Wanneer boeken voor Fallas 2007?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flamingo

Registered User
Petit Germanis is bij mij aankomend jaar niet door gegaan door 1 of andere misboeking daar in Spanje de &@$&^%*%&$**.

Dus wij zitten nu van 15 maart t/m 20 maart met 6 personen in dit Hotel;

http://www.hmediterraneovalencia.com/

frontalreservas.jpg
--->
mapa.gif

Ervaringen?

Laatst bewerkt:

Ollie

Registered User
Als iemand ervaring wil weten over zijn of haar hotel kun je veel informatie vinden op:

www.tripadvisor.com

Hier kun je vaak ook malafide bedrijven en sites tegenkomen die je beter kunt mijden. Dus een ideale site voor de reizigers onder ons.

Nog een tweetal nederlandse websites:

www.vakantiereiswijzer.nl
www.zoover.nl

Helaas is dit hotel bij beide sites niet beschreven. Maar zo te zien lig je wel heel dichtbij HET plein. Dus als er een bed is heb je al een goede keuze gemaakt! :w

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Tony zei:
Zow mensen de crew van FPM heeft ook alweer geboekt voor Fallas 2007. ( Eurostars Gran Valencia )
We hebben gekozen voor een 5 sterren hotel aan de rand van Nou Campanar met voor de deur een metro station die ons binnen 8 minuten bij de mascleta brengt en binnen 10 minuten bij de avondshow.

Uiteraard gaat onze voorkeur naar een hotel in het centrum maar met de prijzen die ze vragen per nacht kan je in de hotel bijna 3 nachten voor slapen. Wij betalen €99,- Per nacht per kamer en we zijn er met de gehele crew (10 Kamers ). De prijs die je nu betaald is alweer een stuk hoger de eerste dagen betaal je nog €99,- per nacht per kamer maar de dagen vanaf 17 Maart ( Belangrijkste dagen ) betaal je alweer €268,- per nacht.

Moet je eens kijken wat een heerlijke grote kamer.

hotel_euro_granvalencia1.jpg
accomm_euro_granvalencia1.jpg
accomm_euro_granvalencia2.jpg
209330.jpg

Sont is een week of 3 geleden even langs Valencia gereden tijdens zijn vakantie en heeft daar een kijkje mogen nemen in het hotel waar wij gaan verblijven. Volgens hem waren de kamers GROOT en zag alles er super uit. Wat wij nog niet wisten is dat het NOVOTEL en IBIS HOTEL in het zelfde gebouw zitten. Dit houd niet in dat de kamers even groot zijn in Novotel als in gran Valencia want ze zitten dan wel in 1 gebouw maar alle 3 zijn ze totaal verschillend.

Herschaalde_kopie_van_hotel.jpg

Noxa

Registered User
Hallo Freaks,

Ik mag regelmatig lurken van deze site. Top werk wat jullie verzetten. Eind dit jaar ga ik naar Sydney, en zal daar ook oud en nieuw vieren. Als het even kan ga ik proberen het hele tafereel op film te zetten. Tips en trucs zijn altijd welkom!

Daarnaast wil ik samen met mijn vriendin (ja ja ook vuurwerk liefhebster) naar Fallas 2007. Maar wanneer is het en wat raden jullie aan mbt hotel etc.

Thnx in advance

P

poziloc

Guest
1 t/m 19 maart...de laatste week is een aanrader
er zitten al aardig wat hotels vol

neem ook hier is een kijkje voor info

info fallas

Laatst bewerkt:

joosti

Registered User
Tony zei:
Sont is een week of 3 geleden even langs Valencia gereden tijdens zijn vakantie en heeft daar een kijkje mogen nemen in het hotel waar wij gaan verblijven. Volgens hem waren de kamers GROOT en zag alles er super uit. Wat wij nog niet wisten is dat het NOVOTEL en IBIS HOTEL in het zelfde gebouw zitten. Dit houd niet in dat de kamers even groot zijn in Novotel als in gran Valencia want ze zitten dan wel in 1 gebouw maar alle 3 zijn ze totaal verschillend.

Nou dan drinken we gezellig met zijn allen een bacarditje in de gezamelijke lobby;)

PS: hoe veel maanden nog proz:w

al aan het afkruizen zeker he.

echobrain

Registered User
komend jaar ben ik van plan om samen met 3 andere freaks voor het eerst naar fallas te gaan :D Bij het lezen van alle info hier krijg ik er al zin in :)

Nu zit ik naar hotels te zoeken, maar vraag ik me af in welke omgeving ik moet zoeken (om niet al te veel te lopen). Ik heb het centrale plein(Plaza Del Ayuntamiento) volgens mij al gevonden:

val2007.jpg

Om een beetje rekening met de afstanden te houden zou ik graag willen weten waar de avondshows zijn, en waar de droge rivierbedding is. Heeft iemand hier toevallig waypoints of een kaartje van?

Bij het zoeken kom ik trouwens veel NH hotels tegen, iemand daar ervaring mee? (ze zijn trouwens wel flink prijzig, ik ben nog geen enkel hotel tegen gekomen waar je minder dan 99 per nacht kwijt bent)

Nog een vraagje, kan je daar en beetje met engels uit de voeten? wij spreken alle 4 geen woord spaans ;(

Tony

Administrator
Medewerker
Uiteraard willen we je helpen maar ik raad je ook aan om alles even door te nemen hoeveel paginas er ook staan. Er is zoveel informatie over bepaalde hotels en de rest eromheen die je echt gelezen moet hebben.

Wil je op een goede afstand zitten dan ben je gewoon een hoop geld kwijt. Er is aankomend jaar niks in de stad wat er een beetje normaal uitziet voor onder de €150,- per nacht. Daarom hebben wij gekozen om dit jaar een hotel te nemen waar een metro station voor de deur ligt (24/7 de laatste 3 dagen) want anders is het gewoon bijna niet te doen. Uiteraard kan je met veel geluk en geduld echt wel wat vinden maar de kans dat je er naast zit wordt ook steeds groter.

De plaza ayuntamiento is de plek voor de mascletas an de rivierbedding (in het groen) is de plek voor de avondshows. Op jou kaartjes is dat ongeveer bij de N van het woord plein. As je er geen moeite mee hebt om in de drukte de metro op te zoeken kunnen wij je aanraden om het Ibis hotel (Palicio Grongresso)te nemen. Wij zitten in hetzelfde gebouw alleen de naam van het hotel is anders. Je betaald er €99,- per nacht is ziet er niet slecht uit. 3 sterren en een metro voor de deur inclusief een mooie plek om zelf te knallen.

Laatst bewerkt door een moderator:

Ollie

Registered User
Daarnaast is het hotel San Louis (holiday Inn Express) redelijk te doen., had begrepen dat hun de prijzen weer aangepast hebben naar beneden dat ze nu rond de 75 euro per nacht per kamer zitten en voor 7 of 12 euro heb je een bed erbij. Dan slaap je voor weinig. Je zit aan de rand van de stad (10 min. lopen naar calle cadiz ong.) aan een grote rotonde dus taxis zijn het probleem niet. (kost je 3 euro ongeveer). Je rijd de straat uit en de taxi kan je achter het station afzetten (ook tijdens drukke dagen).

Tony

Administrator
Medewerker
Ollie zei:
Daarnaast is het hotel San Louis (holiday Inn Express) redelijk te doen., had begrepen dat hun de prijzen weer aangepast hebben naar beneden dat ze nu rond de 75 euro per nacht per kamer zitten en voor 7 of 12 euro heb je een bed erbij. Dan slaap je voor weinig. Je zit aan de rand van de stad (10 min. lopen naar calle cadiz ong.) aan een grote rotonde dus taxis zijn het probleem niet. (kost je 3 euro ongeveer). Je rijd de straat uit en de taxi kan je achter het station afzetten (ook tijdens drukke dagen).

Ik heb wel slechte ervaringen met Taxi vanaf die plek. Wij zaten dan 1 km naast dit hotel in het andere Holiday inn en daar hebbenw e zelfs 1 x een gedeelte van de 19 maart moeten missen omdat de taxi 45 minuten later pas kwam. Ook de lange loop terug naar het hotel snachts zal ik nooit meer vergeten :'( Het holiday inn die wij hadden was overigens wel goed en schoon. Helaas hebben ze geen metro voor de deur.

Ollie

Registered User
Het verschil tussen dit hotel en het hotel waar jullie zaten is dat dit echt pal aan de rond weg ligt en dus makkelijk te breiken is. En meestal hadden we binnen 5 minuten taxi als we er 1 nodig hadden. Terug weg is weer andere koek natuurlijk. Auto huren is dan ook een optie.

Autohuur

Laatst bewerkt:

Son-T

Registered User
Ik wilde hier dan ook even reageren.
Was ook afgelopen jaar in het San luis aan de rotonde
Mijn ervaring was op het eerste gezicht niet zo best te noemen.
We kregen een kamer aangewezen die klein ,verschrikkelijk stonk,en nog niet eens opgeruimd was.;(
De asbakken waren nog vol, de wastafels in de badkamer lagen vol met thee mokken en de overgebleven thee|:(

Kom er een schoonmaakster aan en die wilt alles op gaan ruimen ,begint eerst verschrikkelijk met een spuitfles in de kamer te sproeien om de aanwezige stank maar proberen te verdrijven .Ik keek mijn toenmalige vriendin aan en zei dat ik hier niet gelukkig van zou worden ....

We hebben ons beklag gedaan en zouden voor een 2e kamer gaan kijken , die overigens wel groot en wat schoner was,en aan de voorzijde van het hotel lag direkt aan de rotonde.
Later kwamen we er ook achter dat het maar een 1 ster Hotel was|:(
Er is geen metro inderdaad voor de deur , maar wel een busstation.
Die kan je goedkoop en door heel valencia brengen.Let op!!!
De laatste 3 dagen kan ook de bus je niet dicht genoeg brengen bij het centrum omdat de routes tijdens fallas wijzigen.
De taxi is ook niet altijd te verkrijgen voor je hotel en ze kunnen en willen niet in de drukte zich vertoeven om je dicht bij het centrum te brengen|:(

EEn keer de weg naar huis gelopen naar het san luis hotel.
Heb nog nooit van mijn leven zulke moeie voeten gehad.
Mijn conclusie!!!!!!!!!
Niet voor herhaling vatbaar !
Enigste voordeel.:JE rijd met de auto zo vanaf de rijksweg naar het hotel.
Voor de rest zien ze me hier nooit meer :w

Zo dat ben ik ff kwijt :r

Sont

Klipper

Registered User
Hallooo!! :w
Nou wij hebben ook geboekt! Samen met mijn vriendin!! (Guido & Ellis).

Ellis heeft alles uitgezocht en kwam uiteindelijk bij Hotel Beatriz Rey Don Jaime
van woensdag 14 maart t/m 21 maart.
kosten p.p.
14/03 t/m 15/03 € 62.50
16/03 € 70,00
17/03 t/m 18/03 € 85,00
19/03 € 70,00
20/03 € 62,50
Via D-reizen geboekt.

Vliegticket ook via D-reizen met vliegmaatschappij Vueling vanaf Brussel.
€ 238,- icl. alles totaal voor 2 pers.

Als het goed is zit het hotel 1,8 km van het Mascleta plein af (volgens reacties van dit jaar van fallas gangers 15-20 min. lopen).
Dusss... lijkt mij geen verkeerde keus!
Wij hebben er zin in!!!:)

Vavoom

Registered User
Hallooo!! :w
Nou wij hebben ook geboekt! Samen met mijn vriendin!! (Guido & Ellis).

Ellis heeft alles uitgezocht en kwam uiteindelijk bij Hotel Beatriz Rey Don Jaime
van woensdag 14 maart t/m 21 maart.
<snip>
Wij hebben er zin in!!!:)

Gefeliciteerd met jullie boeking. Eerste keer Fallas???
Ik zie dat jullie dan bij ons in het vliegtuig zitten op de heenreis. Op de terugweg niet, omdat jullie op de mooiste dag van het jaar terugvliegen en ik één dagje daarvoor. :)

Klipper

Registered User
Gefeliciteerd met jullie boeking. Eerste keer Fallas???
Ik zie dat jullie dan bij ons in het vliegtuig zitten op de heenreis. Op de terugweg niet, omdat jullie op de mooiste dag van het jaar terugvliegen en ik één dagje daarvoor. :)

Inderdaad...1e keer Fallas! We hadden eigenlijk dit jaar al willen gaan..maar dat is er niet van gekomen! Toch..lastig om een goede plek om te pitten te vinden! Hopelijk..hebben we een goede keus gemaakt...dat is toch altijd afwachten!! Wie weet zien we jullie nog in het vliegtuig!!

Het duurt nog ff....Eerst nog Oud & Nieuw...(privé Fallas voor het huis!!:) )

Tony

Administrator
Medewerker
Inderdaad...1e keer Fallas! We hadden eigenlijk dit jaar al willen gaan..maar dat is er niet van gekomen! Toch..lastig om een goede plek om te pitten te vinden! Hopelijk..hebben we een goede keus gemaakt...dat is toch altijd afwachten!! Wie weet zien we jullie nog in het vliegtuig!!

Het duurt nog ff....Eerst nog Oud & Nieuw...(privé Fallas voor het huis!!:) )

Je zit zeker niet verkeerd en het hotel ziet er goed uit.
Welcome to the Club!!

Snokkie

Registered User
Yesssssssssss....party over here, aint nothing over thereeeee

Geheel tegen de verwachting in zullen Snokkie and Miss TomTom ook staan te kijken als Ricardo in 2007 de Nit del Foc gaat wegschieten.
Volledig onverwacht en daarom extra gaaf heeft de vrouw dit jaar medewerking op haar werk gekregen en kunnen we toch aanwezig zijn.

Wij zullen de 13e maart vertrekken vanaf Amsterdam met Transavia richting Valencia en de 20e terug via dezelfde weg.
Het hotel dat we hebben geboekt is voor ons vanaf het begin een hotel geweest waar we nog wel eens wilde verblijven..gelukt dus.
Wij zitten in het Holiday Inn Valencia. Voor diegene die vorig jaar aanwezig zijn geweest...het Holiday Inn hotel aan de Paseo de Alameda, achter het Palao de Musica (het NL plein) ;)
Alles op loopafstand en een goed hotel. Nu alleen maar hopen dat we op de hogere verdiepingen terecht komen, dan hebben we op zeker een goed uitzicht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan