Wat doe jij met overgebleven vuurwerk?

RickGAE

Registered User
Als dit topic verkeerd staat, verplaats hem maar :p

Ik had afgelopen jaar nog 8,5 dozen rotjes over, ik mocht dit van mijn ouders niet bewaren. Ze waren bang dat het door warmte (zomer) af zou gaan. Hoe doen jullie dit?

RickGAE

Registered User
Dat wou ik dus ook, maar mijn ouders gaven 5 euro en hebben alles naar speciale containers van de gemeente gebracht XD

gwgwgw

Registered User
Overgebleven????????:tounge:

De volgende dag afsteken en anders gewoon in huis bewaren. Volgens mij mag je ook gewoon vuurwerk het hele jaar bewaren, als het maar niet voor handen is.

Maar ze gaven je 5 euro voor 8,5 dozen rotjes? Dan had ik je ouders in de speciale containers gestopt :)

grunnn

Registered User
ik heb nog van alles op zolder
2 doosjes lw pijlen
6 pakjes cobra 6
7 doosjes poolse nitraat (40)in doosje
black ice 2 x
sier pijlen van rubo
kneter rits 4x
16x aligator
4x reno
pocion 2x
neptun1 x
en nog veel meer was gewoon k.. weer man
had een vuurtje gemaakt op de hoek bij ons om beetje droog te blijfen e onder tussen maar wat de lucht in schieten
hopelijk word het dit jaar beter

RickGAE

Registered User
Overgebleven????????:tounge:

De volgende dag afsteken en anders gewoon in huis bewaren. Volgens mij mag je ook gewoon vuurwerk het hele jaar bewaren, als het maar niet voor handen is.

Maar ze gaven je 5 euro voor 8,5 dozen rotjes? Dan had ik je ouders in de speciale containers gestopt :)
Ja, in een doosje zaten er 100, heb er uiteindelijk wel winst op gemaakt, rotjes waren in de aanbieding voor 0,10 cent per doos :p

shiv2000

Registered User
Gewoon bewaren, überhaupt nooit zoveel kopen. Hoeveel moet je gekocht hebben als je nog meer dan 8 dozen over hebt ;) of in het vreugdevuur gooien

white thunder

Registered User
Ja, in een doosje zaten er 100, heb er uiteindelijk wel winst op gemaakt, rotjes waren in de aanbieding voor 0,10 cent per doos :p

In principe hebbie een goeie deal dr aan over gehouden:hehe!:,maar als je het in houten kisten of een metalen bus of doos had gedaan,en droog en niet te warm ergens op zolder of in de schuur neerzet,kan dr eigenlijk niks verkeerds gaan.Zelf heb ik ook veeel over,heb dat in de berging gezet in een kast,waar ik wat extra hout in als buiten tegenaan gezet en op slot gedaan,en zolang dr geen vuur bij komt zal het ook niet spontaan ontbranden.

sprinkhaan

Registered User
Staat allemaal op het rommelkamertje.
Rits fuego's . twee stookpakketjes ,wat shocks, nog wat divers knalwerk en cat 1
En een doos royal thunder die al het hele jaar staat te drogen, ben benieuwd........ had er nog geen 1 afgestoken omdat ze kleddernat waren.

ifeelfine

Registered User
Gewoon bewaren, überhaupt nooit zoveel kopen. Hoeveel moet je gekocht hebben als je nog meer dan 8 dozen over hebt ;) of in het vreugdevuur gooien

NOOIT VUURWERK IN EEN VREUGDEVUUR GOOIEN!!!!

zp ouwe lul modus off

vuurwerk kan je gewoon bewaren ik weet hoe ouders kunnen zijn maar goed mijn ouders hadden me nooit meer dan 1 doos in huis laten halen :p

Laatst bewerkt:

magnolia

Registered User
Als dit topic verkeerd staat, verplaats hem maar :p

Ik had afgelopen jaar nog 8,5 dozen rotjes over, ik mocht dit van mijn ouders niet bewaren. Ze waren bang dat het door warmte (zomer) af zou gaan. Hoe doen jullie dit?

potverdikke wat doen jou ouders toch moeilijk zeg .
als je vuurwerk gewoon droog en donker bewaart kan er niks gebeuren .
Een aluminium kist is al meer dan voldoende voor veilige opslag .
En als dat niet voldoende is, kun je het ook in de schuur bewaren al hij niet te vochtig is .
een aluminium kist raadt ik jou zeer zeker aan .
waarom ? als je het vuurwerk in een vochtige schuur moet bewaren kun je er altijd nog een vochtvreter bij in doen .

laat jou ouder dit maar ff rustig lezen want de chemische samenstelling van het te bewaren vuurwerk is stabiel zat .
al vallen de mussen dood van het dak het kan gerust .

Bovenaan