Wat ging er mis?

TheChain

Registered User
Allereerst wil ik iedereen een heel gelukkig en vooral gezond 2013 toewensen!

Is er bij jullie deze jaarwisseling iets verkeerd gelopen met het vuurwerk?

Bij mij is het zelfs 2x misgegaan dit jaar.
Tijdens de "ochtendshow" klapte er een pot uit elkaar. Mijn zoontje (stond op ca 15 meter afstand) kreeg een stuk klei tegen zijn been en gilde het uit van de pijn (is nu een grote blauwe plek geworden). Over zijn hoofd kreeg hij een schampschot die een deel van zijn haren wegschroeide. Gelukkig had hij wel netjes een vuurwerk bril op en heeft er er geen trauma's aan overgehouden. (hij loopt nu weer lekker met zijn kindervuurwerk te "knallen").

Bij de tweede avondshow (ik had er drie, 2 x electronisch en ivm slecht weer 1x fakkelen) heb ik zelf een domme fout uitgehaald. Knopje van de 12 cue afstandbediening stond per ongeluk op sequence. Ik druk netjes op numer 1 en ik zie meteen overal kleine plofjes en lontjes ontsteken. Shitttttttttttttt!!!!!!!!! Alles tegelijk weg! Hele show aan gort, honderden euro's met 1 druk op de knop weg! Was wel erg spectaculair en een gigantisch kabaal maar ik had me daar toch iets anders van voorgesteld.

Mijn leer voor de volgende keer - Check, check, dubbelcheck! Verder laat je publiek voldoende afstand houden!

Nakkie Marc

Registered User
Wij hebben onze Immortal Gold van Rubro 4 keer (!!) aan moeten steken voordat alles af ging, ondanks een toch zorgvuldige voorbereiding. Verder weinig problemen en een heerlijke avond gehad :)

Boogieman

Registered User
Secret Salvo : knalde half uit elkaar waardoor 3 schoten horizontaal gingen
Buurt ass : bij 1 cake kwamen de finale schoten niet hoger dan 2mtr waardoor de crackling door heel de straat ging
Event 1 : schoot in 5sec leeg, zonde maar wel spectaculair. (Versie 2011, 36sh)

kaulitz

Registered User
Zena Spinning Salutes, er kwam een wit ding de lucht in en flopte op 3 meter hoogte. Geen knal, geen spinning. WAARDELOOS!

maartenvincent

Registered User
Paar single shots die weigerden, showtime mine die klapte.
En een maal een dutch thunder (Hardix) die explodeerde. Dat was echt leip, en heb helemaal niets meer van die cake teruggevonden, en de klap was ongelofelijk. Hier ben ik toch wel van geschrokken, en was daarna ook wel een beetje huiverig voor de rest.

EDIT: Zena cakebox 2 keer aan moeten steken. En de eerste cake ontbrak. Er zat wel een label van cake 1 omheen, maar het was een nummer 4 (die er dus 2 keer inzat). Dat al dat ik hem verkeerd om aan had gestoken.

Laatst bewerkt:

GMP82

Zilveren Member
Toch wel wat schaduwmomenten gehad....

Pakket Six Red (productie 2011, dus goedgekeurd), daar explodeerden 3 cakes van (mortar burst), de overige 3 cakes heb ik niet eens meer afgestoken, die gaan retour dealer.

Zoals reeds eerder vermeld: royal thunder smoke had een totaal verknipte timing. Projectiel viel terug op de grond en ging echt 5-10 sec later pas af. Kleidop schoot tegen de ramen, gelukkig nog wel heel, maar het is maar goed dat er niemand stond.

Psycho Mania, had er 3, 1 ging niet af (lont wel weggebrand), van 1 misten ze stijghoogte (ontploffing op 2-3 meter hoogte), 1 projectiel viel zelfs terug op de grond en er waren ook veel schoten (zeker 5) met projectielen die alleen floten, maar niet explodeerden. Kortom, flinke domper in mn fluitproject.

Er was nog een cake die ge-explodeerd is, weet alleen niet meer welke.

Voor de rest ben ik erg tevreden over mn projecten en losse vuurwerk :)

Shenanigan

Registered User
Bij mij ging de Show Tails (Rubro) niet af. Lontje brandde op, maar daarna gebeurde er niets meer. Ik heb hem laten staan. Een tijdje later hebben de overburen er een fikkie omheen gestookt met hout uit de vuurkorf en na een minuut of tien begon hij alsnog te schieten.

Ray.Ray

Registered User
Royal thundr smokes idd zeer link gelukkig stond er wind en kwamen ze niet recht naar beneden.
4-Ever van Katan cake D (skies of gold bombettes knalde erg laag wel mooi maar iedereen moest effe snel paar stapjes achteruit.
Best gevaarlijk en huilende kids van angst.

Oh ja en op het eind nog toen ik alleen aan het stoken was een Heavy legend 16 shot waar nog effe snel een auto tegen aan reed en dus de pot omver viel ik dus maar even naar binnen tok hij over was . al met al fijne avond gehad maar toch wat kleine dingen die mis gingen

Laatst bewerkt:

Richardus

Registered User
Romeins Kwartet-kaars in lege Thunder Tail single shot wou toch niet :hehe!: en vuurde gelukkig in heg. Eén Royal Smoke ding die pas op de grond uit mekaar poefte. Verder alles goed :)

10skud

Registered User
De event immortal gold stopte er na 3 schoten mee. Daarna vanaf de reservelont van b2 aan moeten steken. Rubro pijl klapte op 2 meter hoogte. Potje sprong tussen 4 bakstenen uit waarna hij alsnog omviel.

GMP82

Zilveren Member
Bij mij ging de Show Tails (Rubro) niet af. Lontje brandde op, maar daarna gebeurde er niets meer. Ik heb hem laten staan. Een tijdje later hebben de overburen er een fikkie omheen gestookt met hout uit de vuurkorf en na een minuut of tien begon hij alsnog te schieten.

pffffffff gewaagde manier om van je weigeraars af te komen

blackpowder

Registered User
De psycho mania had bij mij ook problemen qua hoogte en 1 cake ging dus inderdaad niet af.
Voor de rest deed het vuurwerk wat het moest doen . Alleen de stevige wind maakte het soms wat verraderlijk.

Mvg blackpowder

Scav

Registered User
Ford mondeo kon salvo van Lily magnolia, gevolgd door magic moment en ultimate showdown een paar meter verderop niet waarderen, en ontgrendelde de deuren en opende uit zichzelf alle ramen...bizar...

HocusPocus.Pyro

Registered User
Bij mij ging alleen een potje mis: Willow Night (Broekhof's Pyrostar). Zoiets gaat gewoon heel snel en ik echt ff n sprintje trekken. Gek genoeg leek het er op dat de pot niet was omgevallen (hij was ook aan 3 van de 4 zijden omringd door andere blokjes). Low break misschien?!? Anyway, ik was blij dat m'n vrouw, kids en de rest van de mensen binnen stonden ("dankzij" de regen). Zo zie je maar weer dat die regen waarschijnlijk bij zal dragen tot een lager totaal aantal slachtoffers, gewoon door de verkleinde kans dat er mensen op straat staan.

Gorgel

Registered User
ik heb dit jaar alleen klein vuurwerk voor de kids gekocht... Fonteintjes, crackling balls, romeinse kaarsen, pijlenpakketjes, grondbloemen, etc...

Wat mij opviel is dat van al dit kleine spul de kwaliteit echt enorm waardeloos is. De helft doet niet wat het hoort te doen en de andere helft doet het gewoon niet! Lontjes die half op smeulen of in de huls branden en gewoon binnenin uitgaan.
Crackling balls waarvan de kleine plastic schaaltjes al uit elkaar vallen als je ze uit het doosje haalt en die het wel doen knetterden belabberd.
Pijltjes die maar half opstijgen en op twee meter hoogte duiken en naar je buren vliegen of gewoon weer recht naar beneden vallen.
De pijlen die wel de lucht in gingen deden weinig of niks!

romeinse kaarsen waarvan de balletjes eruit floppen of op de helft al uitgaan. Aantal kaarsen ook uit elkaar geknald!

Een millitaire tank van Lesli die bijna €10,- kost en nog minder doet dan jumping jacks en fonteintjes die ik nog had bewaard van 15 jaar geleden!

Alleen de knetterrlinten waren de moeite waard...

Etc... Echt belabberd gewoon, overdreven gezegd laat ik m'n kids nog liever strijkers afsteken dan deze consumententroep! onbetrouwbaar en daardoor gevaarlijk en zonde geld!!!

Ik ha vnl... Spul van Lesli voor ze gekocht en nog wat broekhoff en Breeschoten de Kruiterij. Breeschoten was nog wel te doen maar de rest... Ik koop die shit niet meer voor m'n kids!

En hier in de straat zijn behoorlijk wat consumenten-cakes omgevallen en cakes die veel te laag knalden. verder kan ik daar niet over oordelen want ik had daar zelf helemaal niks van dit jaar maar de algemene indruk die ik van het vuurwerk deze jaarwisseling heb is
dat de kwaliteit behoorlijk te wensen overlaat!

Geen reclame dit voor consumentenvuurwerk wat mij betreft, erg jammer!

Laatst bewerkt:
Bovenaan