Ik steek de dag ervoor altijd als een soort van ritueel een stuk vuurwerk af. Vroeger was dat meestal een klein fonteintje zoals een happyness, of een romeinse kaars. Tegenwoordig zit ik iets ruimer betreft mijn inkomsten, heb ik meer vuurwerk, en gaat de avond vantevoren (30 december) vaak al een potje de lucht in. Vorig jaar was dat een simpele knock out, maar ik kon het toch niet laten om ook alvast een klein potje de lucht in te blazen. Leuk dat een bejaard stelletje langs liep, en vol verwondering stond te kijken naar de prachtige boeketten hoog in de lucht. Na ze een fijne avond gewenst te hebben, ben ik naar binnen gegaan, en heb ik me de hele avond de pleuris zitten te vervelen. Nog een filmpje gekeken in bed, en toen toch maar poging gedaan in slaap te komen. Het ging moeizaam, maar uiteindelijk sliep ik dan toch, om vervolgens zo'n 6 uur later rond 8 uur weer wakker te worden.
Ik was gelijk wakker, en zoals bijna elk jaar ook misselijk van de spanning. Ik drink dan vaak een glas grapefruitsap voor de zuren, en een boterhammetje met pindakaas. Ik had helemaal geen honger, maar het hielp uiteindelijk wel. Na een tijdje op de wc te hebben gezeten was de misselijkheid een beetje weggetrokken, en ben ik langzaam de tassen bij een gaan rapen. De Radio 2 Top 2000 stond op de achtergrond kei hard aan! En onder luid gebeuk van het nummer Smokin' van Boston, ben ik een klein setje vuurwerk bij elkaar gaan zoeken om vervolgens rond 10 uur af te gaan steken.
Heerlijk om dit te vertellen! Kan haast niet meer wachten!!
NOG 46 DAGEN 8 UUR EN 12 MINUTEN!