VuurwerkTAX

KoenL

Registered User
Net een item in het RTL nieuws geweest met de nodige beelden van vuurwerk en een hoop informatie!

Minister Ter Horst wil het vuurwerk NIET duurder maken, omdat zij denkt dat dit geen effect heeft.

Wel gaat de politie meer doen aan cameratoezicht, zoals cameras op de helm van agenten en meer toezicht op straat.

Een andere maatregel is degene die vorig jaar met oud en nieuw gepakt, als bijkomende straf een meldplicht te geven op oudejaarsavond.

Gelukkig, we kunnen weer rustig slapen vanavond!

Dit onderdeel uit de uitzending kan je hier terug kijken.

R

Ronny Vos

Guest
Het is toch makkelijk om het vuurwerk duurder te maken,want die mensen kennen ze allemaal ,de importeurs,winkeliers en de consumenten,maar de gene wie deze zooi allemaal verklooien die pakken juist effe niet aan,want dat is o zo moeilijk zoals gewoonlijk moet de brave burger er weer voor bloeien voor de rotzooi wat een ander weer gemaakt heeft.

In wat voor land leven wij hier eigenlijk.............

Ron

Mr_Mascleta

Registered User
Ach het is toch onze regering die ook in het eerste kwartaal 18 miljard heeft opgehaald met alle vormen van TAX. Ze denken natuurlijk in Den Haag ook in deze hoek een graantje te willen mee pikken. Nou als je het mij vraagt en je stelt 1 miljard van de eerste 18 ter beschikking aan de politie en de bevoegdheid als in Spanje, dan kom je een heel eind. MAar helaas helaas hebben we in incapabel kabinet.

Jan-Willem

Registered User
Volgens mij wordt het tijd om een voorraadje vuurwerk aan te leggen voor later, ik ben bang dat het de komende jaren onbetaalbaar wordt. Dit plan zal alleen maar aafrechts werken, men straft het bezit van illegaal vuurwerk maar met deze maatregel kan het bijna niet anders. Hier gaan de vuurwerkdealers in nederland denk ik ook nog wat van merken.

shinji

Moderator
Medewerker
Heren, heren, als jullie de post van Koen nou eens lezen, voordat jullie je frustraties botvieren, dan zie je dat het allemaal wel meevalt en dat er op dit moment nog geen sprake is van een tax. Tuurlijk, ik heb ook geen hoge pet op van deze regering( dit geld voor heel politiek Den Haag), maar de geluiden die ik nu uit die hoek hoor zijn alleszinds redelijk en dat mag ook wel eens gezegd worden.

mickeyzegtboem

Registered User
en om de post van koen nog een beetje kracht bij te zetten heeft het AD er nog een leuk artikeltje aan gewaagd:

Vrees voor toename illegaal vuurwerk

DEN HAAG - Het kabinet voelt weinig voor de invoering van een extra milieubelasting op vuurwerk om de overlast tijdens de jaarwisseling te beteugelen. Dat hebben de ministers Ter Horst (Binnenlandse Zaken) en Cramer (Milieu) gisteren gezegd in een reactie op het rapport van de commissie Overlast jaarwisseling.

De commissie onder leiding van de Nijmeegse burgemeester De Graaf pleit wel voor een hoge belasting op rotjes en vuurpijlen.

De bewindslieden vrezen dat hogere prijzen voor legaal vuurwerk leidt tot extra vraag naar illegaal vuurwerk. Ook de commissie ziet dat gevaar en wil daarom dat politie en justitie extra mankracht vrijmaken voor de bestrijding van illegaal vuurwerk.

Ter Horst neemt wel de aanbeveling over om relschoppers rond oud en nieuw harder aan te pakken. Ook is ze bereid extra geld uit te trekken voor camera’s op ambulances, politie- en brandweerauto’s. Die maatregel moet de agressie tegen hulpverleners tegen gaan. De afwijzing van de belasting op vuurwerk is voor de vuurwerkbranche een opluchting. Volgens de branche is niet het vuurwerk, maar zijn relschoppers de oorzaak van geweld en overlast. ,,Consumentenvuurwerk maakt geen verkeersborden kapot. Het probleem zit ‘m in wie het vuurwerk afsteekt en in het illegale circuit,’’ zegt woordvoerder Kees van de Beek. ,,De taks heffen ze bij de verkeerde. Misschien moeten ze een belasting heffen op alcohol, want daar worden sommige mensen nogal agressief van.’’

Dat de belasting er volgens de commissie ook moet komen, omdat het afsteken van vuurwerk sterk vervuilend zou zijn, wuift de branche weg. ,,Vuurwerk wordt vooral het uur voor en het uur na middernacht afgestoken. Moet je voor die twee uur de consument echt meer laten betalen?’’

bron: http://www.ad.nl/binnenland/2654622/Vrees_voor_toename_illegaal_vuurwerk.html

en ook allemaal hier weer op reageren he? hoe meer positieve reacties hier op komen, hoe aantrekkelijker het is om deze koers vast te houden.....

GMP82

Zilveren Member
Hulde voor het bericht van het AD! De media heeft (wat vuurwerk betreft) nog nooit zo dicht tegen de waarheid aan gezeten! Het zal es tijd worden.

KruitFreak

Registered User
Inderdaad een erg goed bericht in het AD. Eindelijk een veroordeling naar relschoppers en niet naar het vuurwerk.

Verder ben ik blij dat er op vuurwerkgebied niks wijzigt. Geen tax, geen verkorte afsteektijden maar genieten van al het vuurwerk dat ons komende maanden bezig houdt.

USRRobiwan

Registered User
Mooi gesproken Afca! Las ook een stukje in de Metro over de vuurwerkTax dat ook al positief was ten opzichte van de vuurwerk liefhebbers.

genius

Registered User
Heeft iemand toevallig de uitslag van deze poll gezien? Ben hier zeer benieuwd naar, maar helaas is op de website hierover niks meer te vinden.

weet t niet meer precies maar toen de poll nog actief was, was volgens mij toen rond de 90+ % tegen deze actie.
Maar de tax zal niet ingevoerd worden.

Groeten,

Laatst bewerkt:

KoenL

Registered User
weet t niet meer precies maar toen de poll nog actief was, was volgens mij toen rond de 90+ % tegen deze actie.
Maar de tax zal volgens mij dan ook niet ingevoerd worden volgens de kamer.

Groeten,

Het is nog beter zelfs! De TAX wordt niet ingevoerd, gelukkig.:nuts:

Bekijk deze post maar eens. :blink1:

Bovenaan