieren met een ander/anderen uit de eigen omgeving die ook houden van vuurwerk. En natuurlijk zou een ontmoetings-forum ook leuk zijn voor de rest van het jaar. Je kunt er leuke contacten aan over houden.

Laatst bewerkt:

deef0003

Registered User
roenie zei:
Wat ik mis? Een apart (sub-)forum voor ontmoetingen. Niet alleen georganiseerde meetings (zoals het paintball), maar ook in het algemeen/op de man af. Ik zou bijvoorbeeld weleens willen weten welke mede Freaks er hier in de omgeving wonen.

Vuurwerk afsteken op oudejaarsavond is leuk voor mijzelf, maar de laatste tijd doe ik dat alleen. Vroeger had ik nog wel een maat die het ook leuk vond, maar zulke mensen worden ook ouder, en dan vervalt die interesse. Kortom, het aantal in vuurwerk geïnteresseerde mensen die je kent wordt steeds minder, als je daar niets aan doet. Eigenlijk is dat logisch, omdat mensen nu eenmaal ouder worden, en niet iedereen dan zijn interesse voor vuurwerk blijft houden. En dus zal ik denk ik niet de enige zijn met dit probleem. Vrienden/familie geven er niets of niet veel om, vinden het kinderachtig enzovoort (maar wel even komen kijken hé! de parasieten :)). Vooral vrienden gaan zich liever klem zuipen (ben zelf 23).

Het zou allemaal een stuk leuker zijn om oud & nieuw te gaan vieren met een ander/anderen uit de eigen omgeving die ook houden van vuurwerk. En natuurlijk zou een ontmoetings-forum ook leuk zijn voor de rest van het jaar. Je kunt er leuke contacten aan over houden.
maar kijk nu bedenk je ook iets wat ook een manier is van opsporen misschien zijn hier op het forum 12 politiemannen
er komt een ontmoetingsforum
politie gaat door in onderzoek en krijgen door dat iemand in die buurt belgies vuurwerk heeft maarja :w

fireworkfreak19

Registered User
ik wil een klok die precies laat zien waneer we kunnen beginnen met afsteken :)
dus dat je hier op het forum zit en een grote klok ziet en als et tien uur is snel naar buiten rennen en hetzelfde om 12 uur :D
een vriend van mij was 2 jaar geleden gepakt omdat die 10 min voor tijd afstak |:( de klootzakken

roenie

Registered User
deef0003 zei:
maar kijk nu bedenk je ook iets wat ook een manier is van opsporen misschien zijn hier op het forum 12 politiemannen
er komt een ontmoetingsforum
politie gaat door in onderzoek en krijgen door dat iemand in die buurt belgies vuurwerk heeft maarja :w

Beetje paranoïde, maar je hebt wel gelijk. Echter, wie zegt dat elke forumbezoeker illegaal vw koopt? Ik ik ieder geval niet... ik weet niet hoevelen met mij. Over het percentage forumbezoekers dat illegaal vw inkoopt kunnen de oudgedienden van dit forum misschien een goede schatting maken. Ik ben hier een nieuwkomer dus ik heb geen idee of er genoeg mensen overblijven voor zo'n ontmoetingsforum.

Laatst bewerkt:

fireworkfreak19

Registered User
roenie zei:
Beetje paranoïde, maar je hebt wel gelijk. Echter, wie zegt dat elke forumbezoeker illegaal vw koopt? Ik ik ieder geval niet... ik weet niet hoevelen met mij. Over het percentage forumbezoekers dat illegaal vw inkoopt kunnen de oudgedienden van dit forum misschien een goede schatting maken. Ik ben hier een nieuwkomer dus ik heb geen idee of er genoeg mensen overblijven voor zo'n ontmoetingsforum.

denk dat 80 % van de mensen hier wel in bezit is van iligaal vuurwerk dus lijkt mij niet egt verstandig:w

roenie

Registered User
Laat iemand die hier al een tijdje komt daar maar naar gokken. Iemand die de andere bezoekers wel een beetje kent. Jouw join date is ook december 05, net als bij mij, dus your guess is as good as mine. (as bad)

Laatst bewerkt:

gandalf

Registered User
fireworkfreak19 zei:
ik wil een klok die precies laat zien waneer we kunnen beginnen met afsteken :)
dus dat je hier op het forum zit en een grote klok ziet en als et tien uur is snel naar buiten rennen en hetzelfde om 12 uur :D
een vriend van mij was 2 jaar geleden gepakt omdat die 10 min voor tijd afstak |:( de klootzakken

'n "countdown-klok" lijkt mij ook leuk, dus gewoon op 1 jan beginnende met; nog: 364 dagen, 23 uur,59 min en 59 seconden ;)
(het liefst gesitueerd op de home-page zodat we bij elk bezoek van de page kunnen zien hoe lang we nog moeten wachten)

Cris

Registered User
Misschien een ideetje om een appart topic te maken bijv. ''alles behalve vuurwerk'' oid. Dus gewoon een appart stuk waar je kan ouwehoeren over van alles en nogwat wat er in het dagelijks leven zoal gebeurt , bijv. andere hobby's ( Ik vis bijv. erg veel op karper , en zo zullen er nog wel meer zijn...)

:)

Tony

Administrator
Medewerker
Cris zei:
Misschien een ideetje om een appart topic te maken bijv. ''alles behalve vuurwerk'' oid. Dus gewoon een appart stuk waar je kan ouwehoeren over van alles en nogwat wat er in het dagelijks leven zoal gebeurt , bijv. andere hobby's ( Ik vis bijv. erg veel op karper , en zo zullen er nog wel meer zijn...)

:)

We zijn een vuurwerk website en daarbij behoort ook dit forum. Voor andere dingen heb je andere forum.

blazuhhh

Registered User
De countdownclock is inderdaad een goed voorbeeld van wat ik mis.

Ook een inventaris van de winkels en verkooppunten zowel in Nederland als op internationaal grondgebied zou een idee kunnen zijn. Dit omdat niet iedere vuurwerkfreak misschien in Nederland de jaarwisseling doorbrengt en toch wel wat af zou willen steken. En om erbij te zetten - indien mogelijk - of het wel mogelijk is om als "toerist" wel vuurwerk te kunnen kopen.

Daarnaast is een topic over gewone normale meetings toch niet zo'n slecht idee. Je hoeft immers niet alleen over vuurwerk/handel te praten maar zo kan je er wel enigszins makkelijker met mensen afspreken om met een groep(je) naar vuurwerkshows of iets dergelijks te gaan. Om platpettenvolk dan niet teveel info te verschaffen zou het een idee kunnen zijn om een topic te openen om zo het eerste contact tussen freaks te kunnen leggen en dat ze dan verder op eigen initiatieven afspraken kunnen maken via PM's of
E-mail. Ook zou het op eigen initiatief kunnen als iedereen hun woonplaats erbij zou zetten. Dan is een apart topic niet eens nodig. Misschien dan alleen voor foto's en eventuele verslagen van dat soort meetings.

Laatst bewerkt:

blazuhhh

Registered User
En aangezien deze site ook in het buitenland niet geheel onbekend
is, misschien een mogelijkheid om een soort van vertalingsprogramma te integreren in de website. Nu is het natuurlijk godsonmogelijk om alles te vertalen in de hoeveelheid talen die er zijn. Maar misschien de 3 of 4 belangrijkste en meest gesproken talen in de wereld dan wel in europa.

Ik heb al begrepen dat dat soort programma's niet gratis te verkrijgen zijn en dat het ook een grootse kopzorg zal zijn om een goede vertaling te verkrijgen.
Maar zo zou er wel meer ervaringen gedeeld kunnen worden over een veel groter gebied.

sixkiller17

Registered User
mercandising of hoe je het ook mag schrijven

maar ik bedoel zoiets als shirts, petten etc. met de tekst freakpyromaniacs met een logo of iets anders erop
dat zou wel mooi zijn om reclame te maken en het is altijd mooi vind ik

blazuhhh

Registered User
En een topic voor de beginnende freaks.
Met daarin iets van een "woordenboek" en korte filmpjes over de effecten die zoal voor komen.

zo kunnen mensen met niet veel kennis over de termenoligie toch refereren naar dit topic zodat degene toch een beetje uit kan leggen wat diegene heeft meegemaakt.

voorbeeld hiervan is de thread "Panda the escalator" in het topic "professioneel siervuurwerk" waarin aeroxman55 blijkbaar een schitterend blok(je) heeft gezien maar de effeten niet kan beschrijven.

Tony

Administrator
Medewerker
blazuhhh zei:
En een topic voor de beginnende freaks.
Met daarin iets van een "woordenboek" en korte filmpjes over de effecten die zoal voor komen.

zo kunnen mensen met niet veel kennis over de termenoligie toch refereren naar dit topic zodat degene toch een beetje uit kan leggen wat diegene heeft meegemaakt.

voorbeeld hiervan is de thread "Panda the escalator" in het topic "professioneel siervuurwerk" waarin aeroxman55 blijkbaar een schitterend blok(je) heeft gezien maar de effeten niet kan beschrijven.

Ik mis meer uren in 1 dag. 24 uur heb ik niet genoeg aan.

blazuhhh

Registered User
Lachen ik ken dat probleem. Maar als de ideeen je aanstaan zien we de verandering van zelf toch.;)

jullie zijn al aardig bezig zo te zien

Moontan

Moderator
Medewerker
Gevraagd wordt: Wat missen jullie?
Antwoord: Ik mis niets. Ik vind het geweldig wat julllie doen. Ik neem er mijn petje voor af. Want hier gaat heel veel vrije tijd inzitten.
Een bedankje van een dankbare hond
:w :w :w :w

sharkyboy

Registered User
Nou wat wel handig zou zijn, bij elk product van alpeco KVK: ja/nee
want het is soms een beetje irritant als je niet weet of het met of zonder kvk is

Is dit een goed idee?

b.v.d. sharkyboy

Bovenaan